Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 25 خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این دو آلبوم در زمینه موسیقی کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی بوده که توسط این مرکز گردآوری و تولید شد .
وی با بیان اینکه آلبوم موسیقی «شاهنومه خونی» روایت‌های مختلفی از آواز شاهنامه خوانی در استان داشته که پنج خواننده از پنج نسل در آن به اجرای آواز پرداخته‌اند، افزود: ابراهیم شریفی، فیض الله عارفی، فرامرز منصوری، بیژن رستمی و جواد طالبی گنجه‌ای اجرای آواز شاهنامه خوانی را در این اثر بر عهده داشتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد شاهنامه‌خوانی را یکی از آئین‌های حماسی اصیل عشایر کهگیلویه و بویراحمد دانست که خطر فراموشی این آئین را تهدید می‌کند .
اسلامی تصریح کرد: بر این اساس در راستای حفظ این میراث و هویت فرهنگی منطقه اقدام به ثبت و ضبط این آواها کردیم .
وی ادامه داد: ساز نی چوپان یا پیشه نیز از دیگر داشته‌های فرهنگی این استان است که تعداد نوازندگان این ساز در استان هم اکنون کمتر از انگشتان دو دست بوده و همگی نیز در سن کهنسالی هستند و برای حفظ ملودی‌های این ساز بومی اقدام به گردآوری، تولید و انتشار ۵۱ ملودی نی محلی کردیم .
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نوازندگان نی محلی آلبوم «هی دو هی دو» سید محمد دژند و حسین خان احمدی هستند که دوران کهنسالی را طی می‌کنند .
اسلامی به خطر هجوم موسیقی‌های غربی و مغایر با فرهنگ منطقه و گرایش به سمت این نوع موسیقی‌ها اشاره و بیان کرد: هدف از تولید این دو اثر تقویت فرهنگ بومی و موسیقی اصیل حماسی این خطه و مقابله با هجوم موسیقی مبتذل و بازاری است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی آلبوم موسیقی حوزه هنری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد