Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:19:10 GMT

توصيه هايي براي پيشگيري از نيش حشرات

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۷۸۲

توصيه هايي براي پيشگيري از نيش حشرات

خبرگزاري آريا - تابستان فصل داغ گردشگري و گذران وقت در فضاهاي بيرون از خانه است و همچنان که مردم در اين فصلِ سال از آفتاب گرم بهره مي‌برند، ممکن است از نيش پشه‌ها، کنه‌ها و سياه‌مگس‌ها در امان نباشند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، گرماي تابستان به ويژه در مناطقي که رطوبت هوا نيز بالاست، محيطي مناسب و ايده آل را براي پشه‌ها ايجاد مي‌کند چرا که پشه‌هاي نابالغ در آب‌ها و محيط گرم و مرطوب رشد و نمو مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رطوبت در فصل تابستان همچنين باعث افزايش جمعيت سياه‌ مگس‌ها و به طور کلي بسياري از حشرات مي‌شود.
پيشگيري از نيش پشه‌ها
با توجه به افزايش گزيدگي حشرات در فصل تابستان بايد اطمينان حاصل کرد که اقدامات احتياطي مناسبي براي جلوگيري از اين گزيدگي‌ها و بيماري‌هايي که حشرات ناقل آن هستند، صورت گيرد.
در ادامه چند نکته براي پيشگيري از گزش با نيش حشرات به ويژه در فصل تابستان آورده شده است:
- هنگام خروج از خانه خود را بپوشانيد و از پوشيدن لباس هاي آستين کوتاه خودداري کنيد. رعايت اين نکته به خصوص از زمان غروب تا طلوع خورشيد که فعاليت پشه ها بيشتر است، ضروري است.
- از لوازم دافع حشرات که براي مبارزه با پشه ها موثرند، استفاده کنيد.
- اطمينان حاصل کنيد که توري هاي پنجره‌هاي خانه تان سوراخ نداشته باشد.
- مراقب منابع رايجي که پشه ها در آنجا بيشتر هستند، باشيد. از اين منابع مي توان به تالاب ها، سطل هاي زباله روباز، کاسه هاي آب حيوانات و گودال هاي آب باران اشاره کرد.
پيشگيري از نيش کنه‌ها
متخصصان همچنين خاطر نشان کرده‌اند که در برخي مناطق که جنگلي‌تر هستند، فعاليت کنه‌ها در ماه‌هاي تابستان به حداکثر رسيده و خطر ابتلا به بيماري هاي ناشي از نيش کنه‌ها نيز در تابستان افزايش مي‌يابد.
با توجه به خطري که کنه‌ها مي‌توانند ايجاد کنند، به ياد داشته باشيد تا حتما پس از اين که از طبيعت و جنگل بازمي‌گرديد، بدن و لباس هاي خود را به خوبي تفتيش کنيد تا کنه به آن نچسبيده باشد.
در ادامه چند نکته براي پيشگيري از نيش کنه به نقل از سايت «برلينگتون فري پرس» آورده شده است:
- از مناطقي مانند نواحي جنگلي و نواحي که علف هاي بلند در آن روييده تا حد امکان دوري کنيد.
- هنگامي که به مناطقي مي‌رويد که امکان وجود کنه ها در آن زياد است، بدن خود را به طور کامل بپوشانيد.
- از لوازم دافع حشرات استفاده کنيد.
- روزانه لباس ها و لوازم خود را براي احتمال وجود کنه در آن ها، بررسي کنيد.
در صورتي که يک کنه را در لباس ها يا وسايل خود يافتيد، در اسرع وقت آن را با يک قيچي يا موچين از بين ببريد تا احتمال انتقال بيماري هاي آن را کاهش دهيد.
روش از بين بردن کنه با موچين به اين گونه است که کنه را بين موچين قرار داده و آن قدر فشار دهيد تا کنه از بين برود سپس منطقه نيش کنه، دست ها و موچين را با الکل يا آب و صابون به طور کامل تميز کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیروهای روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیروهای روسی شود و کی‌یف پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاوردهای کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشورهای اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیروهای روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیروهای روسی در پیشرفت‌های خود دستاوردهای خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیروها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • مراقب نیش ها باشید!
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • نیروگاه برقِ ری آماده خدمات رسانی در فصل تابستان
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند