Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@19:42:49 GMT

خوش‌بيني بازار به افزايش قيمت طلا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۱۸۱

خوش‌بيني بازار به افزايش قيمت طلا

خبرگزاري آريا - نظرسنجي هفتگي کيتکونيوز نشان داد کارشناسان وال استريت و سرمايه‌گذاران همچنان انتظار دارند روند صعودي طلا در هفته جاري ادامه پيدا کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، طلا از تداوم تنش‌هاي تجاري ميان آمريکا و شرکايش که به نگراني‌ها نسبت به کندي رشد اقتصاد جهاني منجر شده و انتظارات بازار براي کاهش نرخ‌هاي بهره از سوي بانک مرکزي آمريکا را بالا برده است، سود مي‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملاتي که اواخر هفته گذشته به دو نفتکش در درياي عمان انجام گرفت نيز تقاضا براي خريد طلا را تقويت کرد.
در نظرسنجي کيتکونيوز از کارشناسان وال‌استريت، 22نفر شرکت کردند که مجموعاً 16نفر يا معادل 73درصد افزايش قيمت طلا و سه نفر يا 14درصد کاهش قيمت طلا را پيش‌بيني کردند. همچنين به همين تعداد يعني سه نفر يا معادل 14درصد درباره روند قيمت طلا نظري نداشتند.
در اين بين، 558نفر در نظرسنجي کيتکونيوز از سرمايه‌گذاران شرکت کردند که از ميان آنها 389نفر يا معادل 70درصد افزايش قيمت طلا را پيش‌بيني کردند. در حالي که 122نفر يا 22درصد افت قيمت طلا را پيش‌بيني کردند و 47نفر يا هشت درصد نيز نظري نداشتند.
در نظرسنجي هفته گذشته هر دو گروه سرمايه گذاران و کارشناسان وال‌استريت نسبت به رشد قيمت طلا خوش‌بين بودند. هر اونس طلا براي تحويل در اوت در معاملات روز جمعه بازار آمريکا 80سنت يا حدود 0.1درصد افزايش يافت و در 1344.50دلار بسته شد. با اين حال 0.1درصد نسبت به قيمت نهايي جمعه قبل پايين‌تر بود. قيمت طلا در اواسط معاملات روز جمعه تا مرز 1362.20دلار پيش‌روي کرده بود که بالاترين قيمت اواسط معاملات از آوريل سال 2018بود.
به گفته افشين نوابي، مدير معاملات در گروه "ام کي اس"، با توجه به تشديد تنش‌هاي ژئوپليتيکي و ادامه تعرفه‌هاي تجاري تلافي‌جويانه، طلا از پتانسيل خوبي براي صعود به قيمت بالاتر برخوردار است. در هفته جاري نشست سياست پولي کميته بازار آزاد فدرال بانک مرکزي آمريکا برگزار مي‌شود و بازار تصور مي‌کند که سياست‌گذاران آمريکايي ممکن است بخواهند نرخ‌هاي بهره را کاهش دهند.
آدرين دي، مديرعامل شرکت مديريت دارايي آدرين دي نيز اظهار کرد: طلا به قيمت بالاتري افزايش پيدا خواهد کرد، زيرا به نظر مي‌رسد جو بازار در حال تغيير است و عوامل مثبت در قيمت اين فلز ارزشمند منعکس مي‌شوند.
جيم ويکاف، تحليلگر فني ارشد کيتکونيوز نيز اظهار کرد: با توجه به مثبت شدن نمودارهاي فني براي رشد قيمت طلا، انتظار دارد روند افزايش قيمت طلا ادامه پيدا کند.
اما اوله هانسن، مدير استراتژي کالا در ساکسو بانک دانمارک اظهار کرد: وي در کوتاه‌مدت به رشد قيمت طلا بدبين است، زيرا اين احتمال وجود دارد که بانک مرکزي آمريکا بازارها را براي کاهش نرخ‌هاي بهره در ماه آينده آماده نکند. با اين حال از نظر وي زماني که قيمت طلا کاهش پيدا مي‌کند، فرصت مناسبي براي خريد خواهد بود، زيرا آمار اقتصادي ضعيف به کندي رشد اقتصاد آمريکا اشاره دارد و اين مساله باعث خواهد شد بانک مرکزي اين کشور نرخ‌هاي بهره را کاهش دهد.
به گزارش ايسنا، در ميان کساني که نسبت به روند قيمت طلا نظري نداشتند کالين سيژينسکي، استراتژيست ارشد بازار در شرکت مديريت سرمايه" اس آي اي" گفت: من نسبت به قيمت طلا در هفته جاري نظري ندارم، زيرا تصور مي‌کنم احتمال اين‌که طلا در روزهاي آينده در هر دو جهت افزايش يا کاهش قيمت حرکت کند وجود دارد. اگرچه طلا در روز جمعه قيمت بالاي جديدي را شکست، اما اگر بانک مرکزي آمريکا تصميمي براي کاهش نرخ‌هاي بهره برخلاف انتظار بازار نداشته باشد، ارزش دلار آمريکا ممکن است بهبود پيدا کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا

محمد کشتی‌آرای - نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازار‌های جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت طلا در بازار‌های جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازار‌های جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازار‌های داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم، اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت طلا در بازار‌های داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار، اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک‌تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روز‌های ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹