Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کردستان گفت: سال اول تاسیس دانشگاه تقریب مذاهب کردستان قریب به 150 نفر پذیرش شدند که این آمار امسال به 180 نفر افزایش پيدا کرد.به گزارش بلاغ، مرتضی خسروپناه شامگاه شنبه در نشست تخصصی نخبگان حوزه و دانشگاه که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد اظهار داشت: در کردستان وجود چنین دانشگاه‌هایی بسیار ضروری و مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال اول تاسیس دانشگاه تقریب مذاهب کردستان قریب به 150 نفر جذب شدند که این آمار امسال به 180 نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: بحث مهمی که باید به آن بیش از پیش توجه شود تحول نظام آموزشی است که بسیار ضروری و مهم است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و پتانسیل‌های کشور، کردستان ظرفیت تبدیل به مرجعیت فقه شافعی در منطقه را دارد.

خسروپناه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاه جامعه المصطفى العالمیه می‌طلبد تعدد رشته‌های بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در حوزه عرفان و تصوف با وجود پتانسیل‌های موجود ورود کنیم و آن را به شیوه آکادمیک در بیاوریم.

پارسا به مواجهه سنت و مدرنیته اشاره کرد و افزود: همانگونه که امام خمینی توانست سنت را بر مدرنیته پیروز کند ما نیز باید همانند امام این  راه را ادامه دهیم.

وی در پایان گفت: به فعالیت بیشتر پژوهشگران در حوزه و دانشگاه بیشتر از اینها نیاز داریم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!

به گزارش خبرنگار مهر؛ داستان از کمبود معلم در مدارس آغاز شد. وقتی که علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر ۱۴۰۲ را با کمبود بیش از ۲۰۰ هزار معلم آغاز کردیم.

در چنین شرایطی بود که وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو، از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استفاده کرد.

بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش دانشجویان ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان، که سال آخر تحصیل خود را می‌گذراندند؛ اواخر مهر سال تحصیلی جاری به ناگاه و برخلاف همه وعده‌های دانشگاه، یک سال زودتر معلم شدند تا با فداکاری خود و عشقی که به تدریس به کودکان دارند, دانش آموزان کمتری از کمبود معلم ضربه بخوردند.

اما این تدریس اجباری دانشجومعلمان در مدارس چه آثار زیانباری داشت؟

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد این نومعلمان از مهر ۱۴۰۲ یعنی به مدت ۷ ماه از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مدارس مشغول تدریس بودند ولی واریزی‌هایی کمتر از یک میلیون تومان برای این ۷ ماه تدریس به آنان داده شده است..

۳۰ هزار تومان حقوق گرفتم

یکی از این نومعلمان که دانشجوی سال چهارمی دانشگاه فرهنگیان در تهران بود به خبرنگار مهر گفت: من برای رفتن به کلاس درس هر روز هزینه ایاب و ذهاب دارم؛ هزینه‌های دیگری هم به من تحمیل می‌شود تا در کلاس درس حاضر شوم اما این ماه برای من فقط ۳۰ هزار تومان واریز کردند. بخشی از حقوقم بابت هزینه و شهریه کلاس‌های مجازی دانشگاه کسر شد و بخش دیگر ناشی از تبدیل وضعیت ما از دانشجویی به معلمی بود که یک ماه از حقوقم کسر گردید.

نه تنها حقوق معلمی مناسبی به این دانشجو معلمان پرداخت نشده که مبلغی از کمک هزینه و حقوق دانشجویان هم به بهانه هزینه‌های خوابگاه از آنان کسر شده است.

موضوع عجیب کسر ۴۵ درصد از حقوق

شاید عجیب‌ترین و ناعادلانه‌ترین برخوردی که با دانشجومعلمان در سال تحصیلی جاری شده؛ کسر ۴۵ درصد و ۲۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان است.

تعدادی از دانشجومعلمان در گفت و گو با مهر تأیید کردند که دانشگاه هزینه خدمات ارائه شده به دانشجو را بدون اطلاع قبلی و در اقدامی نامتعارف از حقوق دانشجومعلمان برداشته است. حقوقی که در ماه‌های قبل هم ناچیز بود؛ حالا با این کسورات حسابی آب رفته است.

دانشجومعلمان معتقدند مسئولان دانشگاه بدون محاسبه دقیق میزان استفاده دانشجو از امکانات خوابگاهی و امکانات رفاهی، از حقوق دانشجویان خوابگاهی ۴۵ درصد و از حقوق دانشجویان ترددی و غیرخوابگاهی ۲۵ درصد را کسر می‌کند؛ سوالی که مطرح می‌شود این است که میزان استفاده دانشجویان از امکانات رفاهی چه مقدار است یا باید چه مقدار باشد که از حقوق دانشجو معلم مبلغی کسر نشود.

دانشجومعلمان می‌پرسند چرا کسر حقوق ناشی از تبدیل وضعیت به یکباره و بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است؟

دانشجو‬ معلمان‬ بر این موضوع‬ تاکید داشتند‬ که‬ تاکنون چندین‬ هزار دانشجوی متعهد خدمت در دانشگاه‌های مختلف کشور تحصیل کرده‌اند، از حقوق و مزایای قانونی بهره‌مند شده‏ و نسبت به پرداخت هزینه غذا و خوابگاه اقدام کرده‌اند، اما مسئله و موضوعی تحت عنوان کسر ۲۵ درصد و ۴۵ درصد نداشته‌اند، لذا کسر ۴۵ درصد و ۲۵ درصد مبتنی بر قانون نیست و لغو آن نیز نیاز به قانون‌گذاری جدید ندارد.

تدریس همزمان دانشجومعلمان به وضعیت تحصیلی آنان در دانشگاه فرهنگیان هم ضربه زده است؛ در ابتدایی‌ترین حالت، یک دانشجو معلم ناچار است بسیاری از زمان خود را روزانه و در طول هفته به جای مطالعه مطالب دانشگاهی، به تدریس در کلاس، طراحی پرسش از دانش آموزان و تصحیح اوراق امتحانی بگذراند.

دانشگاه فرهنگیان که در ابتدا قول داده بود نهایت همکاری را با وضعیت شغلی این دانشجو معلمان کند؛ امتحانات پایان ترم را حضوری برگزار کرد که بسیاری از دانشجومعلمان را برای شرکت در امتحانات به دردسر انداخت. بسیاری از این دانشجومعلمان به جلسه آزمون نرسیدند و یا کلاس‌های درس خود را به ناچار برای شرکت در امتحانات رها کردند.

اجبار ناگهانی دانشجومعلمان برای حضور در کلاس درس برای معلمی، عمل نکردن به وعده‌های پی در پی در خصوص واریز مبلغ حق التدریسی‌ها و کسورات دانشگاه که به صورت غیرشفاف، ناگهانی و بدون اطلاع قبلی بر دانشجومعلمان تحمیل شده است؛ موجب شده تا دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان خصوصاً دانشجویان ورودی ۹۹ چه در تدریس در مدرسه و چه در تحصیل در دانشگاه دچار مشکل شوند.

حال این سوال مطرح است که با توجه به تداوم کمبود معلم در مدارس، آیا در سال‌های آینده باز هم شاهد به کار گیری بدون برنامه و نامناسب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌های درس خواهیم بود؟

کد خبر 6086350 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان