Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@21:29:39 GMT

رکوردداران فضانوردی جهان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۵۶۵

رکوردداران فضانوردی جهان (+عکس)

در سال 1969 فرانک بورمن فرمانده آپولو-8 سفری به مسکو داشت و به رغم پنهان‌کاری‌های دوران شوروی توانست با فضانوردان آن دوره ملاقات و از شهر ستاره‌ای(محل زندگی و آموزش فضانوردان روس) دیدن کند.

به گزارش ایسنا؛ می‌توان گفت ارزشمندترین و کمیاب‌ترین تصویری که در جریان این دیدار تاریخی ثبت شد، عکس یادگاری او با گروهی از فضانوردان روس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عکس چند کیهان نورد حضور دارند که هر کدام در تاریخ فضانوردی نقش مهمی داشتند و رکوردی به اسم آنها به ثبت رسیده است.

ردیف نشسته از راست به چپ:
پاول بیلیایف فرمانده سفینه وسخد -۲، نخستین راهپیمایی فضایی توسط همکار او در جریان این پرواز صورت گرفت، فرانک بورمن فرمانده آپول و-۸، بورمن و دو همراهش پس از گردش در مدار ماه به زمین برگشتند. این نخستین دیدار نزدیک انسان از ماه بود، والنتینا ترشکوا نخستین زن فضانورد جهان، آندریان نیکلایف فضانورد رکورددار روس و شوهر ترشکوا، نیکلایف و همراهش ویتالی سواستیانف، نزدیک به ۱۸ شبانه روز در سفینه سایوز -۹ زمین را دور زدند، یوگنی خرونف فضانورد سایوز -۵ و یکی از فضانوردانی که اولین جابجایی فضایی را انجام داد

ردیف ایستاده از راست به چپ:
الکسی یلیسیف فضانورد سایوز -۵، او و خرونف نخستین فضانوردانی بودند که سفینه خود را در فضا تعویض کردند. این دو نفر به همراه باریس والینف بر عرشه سایوز -۵ به فضا رفتند و بعد از اتصال سفینه شان به سایوز -۴، با انجام یک راهپیمایی، خود را به سفینه سایوز -۴ رساندند و بعد از جدا شدن دو ناو کیهانی، با آن به زمین برگشتند. این عملیات در آن زمان سر و صدای زیادی در مطبوعات به راه انداخت، ولادیمیر شاتالف فرمانده سفینه سایوز -۴، نخستین اتصال دستی دو سفینه در مدار زمین توسط او انجام شد، گئورگی بریگاووی فضانورد سایوز -۳ که در زمان خود با ۴۷ سال سن عنوان پیرترین فضانورد جهان را به دست آورد، پاول پاپویچ چهارمین فضانورد شوروی، باریس والینف فرمانده سفینه سایوز -۵، والری بیکوفسکی فضانورد صاحب رکورد در جهان، او با سفری که ۴ روز و ۲۳ ساعت و ۷ دقیقه طول کشید رکوردی را به جا گذاشت که هیچ گاه شکسته نشد. تاکنون هیچکس به شکل انفرادی چنین مدت طولانی در فضا بسر نبرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فضانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی استهبان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در روستای ماهفرخان بخش رونیز استهبان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
حسین اکبرپور افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی و با همکاری اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین خواران خارج کردند.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استهبان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.
شهرستان استهبان در شرق فارس و در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • قهرمانی سیاسرانی در شورای جهانی بوکس موی تای
  • رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش