Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@05:55:49 GMT

چگونه عزت‌ نفس را تقویت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۱۸۴۲

چگونه عزت‌ نفس را تقویت کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، اگرچه بعضی از مردم وانمود می‌کنند که اعتماد‌به‌نفس دارند، اما این لزوما به معنی وجود عزت نفس بالا در آنها نیست. در این نوشته قصد داریم شما را با جملات تاکیدی برای تقویت عزت نفس آشنا کنیم. شرایط خاصی که در اوایل زندگی برای ما اتفاق می‌افتد بسیار مهم است، زیرا می‌تواند روی احساسی که نسبت به خودمان داریم و درک ما از خودمان، تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه از محیط اطرافمان یاد می‌گیریم، روی باورها و رشد فرد‌ی‌مان مؤثر است. هر یک از ما در زندگی شخصی‌مان منحصربه‌فرد هستیم. هیچ‌یک از انسان‌ها مثل هم نیستند. بنابراین نباید تلاش کنیم که شبیه فرد دیگری باشیم. برای پیشرفت در زندگی، آگاهی از میزان احترامی که برای خودتان قائل هستید بسیار مهم است. برخی معمولا در هر زمینه‌ای به‌دنبال تائید دیگران هستند. این موضوع باعث می‌شود که قدرت و کنترل شخصی خود را از دست بدهند. آیا شما نیز برای اینکه احساس خوبی درباره‌ خودتان داشته باشید، باید به اطرافیانتان نگاه کنید؟ هرچند وقت یک‌بار؟ برای بهبود عزت نفس‌تان باید رفتارتان را با خودتان و البته دیگران تغییر دهید. هنگامی‌که به آینه نگاه می‌کنید و کلمات منفی به زبان می‌آورید یا هنگامی که با خودتان صحبت می‌کنید و به این نتیجه می‌رسید که در بعضی از موارد خوب عمل نمی‌کنید، در برابر قدرت شخصی‌تان می‌ایستید و در نهایت قربانی افکار خودتان خواهید شد. درنتیجه، به ذهن ناخودآگاه‌تان این پیغام را می‌دهید که افکار و رفتار منفی داشته باشد که این به نوبه خود روی رفتار دیگران با شما تاثیر می‌گذارد. عزت نفس به این معنی است که خودتان را باور کنید و بدانید آنچه در حال انجامش هستید بهترین کار است، حتی اگر ممکن است چند روز بعد روش بهتری پیدا کنید. اگر شرایط و موقعیت‌هایی وجود دارد که به عزت نفس‌تان آسیب می‌زند از تکنیک‌های ساده برای کنترل افکارتان استفاده کنید یا از یک مشاور کمک بگیرید. به روزی که در پیش دارید فکر کنید؛ تصور کنید به‌نحوی با مردم تعامل برقرار می‌کنید که آنها ارزش شما را تائید می‌کنند. به احساسات و غرورتان احترام بگذارید. فکر کنید زمانی که با این روش کار می‌کنید، در پایان روز چه احساسی خواهید داشت. این یک اصل است: هنگامی‌که به خودتان احترام می‌گذارید دیگران نیز به شما احترام خواهند گذاشت. تصمیم بگیرید که باارزش باشید و به خودتان اجازه دهید که با آن‌ چیزی که هستید، با هر کلمه‌ای که می‌گویید و هر تعاملی که دارید صادق باشید. بعضی از جملات تاکیدی که می‌توانید روزانه از آنها استفاده کنید به شرح زیر هستند: من شایسته، باهوش و توانا هستم. من خودم را باور دارم. من بسیاری از صفات خوب خودم را تائید می‌کنم. من ویژگی‌های خوب دیگران را می‌بینم. در اطراف من انسان‌هایی هستند که ویژگی‌های خوب را در من پرورش می‌دهند. من افکار و احساسات بدی را که نسبت به خودم دارم کنار می‌گذارم. من تغییر و تحولی را که در خودم ایجاد می‌کنم، دوست دارم. من همیشه در حال رشد و پیشرفت هستم. باورهای من، شخصیتم را نشان می‌دهد. شما می‌توانید از هر جمله‌ تاکیدی که با خودتان هماهنگ است استفاده کنید. همچنین می‌توانید جملات تاکیدی مناسب خودتان را بسازید. با تکرار روزانه این عبارات، شخصیت درونی و ذهن ناخودآگاه‌تان را پرورش دهید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: احساسات عزت نفس پیشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

یکی از اسیران صهیونیست در پیام منتشرشده از سوی گردان‌های قسام تاکید کرد که نتانیاهو و کابینه‌اش مشغول خوش‌گذرانی در کنار خانواده‌هایشان هستند و این اسیران را به حال خود رها کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) پیامی تصویری را از یک اسیر صهیونیست منتشر کرد.

این اسیر صهیونیست در این پیام تصویری خطاب به نتانیاهو و کابینه‌اش گفت: آنچه را از شما انتظار می‌رود انجام بدهید و ما را همین حالا به خانه‌هایمان بازگردانید. آیا این موضوع برای شما به کاری سخت مبدل شده است؟

وی افزود: بنیامین نتانیاهو، تو و کابینه‌ات باید از خودتان خجالت بکشید؛ زیرا شما در حق من و هزاران اسراییلی دیگر کوتاهی کردید. باید از خودتان خجالت بکشید؛ زیرا ۲۰۰ روز است که ما را رها کرده‌اید، تمامی اقدامات ارتش شکست خورده است و مواد منفجره نیروی هوایی ارتش نزدیک به ۷۰ اسیر دیگر مانند مرا کشته است.

این اسیر صهیونیست ادامه داد: شما باید از خودتان خجالت بکشید؛ زیرا تمامی پیشنهادهای توافقی را که به شما ارایه شده رد کرده‌اید. نمی‌خواهید این کابوس را تمام کنید؟

وی افزود: بنیامین نتانیاهو و کابینه نتانیاهو، در هنگامی که شما به همراه خانواده‌هایتان مهمانی‌های شام را برگزار می‌کنید، به ما بازداشتی‌ها فکر کنید.

این اسیر صهیونیست خطاب به نتانیاهو و کابینه‌اش گفت: زمان آن رسیده که مناصبتان را ترک کنید، از وزارتخانه‌ها خارج شوید و خانه‌شین بشوید.

دیگر خبرها

  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟