Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@01:17:03 GMT

تصویری استثنایی از رکوردداران فضانوردی جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۵۰۲

در سال 1969 فرانک بورمن فرمانده آپولو-8 سفری به مسکو داشت و به رغم پنهان‌کاری‌های دوران شوروی توانست با فضانوردان آن دوره ملاقات و از شهر ستاره‌ای (محل زندگی و آموزش فضانوردان روس) دیدن کند.

به گزارش ایسنا؛ می‌توان گفت ارزشمندترین و کمیاب‌ترین تصویری که در جریان این دیدار تاریخی ثبت شد، عکس یادگاری او با گروهی از فضانوردان روس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عکس چند کیهان نورد حضور دارند که هر کدام در تاریخ فضانوردی نقش مهمی داشتند و رکوردی به اسم آنها به ثبت رسیده است.

ردیف نشسته از راست به چپ:
پاول بیلیایف فرمانده سفینه وسخد -۲، نخستین راهپیمایی فضایی توسط همکار او در جریان این پرواز صورت گرفت، فرانک بورمن فرمانده آپول و-۸، بورمن و دو همراهش پس از گردش در مدار ماه به زمین برگشتند. این نخستین دیدار نزدیک انسان از ماه بود، والنتینا ترشکوا نخستین زن فضانورد جهان، آندریان نیکلایف فضانورد رکورددار روس و شوهر ترشکوا، نیکلایف و همراهش ویتالی سواستیانف، نزدیک به ۱۸ شبانه روز در سفینه سایوز -۹ زمین را دور زدند، یوگنی خرونف فضانورد سایوز -۵ و یکی از فضانوردانی که اولین جابجایی فضایی را انجام داد

ردیف ایستاده از راست به چپ:
الکسی یلیسیف فضانورد سایوز -۵، او و خرونف نخستین فضانوردانی بودند که سفینه خود را در فضا تعویض کردند. این دو نفر به همراه باریس والینف بر عرشه سایوز -۵ به فضا رفتند و بعد از اتصال سفینه شان به سایوز -۴، با انجام یک راهپیمایی، خود را به سفینه سایوز -۴ رساندند و بعد از جدا شدن دو ناو کیهانی، با آن به زمین برگشتند. این عملیات در آن زمان سر و صدای زیادی در مطبوعات به راه انداخت، ولادیمیر شاتالف فرمانده سفینه سایوز -۴، نخستین اتصال دستی دو سفینه در مدار زمین توسط او انجام شد، گئورگی بریگاووی فضانورد سایوز -۳ که در زمان خود با ۴۷ سال سن عنوان پیرترین فضانورد جهان را به دست آورد، پاول پاپویچ چهارمین فضانورد شوروی، باریسوالینف فرمانده سفینه سایوز -۵، والری بیکوفسکی فضانورد صاحب رکورد در جهان، او با سفری که ۴ روز و ۲۳ ساعت و ۷ دقیقه طول کشید رکوردی را به جا گذاشت که هیچ گاه شکسته نشد. تاکنون هیچکس به شکل انفرادی چنین مدت طولانی در فضا بسر نبرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۰ هزار متر مربع زمین‌خواری در اراضی شهرستان مرکز استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان، اظهار داشت: در پی خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان مرکز استان ماموران امنیت اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، در معیت کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف غیرمجاز زمین مذکور، 2 هکتار را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از 36 میلیارد ریال برآورد کردند که در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

جلیلیان در خاتمه از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هر گونه زمین‌خواری (تصرف اراضی ملی و شهری) موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| دردسر حضور در فضا!
  • نخستین تمرین سپاهان در نقش جهان با حضور هواداران برگزار می‌شود
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • آیا خورشید می‌تواند زمین را ببلعد؟
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • آزادسازی ۶ هزار متر از زمین‌های کشاورزی در محمودآباد
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • رونمایی از سفینه فضایی جدید کریستیانو رونالدو؛ فراری مدل دیتونا ‏SP3‏ / عکس
  • رونالدو با سفینه فضایی‌اش پز داد! (عکس)‏
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند