Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@02:31:38 GMT

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۹۸۷

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- شرکت معماری بین المللی بریتانیایی "فاستر اند پارتنرز" اقدام به طراحی 4 ایستگاه در  خط آهن 450 کیلومتری که تعدادی از  مهم ترین شهرهای عربستان سعودی مانند مکه، مدینه، جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله را بهم مرتبط می کند، کرده است. طراحی این پروژه با توجه به نمادهای تاریخی و سنتی عربستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت معماری نام برده با رویکردی ماژولار  و با بهره برداری از ساختارهای کوچک و بزرگ، 4 ایستگاه اصلی را برای خط راه آهن پر سرعت عربستان اجرا کرده است. ستون های فولادی و طاق هایی که با توجه به بافت سنتی شهرها ساخته شده اند، نمایی بی نظیر را به هر ایستگاه هدیه داده اند. گفتنی است که رنگ های به کار رفته در هر ایستگاه متفاوت از دیگری است و بدین ترتیب هویتی مستقل به آنها بخشیده است که نماینده شهر مربوطه خواهد بود.

از آن جایی که هر ایستگاه طی یک ساعت کاری پذیرای حداکثر 20،000 مسافر است، طراحی فضاهای مختلف به گونه ای انجام شده که افراد بتوانند به راحتی راه خود را به سوی مسیرهای متفاوت بیابند. در قسمت سقف و دیوارها نیز دریچه های کوچکی تعبیه شده اند که امکان ورود نور طبیعی خورشید را به فضای ایستگاه ها فراهم می کنند و بدین ترتیب بر آرامش و راحتی مسافران می افزایند.

علاوه بر موارد فوق، این پروژه به نحوی مهندسی شده که بتواند پاسخگوی تقاضای رو به رشد مسافران نیز باشد. در واقع ایستگاه ها و خط راه آهن قادر به برآورده سازی نیاز 60 الی 135 میلیون مسافر طی یک سال خواهند بود. با سرعت 300 کیلومتر در ساعت، 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد که قطار مسافت بین مکه و مدینه را طی کند. جابجایی با استفاده از 35 قطار که ظرفیت حمل حداکثر 417 نفر مسافر را دارند انجام خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایستگاه راه آهن عربستان طراحی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از افزایش محدوده سرویس دهی ناوگان حمل ونقل مسافر درون شهری به همشهریان در خیابان‌های پیروزی، ظفر، ۲۲ بهمن و همچنین شهرک بسیجیان (معصومیه پایین) خبر داد.

حسینی افزود: برای افزایش سطح کیفی و کمی خدمات به مسافرین، این امکان فراهم شده است تا از ابتدای اردیبهشت امسال، همشهریان مناطق مذکور برای سفر به مرکز شهر از سرویس دهی ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری شهرداری بهره‌مند شوند.

وی گفت: مسیر فعالیت ناوگان مذکور که با مینی بوس انجام خواهد شد با سرفاصله هر یک ساعت از مبدأ میدان ابوذر به سمت میدان قدس، خیابان قدس، خیابان ۲۲ بهمن، پیروزی، ظفر و بالعکس و مسیر بعدی از میدان ابوذر به سمت خیابان آیت الله طالقانی، بلوار شهدای عبادی، خیابان زاگرس، شهرک بسیجیان و بالعکس خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: اختصاص ناوگان در خطوط، بر اساس سرانه جابجایی مسافر در هر مسیر انجام می‌شود و در صورت افزایش سرانه جابجایی مسافر، امکان افزایش ناوگان در مسیر‌ها وجود خواهد داشت.


حسینی از شهروندان خواست برای برنامه ریزی‌های بهتر در حوزه حمل و نقل مسافر درون شهری، از کارت بلیط شهروندی در ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت