Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:55:34 GMT

میزان هدر رفت خون در استان قزوین به حداقل رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۰۷۱

میزان هدر رفت خون در استان قزوین به حداقل رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز اهدا کنندگان خون، مراسم تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون در استان قزوین شنبه شب با حضور منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، اکبری مدیرکل انتقال خون استان و جمعی از خانواده‌ها در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

منوچهر مهرام در این مراسم گفت: خوشبختانه در استان قزوین شاهد حضور قابل توجه خیرین و نیکوکاران در اهدای خون هستیم و از این بابت هیچ کمبودی دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کار شما اهدا کنندگان خون در واقع یک پیوند است و چون زود جایگزین می‌شود هیچ مشکلی برای اهدا کننده ندارد و موجب سلامت افراد هم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: اگر اهدا کنندگان خون در سر بالین بیماران نیازمند حاضر می‌شدند و می‌دیدند که خون اهدایی آنها چگونه جان بیمارانی را نجات می‌دهد حتماً با انگیزه بیشتری در این مسیر گام بر می‌داشتند و استمرار آنها در اهدای خون تقویت می‌شد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در استان قزوین خوشبختانه میزان هدر رفت خون و فراورده‌های خونی بشدت کاهش یافته و به حداقل رسیده است.

مهرام تصریح کرد: به طور میانگین در حدود دو درصد از خون‌های اهدایی هدر رفت داریم که آن هم در مواقعی است که به دلایلی از تزریق خون اهدا شده به بیمار در مرحله پایانی باز می‌مانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: مهمترین تلاش ما تبدیل خون معمولی به خون تازه است و با نگاه علمی باید گفت خون دادن موجب کاهش بیماری کبدی و تضمین سلامتی افراد می‌شود.

در این مراسم از تعدادی از اهداکنندگان مستمر که بیش از ۳۰ تا ۵۰ نوبت خون اهدا کرده‌اند و نیز رسانه‌های فعال در اطلاع رسانی تجلیل شد.

کد خبر 4641772

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:  با اجرای طرح سلامت نوروزی  حدود ۱۳ تن موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته و یا بدون مشخصات بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه کشف و نابود شد.

دکتر حامد جلالیان افزود: در طرح سلامت نوروزی در نیشابور بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای به صورت شبانه روزی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید و درصورت مشاهده مواد غذایی بدون شرایط بهداشتی، اقدام به جمع‌آوری و یا توقیف محصول می‌کنند.

وی از شهروندان خواست موادغذایی خود را از محل‌های معتبر خریداری و هنگام خرید به مشخصات بهداشتی کامل محصول دقت کنند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:در قالب طرح سلامت نوروزی تاکنون به هفت هزار و ۴۰۰ نفر آموزش‌های لازم ارائه شده است.

جلالیان افزود: کارشناسان بهداشت محیط هنگام مراجعه برای انجام بازدید، آموزش‌های لازم مانند رفع نواقص بهداشتی محل و کنترل موادغذایی را به متصدی آموزش می‌دهند.

وی گفت: دستور‌های بهداشتی واحد‌های صنفی زیر پوشش شامل بهداشت فردی، سلامت موادغذایی، ابزار و تجهیزات و ساختمان است.

طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی  امسال ادامه دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • آزادراه قزوین - رشت پر ترددترین محور ورودی گیلان
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • ویزیت بیش از ۵۴ هزار نفر در بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز