Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: سعید خانی تهیه‌کننده سینما و مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» که اکران فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی را در اکران نوروز برعهده داشت، ‌درباره فعالیت‌های آتی این دفتر پخش گفت: در نظر داریم از اواخر تیرماه «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی را به سرگروهی سینما استقلال به نمایش بگذاریم همچنین در حال رایزنی برای اکران فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده و «لابیرنت» ساخته امیرحسین ترابی در فصل پاییز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیستم اکران در سینماها عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان تولیدات سینمای ما از امکانات نمایشی بیشتر است، طبیعتاً در چرخه اکران مشکلاتی پیش می‌آید چراکه با شرایط فعلی و باوجود افزایش سالن‌های سینمایی، سالی حدود ۱۳۰ فیلم تولید می‌شود اما حداکثر هشتاد فیلم به مرحله اکران می‌رسند و بقیه فیلم‌ها که نزدیک ۵۰ فیلم می‌شود اساساً امکان نمایش پیدا نمی‌کنند ضمن اینکه در این میان یک سری از آثار به اکران مطلوبی دست پیدا نمی‌کنند و این باعث می‌شود برخی ناراضی باشند.

با توجه به اینکه هزینه سالن‌داری به شدت بالا رفته است سینماداران به دنبال فروش بالای آثار هستند و ناخودآگاه ممکن است به فیلمساز جهت بدهند که چه فیلمی بسازد این پخش‌کننده تأکید کرد: از سوی دیگر یکی از مشکلات ما این است که سیستم مدیریتی هیچگاه منسجم نیست برای مثال در ابتدای امسال هرچند یک ماه و نیم از سال گذشته بود ولی شورای صنفی نمایش هنوز تشکیل جلسه نداده بود و با وجود فروش خوب اکران نوروزی هیچ آینده‌نگری برای اکران دوم عید صورت نگرفت، همین باعث شد نمایش برخی فیلم‌ها با ماه رمضان مقارن شود. یعنی در سیستم ضعیف اکران، هم بحث عرضه و تقاضا دخیل است و هم کیفیت مدیریت. این ضعف همیشه وجود دارد به طوری که با ورود هر مدیری به ارشاد نه تنها این سیستم بهبود پیدا نمی‌کند بلکه آن مدیر در پی این است که برنامه‌های خود را اجرا کند و همین موضوع باعث می‌شود فیلم‌ها دیده نشوند و صدمه بخورند.

خانی عنوان کرد: هرچند برخی عنوان می‌کنند که سینماداران در این چرخه مقصر هستند اما این حرف به صورت کلی درست نیست با توجه به اینکه هزینه سالن‌داری به شدت بالا رفته است سینماداران به دنبال فروش بالای آثار هستند و ناخودآگاه ممکن است به فیلمساز جهت بدهند که چه فیلمی بسازد، اما امسال فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که یک فیلم تلخ اجتماعی و البته خوش ساخت بود، به نمایش درآمد و توانست به فروش خوبی هم برسد.

وی افزود: مگر می‌شود سینمادار فیلمی را که تماشاچی از آن استقبال می‌کند، به نمایش نگذارد؟ به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم سینمادار تعیین می‌کند که چه فیلمی بفروشد یا نفروشد و باید یک سری عوامل دست به دست هم بدهند که آن فیلم بفروشد و صرفاً سینمادار در این مساله دخیل نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض گیشه در دستان «تمساح خونی»

یکی از ویژگی های گیشه نوروزی امسال، چینش فیلم های متنوع است تا بتواند سلایق مختلفی را با خود همراه کند. فیلم هایی در ژانر درام، اجتماعی، کودک، ورزشی، جنگی و کمدی سبد اکران نوروزی را شکل دادند اما نبض گیشه سینماها این روزها در دستان «تمساح خونی» است؛ فیلمی که با گذشت نزدیک به ۲۳ روز از اکران عمومی توانسته ۵۹ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان فروش داشته باشد. این در حالی است که تاکنون بیش از ۹۱۹ هزار نفر به تماشای این فیلم نشسته اند و احتمالاً در تعطیلات پایانی هفته این رقم از یک میلیون مخاطب و فروش ۶۰ میلیارد تومانی عبور خواهد کرد.

پیش تر «تمساح خونی» با فروش ۳۱ میلیاردی خود طی هفته گذشته، رکورد فروش هفتگی سینمای ایران را شکست و صاحب بیشترین فروش هفتگی سینماها شد. این فیلم همچنین در نخستین روزهای اکران، بیشترین فروش افتتاحیه و بیشترین فروش روزانه را نیز در دست دارد.

پس از این فیلم، بیشترین استقبال مخاطبان از فیلم «بی بدن» ساخته مرتضی علیزاده است؛ فیلمی در ژانر جنایی درام که با نگاهی به یک داستان واقعی ساخته شده است. این فیلم که از ۲۳ اسفندماه گذشته اکران خود را آغاز کرده تاکنون ۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان فروش داشته و بیش از ۱۲۷ هزار نفر به تماشای آن نشسته اند.

پس از آن «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی در جایگاه سوم گیشه قرار دارد که در رقابتی نزدیک با «آپاراتچی» است. «پرویز خان» از ۲۱ اسفندماه گذشته روی پرده سینماها رفت و با بیش از ۳۴ هزار مخاطب، تاکنون ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان فروش داشته است. پس از این فیلم، «آپاراتچی» با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان در رده چهارم گیشه قرار گرفته است؛ فیلمی کمدی اجتماعی که داستانی را در ابتدای انقلاب روایت می کند و برگرفته از زندگی یک شخصیت واقعی عاشق سینماست. «آپاراتچی» که از ۲۳ اسفندماه اکران شده بیش از ۳۷ هزار مخاطب داشته است.

 اما رقابتی دیگر هم میان فیلم های کودک در جریان است. دو فیلم «ایلیا در جست و جوی قهرمان» ساخته سیدعلی موسوی نژاد و «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق با فاصله کمی از هم به فروش خود ادامه می دهند. فیلم «نوروز» با بازی استاد علی نصیریان و افشین هاشمی با در اخنتیار داشتن ۲۳۹ سالن و ۲۴هزار و ۶۵۲ مخاطب توانسته طی این مدت یک میلیارد و ۵۴۶ تومان فروش داشته باشد و همچنین فیلم «ایلیا در جست و جوی قهرمان» نیز با ۲۶۰ سالن، ۲۴هزار و ۷۲ مخاطب داشته و توانسته فروشی معادل یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان را طی ۱۶ روز اکران ثبت کند.

و اما جایگاه آخر گیشه به فیلم «آسمان غرب» ساخته محمد عسگری تعلق دارد که این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۱۸۵ سالن تا امروز ۱۵هزار و ۲۹۴ مخاطب داشته و فروشی معادل ۸۴۵ میلیون تومان را ثبت کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده در سمفا، فروش کل سینما از ابتدای سال جاری تا امروز ۷۶ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان بوده است و تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۸۲ هزار نفر به تماشای فیلم های در حال اکران نشسته اند.

همچنین اکران آنلاین دو فیلم «ورود خروج ممنوع» و «کاپیتان» نیز به تازگی آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • نبض گیشه در دستان «تمساح خونی»
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی
  • پسر کارگردانی نمایشنامه پدرش را بر عهده گرفت
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • ۱۱۳ هزار نفر به تماشای فیلم‌های نوروزی در سینماهای خراسان رضوی نشستند
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • اولین اکران تلویزیونی «کارو» مریلا زارعی