Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره سندروم تخمدان پلی کیستیک اظهار کرد: سندروم تخمدان پلی کیستیک اختلال هورمونی رایج بین خانم‌ها در سن بلوغ تا یائسگی است. به‌طورمعمول خانم‌ها با داشتن این نوع مشکل هورمون مردانه آن‌ها بیشتر نسبت به حالت نرمال تولید می‌شود، در این مواقع پریود‌های غیرطبیعی یا طولانی و سیکل‌های نامرتب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا در سطح تخمدان‌های آن‌ها فولیکول‌های ریز و پراکنده‌ای وجود دارد. این نوع بیماری در خانم‌های چاق شایع‌تر است.

وی گفت: در این مواقع تخمدان‌ها که به طور طبیعی وظیفه تولید استروژن و پروژسترون که هورمون‌های تنظیم کننده سیکل قاعدگی هستند را کمتر تولید می‌کنند. ممکن است کیست‌های کوچکی تولید شود که حاوی مایع است و منجر به عدم تخمک گذاری منظم می‌شوند. در نتیجه قدرت باروری را در افراد کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تسکین درد‌های شکمی زنانه با چند ترفند خانگی+ علائم کیست‌های تخمدانی

متخصص زنان درباره علائم و نشانه‌های PCO گفت: علائمی همچون پریود‌های نامنظم و خونریزی‌های شدید و غیر طبیعی در هنگام عادت ماهانه وجود دارد. افزایش سطح آندروژن که از جمله نشانه‌های هیرسوتیسم و پرمویی صورت و بدن است ایجاد می‌شود. آکنه شدید و ریزش موی آندروژنیک، تیره شدن قسمتی از بدن در نواحی گردن یا زیر چانه، بزرگ شدن تخمدان‌ها در اثر این نوع عارضه به وجود می‌آیند.

وی در ادامه افزود: با بزرگ شدن تخمدان‌ها احتمال احاطه شدن تخمک‌ها توسط فولیکول‌ها وجود دارد. همین امر موجب اختلال در عملکرد تخمدان‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهکار‌های طلایی برای حفظ قدرت باروری/ غلات را جایگزین پروتئین های حیوانی کنید

متخصص زنان درباره درمان این نوع بیماری گفت: بیشترین دلیل این عارضه داشتن سبک زندگی نامناسب و چاقی است. اگر افراد چاق هستند بهتر است با ورزش کردن و تغذیه مناسب به وزن ایده آل برسند تا بتوانند بدون مصرف دارو مشکل را حل کند. البته که در برخی افراد این عملکرد جواب نمی‌دهد و پزشک مربوطه مجبور می‌شود دارو‌های ضد بارداری برای فرد تجویز کند.

وی در ادامه متذکر شد: اگر این نوع بیماری رفع نشود می‌تواند بیماری‌های خطرناکی همچون قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا، چربی خون، التهابات کبدی و نازایی را به همراه خود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملکی: درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است

سخنگو سازمان آتش نشانی تهران ضمن اشاره به اینکه درصد بسیاری از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است، به بیان توضیح‌هایی درباره درباره اصلی‌ترین دلایل آتش سوزی‌ها پرداخت.

به گزارش مشرق، با توجه به ایام نوروز و فرارسیدن موج دوم سفرها و تعطیلی بسیاری از ادارات و کارخانه‌ها، جلال ملکی درباره اصلی‌ترین دلایل آتش‌سوزی‌ها گفت: آتش سوزی‌ها دلایل مختلفی دارند که درصد بسیاری از آن‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است؛ موارد برقی نیز درصد بالایی را دارد و از این رو لازم است سیم کشی‌های برق به ویژه در کارخانه‌ها، محدوده بازار و ساختمان‌های قدیمی مراقبت شوند؛ شاهد این مسئله هستیم که از یک برق چند انشعاب گرفته شده و از یک پریز چند راهی گرفته می‌شود که این اقدام‌ها فشار بسیاری را به سیم‌های برق وارد می‌کند و موجب آتش سوزی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه نگهداری مواد خطرناک و قابل اشتعال می‌تواند موجب وقوع آتش سوزی شود، ادامه داد: عدم مهارت افراد در کار با دستگاه‌ها در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیز می‌تواند موجب آتش سوزی شود و از این رو افرادی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مشغول به کار هستند باید کار با وسایل اطفا را بلد باشند و هنگام ترک محیط نیز حتما در و پنجره‌ها را بندند تا فردی از بیرون وارد نشود.

دیگر خبرها

  • تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • ملکی: درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • دانشمندان موفق به کشف دلیل خستگی مزمن شدند