Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@07:34:49 GMT

چند توصیه برای پیشگیری از نیش حشرات

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۰۷۷

تابستان فصل داغ گردشگری و گذران وقت در فضاهای بیرون از خانه است و همچنان که مردم در این فصلِ سال از آفتاب گرم بهره می‌برند، ممکن است از نیش پشه‌ها، کنه‌ها و سیاه‌مگس‌ها در امان نباشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، گرمای تابستان به ویژه در مناطقی که رطوبت هوا نیز بالاست، محیطی مناسب و ایده آل را برای پشه‌ها ایجاد می‌کند چرا که پشه‌های نابالغ در آب‌ها و محیط گرم و مرطوب رشد و نمو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رطوبت در فصل تابستان همچنین باعث افزایش جمعیت سیاه‌مگس‌ها و به طور کلی بسیاری از حشرات می‌شود.

پیشگیری از نیش پشه‌ها

با توجه به افزایش گزیدگی حشرات در فصل تابستان باید اطمینان حاصل کرد که اقدامات احتیاطی مناسبی برای جلوگیری از این گزیدگی‌ها و بیماری‌هایی که حشرات ناقل آن هستند، صورت گیرد.

در ادامه چند نکته برای پیشگیری از گزش با نیش حشرات به ویژه در فصل تابستان آورده شده است:

- هنگام خروج از خانه خود را بپوشانید و از پوشیدن لباس های آستین کوتاه خودداری کنید. رعایت این نکته به خصوص از زمان غروب تا طلوع خورشید که فعالیت پشه ها بیشتر است، ضروری است.

- از لوازم دافع حشرات که برای مبارزه با پشه ها موثرند، استفاده کنید.

- اطمینان حاصل کنید که توری های پنجره‌های خانه تان سوراخ نداشته باشد.

- مراقب منابع رایجی که پشه ها در آنجا بیشتر هستند، باشید. از این منابع می توان به تالاب ها، سطل های زباله روباز، کاسه های آب حیوانات و گودال های آب باران اشاره کرد.

پیشگیری از نیش کنه‌ها

متخصصان همچنین خاطر نشان کرده‌اند که در برخی مناطق که جنگلی‌تر هستند، فعالیت کنه‌ها در ماه‌های تابستان به حداکثر رسیده و خطر ابتلا به بیماری های ناشی از نیش کنه‌ها نیز در تابستان افزایش می‌یابد.

با توجه به خطری که کنه‌ها می‌توانند ایجاد کنند، به یاد داشته باشید تا حتما پس از این که از طبیعت و جنگل بازمی‌گردید، بدن و لباس های خود را به خوبی تفتیش کنید تا کنه به آن نچسبیده باشد.

در ادامه چند نکته برای پیشگیری از نیش کنه به نقل از سایت "برلینگتون فری پرس" آورده شده است:

- از مناطقی مانند نواحی جنگلی و نواحی که علف های بلند در آن روییده تا حد امکان دوری کنید.

- هنگامی که به مناطقی می‌روید که امکان وجود کنه ها در آن زیاد است، بدن خود را به طور کامل بپوشانید.

- از لوازم دافع حشرات استفاده کنید.

- روزانه لباس ها و لوازم خود را برای احتمال وجود کنه در آن ها، بررسی کنید.

در صورتی که یک کنه را در لباس ها یا وسایل خود یافتید، در اسرع وقت آن را با یک قیچی یا موچین از بین ببرید تا احتمال انتقال بیماری های آن را کاهش دهید. روش از بین بردن کنه با موچین به این گونه است که کنه را بین موچین قرار داده و آن قدر فشار دهید تا کنه از بین برود. سپس منطقه نیش کنه، دست ها و موچین را با الکل یا آب و صابون به طور کامل تمیز کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فصل گرما نیش حشرات توصیه پیشگیری اس 400 دریای عمان اس 300 هلگا اشمید عبدالرضا داوری اجلاس سیکا پایان نامه فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد. او تاکید کرد: برای تابستان امسال ۴۷ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌.

سیاست وزارت نیرو در ۲ سال گذشته با دادن مشوق‌های نقدی باعث شده تا کشور با خاموشی گسترده در فصل تابستان مواجه نشود. این در حالی است که تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ تغییر نکرده و به نظر می‌رسد این وزارتخانه مصمم است تا امسال هم تابستان بدون خاموشی را تجربه کند. رجبی مشهدی می‌گوید: کسانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر ۲.۵ برابر الگو، ۲۷۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

وی می‌افزاید: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: همچون سال گذشته برای هر کیلووات صرفه جویی در مصرف برق مشترکان خانگی ٢ هزار تومان پاداش تعیین شده که مشترکان می توانند ضمن برخورداری از این پاداش نقدی که در قبوض برق آنها لحاظ می شود، در قرعه‌کشی اهدای جوایز ارزنده ای که از آنها یاد شد، نیز شرکت کنند.

رجبی مشهدی اولویت شرکت توانیر در سال جاری به ویژه در فصل گرم سال را مدیریت مصرف در اوج بار اعلام کرد و یادآور شد: برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ در مجموع ۱۸۰ اقدام در ۶ محور تدوین شده چرا که تابستان امسال بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی تابستانی گرم‌تر از نرمال با افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای هوا بیشتر از شرایط نرمال تابستان خواهد بود که در این صورت، تأثیر گرمای هوا را بر رشد مصرف برق خواهیم داشت.

به گفته این مقام دولتی بر اساس سناریوی بدبینانه و رشد ۶ درصدی مصرف برق در تابستان پیش رو، میزان اوج تقاضای برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات می‌رسد که برای تابستان امسال واردات ۵۰۰ مگاواتی برق از کشورهای همسایه که عمدتا ترکمنستان و ارمنستان است، پیش‌بینی شده است.

رجبی مشهدی در خصوص افزایش ظرفیت نیروگاهی از ابتدای دولت تا امروز گفت: در مجموع تاکنون ۸ هزار و ۵۸۳ مگاوات به ظرفیت اسمی تولید برق کشور افزوده شده که بخشی از آن مربوط به نیروگاه های تازه احداث شده و بخشی نیز مربوط به ارتقای توان عملی نیروگاه‌های موجود است.

کد خبر 846796 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها وزارت نیرو برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • نیروگاه برقِ ری آماده خدمات رسانی در فصل تابستان
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • احتمال جدایی اشکرینیار از پاری‌سن‌ژرمن