Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@22:23:58 GMT

نقش برجسته سعدی برداشته شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۰۲۰

نقش برجسته سعدی برداشته شد

نقش برجسته سعدی در کمتر از یک هفته در شیراز برچیده شد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما نماد شهری سعدی شیرازی حاوی نقش برجسته‌ای نه چندان زیبا از این شاعر بلند آوازه که کمتر از یک هفته در نزدیکی آرامگاه شیخ اجل نصب شده بود به دلیل واکنش‌های منفی فراوان از این محل جمع آوری شد.

این نقش برجسته که در ابعاد ۶ در ۴ مترمربع ساخته شده، بیستم خرداد ۹۸ در پیاده رو مجاور دیواره باغ دلگشا و نزدیکی آرامگاه سعدی شیرازی نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصب سنگ‌نگاره‌ سعدی شیرازی به دلیل شباهت نداشتن به تصاویر موجود از این شاعر پرآوازه و شکل نامناسب طرح، انتقاد‌هایی را از سوی کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

تا پیش از این تنها مجسمه سعدی شیرازی اثر ابوالحسن صدیقی بوده است که یازده اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در شیراز نصب شد؛ از آن تاریخ تا نیمه دهه هفتاد در دروازه اصفهان و میدانی که سعدی نام داشت باقی ماند.

پس از گذشت ۶۷ سال، حال مسئولان شیراز، نقش برجسته‌ای را طراحی و نصب کرده‌اند که با تصویر سعدی که از آثار ماندگار هنری محسوب می‌شود، تفاوت‌هایی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شیراز سعدی نقش برجسته سنگ نگاره طراحی انتقاد اس 400 دریای عمان اس 300 هلگا اشمید عبدالرضا داوری اجلاس سیکا پایان نامه فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت استغفار در بیان رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره استعفار کردن و آثار آن بیان می‌کنند که «از آن ذنب و گناهی که وقتی انجام دادیم و ملتفت شدیم، بلافاصله استغفار کنیم. این موجب می‌شود که موانع استجابت دعا، موانع صدور دعا و موانع تضرّع برداشته بشود.»

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره زمان و چگونگی تاکید دارند:

استغفار کردن در وقتی است که گناهی از انسان صادر می‌شود. شب و روز ما مبتلا است به معاصی و ذنوبِ کوچک و بزرگ؛ بعضی را می‌فهمیم، بعضی را هم خودمان ملتفت نیستیم، عادی شده برایمان!

از آن ذنب و گناهی که وقتی انجام دادیم و ملتفت شدیم، بلافاصله استغفار کنیم. استغفار هم فقط گفتنِ «استغفر اللّه و اتوب الیه» نیست؛ یعنی واقعاً عذرخواهی کنیم. استغفار یعنی عذرخواهی از پروردگار، معذرت‌خواهی؛ [یعنی] پروردگارا! معذرت می‌خواهم؛ این استغفار است. این موجب می‌شود که موانع استجابت دعا برداشته بشود، موانع صدور دعا برداشته بشود، موانع تضرّع برداشته بشود.

خصوصیّت استغفار این است: اَللّهُمَ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَهتِکُ العِصَمَ، تُنزِلُ النِّقَمَ، تُغیِّرُ النِّعَمِ، تَحبِسُ الدُّعاء.

(مصباح‌المتهجّد، ج ۲، ص ۸۴۴)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • شیراز؛ شهر غذاهای خوش‌رنگ و عطرآگین
  • حمله با کلت کمری به مغازه دار شیرازی / یک نفر دستگیر شد
  • جام آزادگان؛ سال شیرازی‌ها با پیروزی آغاز شد
  • آرامگاه سعدی در یک روز بارانی بهار شیراز
  • اهمیت استغفار در بیان رهبر معظم انقلاب
  • آرامگاه سعدی
  • (عکس) شیرازی‌ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • عکس | شیرازی ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • امروز با سعدی: وقت آن است که مردم ره صحرا گیرند