Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

موسیقی به عنوان یکی از هفت هنر برتر در زندگی بشر نقشی بسیار مهم دارد. چراکه بی تردید باید گفت موسیقی ارتباط مستقیم با روح و روان انسان دارد و تاثیر آن در زندگی به حدی است که تکنولوژی بخشی از توانمندی هایش را در به روز شدن به این مهم اختصاص داده است و این روزه می بینیم که برای دسترسی افراد مختلف موسیقی متریال لازم در هر حد و اندازه ای مهیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقی در درام هم جایگاه مهم و حیاتی دارد. بدون هیچ اغراقی باید گفت بخش مکمل فیلم و تصویر، قصه و حتی شخصیت ها موسیقی است که به نوعی ذهنیت مخاطب یک اثر دراماتیک را به تم و فضای داستان نزدیک می کند و با این فاکتور مهم و موثر است که تماشاگر در برخی از لحظات ارتباط نزدیک تری با داستان و شخصیت ها پیدا می کند.

برخی از صاحب نظران و مطلعان امر معتقدند موسیقی حتی به عنوان یک کاراکتر در هنر نمایشی جای دارد. این ادعا وقتی برای مخاطب درام جدی میشود که در برخی از آثار موسیقی تنها قهرمان قصه است و تو با دیدن تصاویر در کنار موزیک به فضا و اتمسفر داستان می رسی!

بسیاری از آثار صاحب نام در سینمای دنیا اتفاقا به واسطه موسیقی و ترانه متنشان شناخته می شوند. این نشان از آن دارد که در اهمیت موسیقی متن وجوه اقتصادی مدنظر سازندگان نیست و در حقیقت نگاه هنرمندانه به این وجه باعث می شود که خالقان اثر به عنوان یکی از ارکان اصلی به این موضوع نگاه کنند و برخلاف کشور ما که بسیاری از آهنگسازان معتقد هستند شرایط مالی اجازه نمی دهد برای یک مجموعه تلویزیونی یا فیلم سینمایی تمام آنچه باید را به کار ببندیم، اتفاقا با وسواس خاصی این اتفاق در تولید آثار موفق دنیا رخ داده است.

از «کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف» در سینما یا تولیدات علی حاتمی برای تلویزیون مانند «هزاردستان» و البته نمونه های دیگر نشان از این دارد که در سینما و تلویزیون کشور ما نیز این مسئله با توجه خاصی همراه بوده است، تا اینکه وضعیت اقتصادی باعث شد تهیه کنندگان به بحث موسیقی متن توجه سابق را نشان ندهند و به بهانه شرایط مالی پروژه ها به سراغ افراد کم سابقه تر رفته و گاهی از موسیقی های آماده برای متن آثارشان استفاده کردند.

نکاتی چون...

1) وضعیت اقتصادی

2) کج سلیقگی سازندگان در انتخاب آهنگسازان کاربلد

3) عدم شناخت لازم و کافی برخی از سازندگان موسیقی از درام (در انتخاب ساز و تم موسیقیایی بر اساس ژانر در آثار نمایشی)

4) نداشتن زمان کافی برای ساخت یک اثر موسیقیایی فاخر(معمولا موسیقی جزء فاکتورهایی است که در مراحل آخر تولید گروه سازنده برای ساختن اقدام می کنند)

منبع: خبرگزاری برنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موسیقی فاخر هفت هنر درام هنر نمایشی هزاردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در آیین معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نقش بخش کشاورزی در جامعه را مهم دانست و بیان کرد: جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مهم کشور است که حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های گوناگون را به خود اختصاص داده و به نوعی با همه مردم ارتباط دارد.

وی تامین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، تولید مواد خام صنایع تکمیلی و تبدیلی و ثروت آفرینی را از ویژگی‌های جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی در برنامه هفتم، ۸ درصد تعیین شده که رشد ۵.۵ درصدی در این برنامه متعلق به بخش کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان این@که بهره‌وری بخش کشاورزی استان ۱۲ درصد است، اظهار کرد: افزایش ۷ برابری بهره‌وری از وضعیت کنونی در طول برنامه هفتم توسعه یکی از اولویت‌ها است.

وی نقش مهم و موفق جهاد کشاورزی در مدیریت طرح بزرگ یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مهم در استان بوشهر با موفقیت اجرا شد.

باستین اصلاح الگوی کشت را موفقیت‌آمیز دانست و با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنعت فرآوری محصولات، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و صنایع مورد توجه ویژه قرار دارد و لازم است ۱۵ درصد تسهیلات بانک‌های غیر تخصصی و خصوصی به بخش کشاورزی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از خدمات نوذر منفرد، برای مرتضی بحرانی سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!