Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نکست وب، بعد از این دو کشور آمریکا، اندونزی، برزیل، ژاپن، روسیه، مکزیک، آلمان، فیلیپین، انگلیس، ایران، نیجریه، فرانسه و ترکیه بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده اند. لذا ایران هم اکنون دوازدهمین کشور در فهرست برترین کشورها از نظر تعداد کاربران اینترنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر میزان جمعیت آنلاین جهان از مرز ۵۰ درصد گذشته و به ۳.۸ میلیارد نفر رسیده است. بر طبق همین گزارش از میان ۱۰ شرکت که در جهان با ارزش ترین هستند، هفت شرکت در حوزه فناوری فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به مایکروسافت، آمازون، اپل، آلفابت و فیس بوک اشاره کرد. همچنین از میان ۳۰ شرکت برتر جهان از نظر میزان ارزش ۷ شرکت چینی هستند.

همین گزارش نشان می‌دهد، مدت زمان صرف شده برای مشاهده محتوای چند رسانه‌ای از طریق گوشی‌های هوشمند با مدت زمان صرف شده برای این کار از طریق تلویزیون‌ها تقریباً برابر شده و این مساله زنگ‌های خطر را برای شبکه‌های تلویزیونی به صدا درآورده است.

اپراتور تلفن همراه هندی Reliance Jio با ۳۰۷ میلیون نفر مشترک رکورد ۱۷ اگزابایتی را در زمینه مصرف داده توسط مشترکان خود در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. این در حالی است که کل مصرف ترافیک اینترنت دنیا در ماه در سال ۲۰۱۰ به حدود ۲۱ اگزابایت می‌رسید که حالا به رقم ۱۲۲ اگزابایت رسیده است.

میزان نصب بلندگوی هوشمند آمازون اکو در سراسر جهان که چهار سال قبل عرضه شد از مرز ۴۷ میلیون واحد گذشته است.

استقبال از پوشیدنی‌های هوشمند نیز رو به افزایش است و تعداد کاربران آنها در چهار سال اخیر دو برابر شده و به ۵۲ میلیون نفر رسیده است. تعداد کاربران بازی‌های ویدئویی در جهان با رشد ۶ درصدی در سال ۲۰۱۸ به ۲.۴ میلیارد نفر رسید.

همچنین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۸۷ درصد از ترافیک وب جهانی رمزگذاری شده بود که نسبت به رقم ۵۳ درصدی سه سال قبل افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. در حال حاضر فیس بوک و یوتیوب و توئیتر با تصاحب ۴۳، ۲۱ و ۱۲ درصد از بازار خبر اینترنتی مهم‌ترین منابع کسب خبر در فضای مجازی محسوب می‌شوند.

۴۲ درصد از نوجوانان آمریکایی در زمان استفاده از اینترنت نامگذاری های زننده و توهین آمیز را تجربه کرده اند و ۱۶ درصد شاهد تهدید آزار فیزیکی بوده اند.

برای دریافت نسخه‌ای از این گزارش به این نشانی مراجعه کنید.

کد خبر 4641547

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان چین اینترنت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت خرید سهام به طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کند.

حالا بیانیه کامل پتروشیمی خلیج فارس بعد از خرید استقلال را در ادامه می‌خوانید:

۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال، توسط کنسرسیومی از شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس امروز خریداری شد.

هلدینگ خلیج‌فارس در راستای اجرای سیاست‌های کلی چهل و چهارم قانون اساسی و به‌موجب مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۶ و مصوبه هیئت واگذاری در سال ۱۳۸۹ با انتقال سهام ۱۵ شرکت متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تبدیل به هلدینگ و شرکت سهامی عام شد و ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. 

گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که امروز در گستره ۱۳ استان کشور فعالیت دارد، بر اساس رده‌بندی جهانی در رده دوم خاورمیانه و در رده ۲۷ شرکت‌های پتروشیمیایی جهان قرار دارد، ارزش بازاری معادل ۱۳۲۰ هزار میلیارد تومان دارد.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین رتبه اول بیشترین صادرات، رتبه اول بالاترین ارزش بازار، رتبه اول بیشترین سودآوری، رتبه اول صادرات کشور و رتبه اول بالاترین ارزش‌افزوده را در بین شرکت‌های ایرانی به خود اختصاص داده است.

جلوگیری حداکثری از خام‌فروشی و اتکا به توان داخل به‌عنوان سیاست راهبردی هلدینگ خلیج‌فارس از زمان آغاز مدیریت دکتر علی عسکری در دستور کار بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران قرار گرفته است، راهبردی که حاصلش توجه ویژه به تکمیل زنجیره ارزش و تمرکز ویژه بر ایجاد و توسعه صنایع و پارک‌های پایین‌دستی به‌منظور خلق ارزش‌افزوده، اشتغال‌زایی، تنوع سبد محصولات هلدینگ و سودآوری قابل‌توجه برای سهام‌داران است.

گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که سال گذشته موفق به راه‌اندازی دو پروژه ملی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس و پتروشیمی گچساران شده امروز ۳۳ طرح به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را در دست اجرا دارد که با بهره‌برداری از آن‌ها گام بلندی به‌سوی قله برداشته خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم