Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@07:50:23 GMT

حدیث‌نگاشت/ حسد؛ درد بی‌درمان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۲۱۴

حدیث‌نگاشت/ حسد؛ درد بی‌درمان

به گزارش ایکنا از لرستان، حسود موفقیت‌های دوستان خود را برنمی‎تابد. از حوادث ناگواری که برای آنان پیش می‎آید خرسند می‎شود و از موفقیت‌های و پیشرفت‌هایی که نصیبشان می‎شود، غصه‌دار است. امام علی(ع) در مذمت حسادت فرموده است: «حسد درد بی‌درمان است که جز با نابودی حسود یا مردن کسی‎که به او حسد برده شده است، از بین نمی‎رود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(غرر الحکم و درالکلم، ج 2، ص 72)

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان چندرسانه ای حدیث نگاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کپسول ماموریت «W-1» شرکت صنایع فضایی «واردا اسپیس»(Varda Space) پس از گذراندن حدود هفت ماه در فضا، در ۲۱ فوریه با موفقیت به زمین بازگشت و محموله منحصربه‌فردی را با خود آورد. این محموله مهم، داروی «ریتوناویر»(Ritonavir) برای درمان ویروس HIV بود.

به نقل از ایسنا، واردا اسپیس به دنبال تولید مستقل داروها در محیط ریزگرانشی است. این راهبرد در نهایت می‌تواند هزینه تولید داروهای نجات‌دهنده را کاهش دهد. اکنون یک مقاله پیش‌چاپ جدید می‌گوید که این شرکت یک گام به هدف خود نزدیک‌تر شده است.

مأموریت W-1 به دنبال آزمایش امکان‌سنجی ساخت داروها در فضا بود و برای اولین بار سخت‌افزار واردا را در محیط بیرون از زمین آزمایش کرد. کپسول ماموریت W-1 در طول مدتی که در مدار قرار داشت، با موفقیت عناصر داروی ضد ویروسی ریتوناویر را متبلور کرد. این دارو پس از بازگشت به زمین سالم ماند.

ریتوناویر فرآوری‌شده در فضا از آن زمان تاکنون مورد تحلیل قرار گرفته است. «دلیان آسپاروهوف»(Delian Asparouhov) بنیان‌گذار واردا اسپیس در حساب ایکس خود از موفقیت این ماموریت در تولید داروها خبر داد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896402

دیگر خبرها

  • آیا بازیکنی که روی او خطا شده باید ضربه پنالتی را بزند؟
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • در زمان اشتباه سرمربی پرسپولیس شدم!
  • موفقیت کاراته کای کردستانی در رقابت های کشوری
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • المشاط موفقیت عملیات «وعده صادق» را به رئیسی تبریک گفت
  • (ویدئو) اعتراف ژنرال مصری به موفقیت حملات ایران
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • نورافشانی بوشهری‌ها در جشن عملیات وعده صادق + فیلم