Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@21:45:13 GMT

توزیع 9800 بسته حمایتی در بین سیل‎زدگان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۰۳۶

توزیع 9800 بسته حمایتی در بین سیل‎زدگان

ساعت24 -مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: 9800 بسته حمایتی در بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

فاطمه زهرا توکلی ، اظهار کرد: 9800 بسته حمایتی شامل مواد غذایی و بهداشتی، البسه، وسایل مخصوص معلولان به مددجویان آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است.

وی تصریح کرد: معادل سه ماه مستمری به تمام مددجویان آسیب‌دیده در شهرستان‎های سیل‎زده پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اقدامات تیم محب، افزود: ارزیابی میدانی از مناطق سیل‌زده با تأکید بر مناطقی که بیشترین آسیب و خسارتی را دیده‌اند از اقدامات این تیم است.

توکلی خاطرنشان کرد: تعیین مدل مداخله در مناطق آسیب‎زا که بر این اساس مقرر شد از دو مدل اجتماعی و روان‌شناختی در امر مداخلات استفاده شود.

وی اضافه کرد: از مدل اجتماعی با هدف توانمندسازی و اقتدار افزایی افراد محلی دچار بحران به‌منظور جلب مشارکت و همکاری افراد آسیب‌دیده در جهت رفع مشکلات خود و باهدف بازسازی جامعه محلی و بر اساس استراتژی اجتماع‌محور و  مدل روان‌شناختی با تأکید بر مشاوره غربالگری و شناسایی افراد در معرض خطر و ارائه خدمات آموزشی و درمانی به آن‌ها استفاده شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: براین اساس فعال کردن CB‌ها، استفاده از ظرفیت جمعیت همیاران و پایگاه‎های سلامت اجتماعی به‌عنوان بخشی از مدل مداخله‎ای اجتماعی تعیین شد و استفاده از روانشناسان متخصص و آموزش‌دیده داوطلب در برقراری ارتباط با مردم دچار سیل جهت بازی‎های روانی اولیه غربالگری و پیگیری موارد مشکوک به مشکلات روانی از طریق پایگاه‎های مشاوره و مداخلات روانی اجتماعی در بلایا در دستور کار قرار گرفت.

توکلی ادامه داد: نیازهای هریک از مناطق دچار سیل بر اساس شدت آسیب و میزان افراد آسیب‌دیده مطابق دو مدل فوق حداقل برای یک سال تعیین شد.

به گفته وی، هماهنگی بین بخشی و درون بخشی با دستگاه‎های دولتی و غیردولتی جهت استفاده از ظرفیت‎ها و منابع انسانی و برگزاری جلسات هماهنگی با آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر، علوم پزشکی و خانه روانشناسی لرستان جهت تجمیع خدمات و کاهش موازی کاری تعیین شد.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حمایت سیل زدگان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان اظهار داشت این کشور بیشتر از سه جنگی که با هند داشته، از حمایت افغانستان از شبه‌نظامیان پاکستانی آسیب دیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با اشاره به افزایش حملات انتحاری و حملات شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی در این کشور گفت پاکستان از نظر اقتصادی و امنیت بیشتر از سه جنگی که با هند داشت، از افغانستان آسیب دیده است.

درانی در نشست بین‌المللی «پاکستان در چشم‌انداز ژئوپلیتیک در حال ظهور» که از سوی موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد و موسسه آلمانی «فردریش‌ ایبرت» سازماندهی شده بود، بار دیگر این اتهام‌زنی‌ها مبنی بر حمایت طالبان از  تی‌تی‌پی را تکرار کرد.

وی افزود طی دو دهه گذشته بیش از 80 هزار پاکستانی در جنگ با تروریسم کشته شده‌اند و این روند هنوز ادامه دارد.

درانی خاطرنشان کرده است: «حملات تحریک طالبان پاکستانی به مناطق مرزی پاکستان 65 درصد و حملات انتحاری 500 درصد افزایش یافته است».

وی تصریح کرد: پس از خروج نیروهای خارجی این امید وجود داشت که صلح در افغانستان سبب صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه‎مدت بود.

این دیپلمات ارشد پاکستانی پیش از این نیز مدعی شده بود تی‌تی‌پی از طریق نمایندگان افغان از هند پول می‌گیرد و تخمین می‌زند 5 هزار تا 6 هزار شبه نظامی تی‌تی‌پی در افغانستان پناه گرفته‌اند.

نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آبادواکنش طالبان به اتهامات اسلام‌آباد: جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده ما نیستپاکستان: حکومت کابل بین «اسلام آباد» و «تی‌تی‌پی» یکی را انتخاب کند

این در حالی است که حکومت طالبان همواره با رد ادعای حمایت و پناه دادن به تی‌تی‌پی تأکید کرده که افغانستان به هیچکس اجازه استفاده از خاک این کشور علیه دیگران را نمی‌دهد و اسلام‌آباد نباید ناکامی‌های امنیتی خود را به دوش کابل بیندازد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان