Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای «وایو» تا صبح امروز در فاصله ۷۵۰ کیلومتری از سواحل «گواتر» بندر چابهار قرار داشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: طوفان حاره ای «وایو» که از اواسط هفته گذشته در شمال اقیانوس هند تشکیل شده است حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به سمت شمال طی کرده و اکنون در نزدیک ترین فاصله از زمان تشکیل نسبت به سواحل پاکستان و جنوب شرق ایران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرعت لحظه ای این طوفان برای ساعات آینده حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است، افزود: سرعت حرکت این طوفان نسبت به روزهای اخیر به شدت کاهش یافته و در ۶ ساعت اخیر به ۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است و پیش بینی می شود آهنگ حرکت طوفان شمال غربی باشد.

مدیرکل کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی انتظار می رود این طوفان حاره ای تا اواخر وقت فردا تضعیف شود.

وی با بیان اینکه این طوفان به صورت مستقیم برای سواحل ما خطری ندارد، گفت: صیادان فراساحل استان سیستان و بلوچستان باید توجه داشته باشند تا زمان فروکش کردن طوفان از تردد به سمت بنادر کشورهای هند، پاکستان و عمان خودداری کنند.

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط فعالیت های دریایی در سواحل چابهار، کنارک، جاسک و بنادرکشورهای حاشیه خلیج فارس عادی است، تصریح کرد: تا صبح امروز طوفان حاره ای «وایو» در محدوده عرض ۲۱ درجه شمالی و طول ۶۸ درجه شرقی قرار داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی چابهار اقیانوس هند اس 400 دریای عمان اس 300 هلگا اشمید عبدالرضا داوری اجلاس سیکا پایان نامه فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا، غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد از پدیده‌های غالب در سطح استان و بر روی دریا خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: روز‌های شنبه و یک‌شنبه هفته آینده با عبور موجی کوتاه و کم‌دامنه از جو استان، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: همچنین با تداوم وزش باد‌های شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان تا اواخر وقت فردا به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی مواج پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر گفت: جهت وزش باد تا ظهر فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در ساعت‌هایی ۱۶ تا ۴۶ گاهی تا بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ارتفاع موج دریا را در همین مدت در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۳۵، جزر دوم ساعت ۱۷:۳۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۱۸ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان
  • روز ۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی|۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار