Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@12:43:22 GMT

لزوم اقدامات کاربردی‌تر در حوزه جنسیتی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۲۶۸

لزوم اقدامات کاربردی‌تر در حوزه جنسیتی

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست بانوان برگزیده استان با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بسیاری از معادلات، تغییر یافت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ارتقای شاخص‌های مرتبط با توسعه انسانی بود.

 

وی با بیان اینکه رتبه جمهوری اسلامی ایران در سال 1990 از نظر شاخص‌های توسعه انسانی، رتبه 66 در بین 188 کشور جهان بود، افزود: با توجه ویژه و علمی به این حوزه، جایگاه ایران به رتبه 60 در سال 2018 رسیده، ولی متأسفانه شاخص‌های جنسیتی، هنوز به شرایط مطلوب و استاندارد نرسیده و باید در این حوزه اقدامات کاربردی‌تری را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، تصریح کرد: به‌رغم تمامی افتخارات و آمارهای مناسبت در اکثر حوزه‌ها، نرخ مشارکت بانوان استان از میانگین کشوری، پایین‌تر است که مطلوب نیست و باید برای افزایش مشارکت و اثرگذاری این قشر نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ کرد.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر افزایش تاب‌آوری اجتماعی اقشار مختلف جامعه بویژه زنان برای مواجهه با شرایط مختلف تأکید کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اجتماعی و فرهنگی جامعه خانواده معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر پنجشنبه در نشست با هیأت‌های اندیشه ورز حوزه‌های سلامت، آب و دریا با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بویژه پژوهش‌های کاربردی باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

وی افزود: هیأت اندیشه ورز سلامت در حوزه امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی نقش مؤثری دارد که انتظار می‌رود ورود جدی و کاربردی به مباحث داشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هیأت اندیشه ورز سلامت باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای اعتلای حوزه سلامت و درمان کمک کند یادآور شد: اکنون حضور بخش خصوصی در حوزه درمان در استان خیلی کمرنگ است که باید این مهم تقویت شود.

محمدی زاده با اشاره به نقش مهم هیأت اندیشه ورز دریا در اقتصاد دریامحور ابراز داشت: حوزه بازسازی ذخایر و توسعه آبزی پروری باید مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه آبزی پروری، بیش از آنکه در ساحل کار کنیم، باید وارد دریا شویم که علاوه بر افزایش برداشت، در بازآفرینی محیط زیست دریایی نیز مؤثر است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون در حدود ۸ هزار هکتار از اراضی ساحلی، پرورش میگو داریم که با روش‌های نوین می‌توانیم میزان برداشت را بالاتر ببریم و در تمام فصول سال، برداشت داشته باشیم.

محمدی زاده گفت: هیأت اندیشه ورز آب و محیط زیست نیز نقش اساسی در اقدامات دانش بنیان در حوزه آب دارد که انتظار می‌رود، ورود کاربردی‌تری داشته باشند.

محمدی زاده تصریح کرد: هیأت‌های اندیشه ورز در کنار مدیران اجرایی استان، مشکلات حوزه‌های مرتبط را احصا و نسخه‌های اجرایی و راهکارهای لازم را ارائه کنند.

وی افزود: عضویت هیأت‌های اندیشه ورز در کارگروه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و پژوهشکده میگو و …بررسی و در صورت امکان، اجرایی شود تا تأثیرگذاری این هیأت‌ها بیشتر شود.

کد خبر 6081986

دیگر خبرها

  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • المپیک پاریس؛ اولین المپیک با برابری جنسیتی
  • معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال ۱۴۰۲
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور