Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@18:24:13 GMT

شبکه بزرگ قاچاق سوخت در جیرفت منهدم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۲۸۰

شبکه بزرگ قاچاق سوخت در جیرفت منهدم شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، حسین سلامی افزود: ۶۸ شرکت متخلف حمل و نقل به اتهام مشارکت در این شبکه پلمپ و ۲۴۸ کامیون مرتبط توقیف شدند.

وی تصریح کرد: درپی دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت یک شبکه بزرگ قاچاق سوخت، سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس آگاهی جیرفت با فعالیتهای شبانه روزی و رصد فعالیتهای این شبکه موفق به شناسایی ۶۸ شرکت حمل و نقل بار و مسافر در سطح کشور شدند که با صدور بارنامه های صوری و غیر واقعی، زمینه قاچاق سوخت را فراهم می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت برای کنترل مصرف گازوئیل، سوخت را فقط براساس بارنامه های صادره، در اختیار رانندگان کامیون قرار می دهد، اظهار داشت: با پایش های صورت گرفته مشخص شد رانندگان ۲۴۸ خودروی سنگین در سطح کشور بدون جابجا کردن بار و مسافر، سوخت دریافت می کنند.

سلامی گفت: تحقیقات نشان داد این رانندگان کارت سوخت کامیونهای خود را به قاچاقچیان واگذار کرده و آنها با تبانی ۶۸ شرکت حمل و نقل، به طور منظم برای این کامیون ها بارنامه جعلی صادر می کنند و سوختی را که به کارت ها تعلق می گیرد از جایگاه ها دریافت و به خارج از کشور منتقل می کنند.
دادستان جیرفت تصریح کرد: اعضای این شبکه تا کنون بیش از ۲ و نیم میلیون لیتر سوخت را به این شیوه از کشور خارج کرده اند.

وی گفت: کارت سوخت، مدارک هویتی و پلاک ۲۴۸ دستگاه کامیون مرتبط با این شبکه توقیف و پرونده قضایی برای مالکان این کامیون ها تشکیل شده است.

سلامی افزود: شرکت های متخلف هم پلمپ شده و مالکان آنها تحت پیگرد قضایی قرار دارند.
وی بیان کرد: از ۶۸ شرکت شناسایی شده متخلف، ۲۲ شرکت در جیرفت و جنوب کرمان و بقیه شرکت ها در دیگر نقاط کشور فعال بوده اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قاچاق سوخت جیرفت انهدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب جایگاه متخلف سوخت درجیرفت

     به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس تعزیرات حکومتی جیرفت گفت: گروه گشت مشترک شامل تعزیرات، فرمانداری، صنعت و معدن، پلیس و شرکت پخش فرآورده های نفتی در بازدید از یکی از جایگاه های سوخت ، ۹ کارتخوان غیر از کارتخوان جایگاه و ۸۲ فقره کارت سوخت  کشف کردند

هادی نژاد  افزود: با بررسی تراکنش ها و دوربین های جایگاه مشخص شد این جایگاه از ساعت ۱۲ بامداد تا ۶ صبح سوختگیری غیرمجاز داشته و به قاچاقچیان سوخت عرضه می‌کرده است.

 شهرستان های جنوب و شرق استان کرمان به  علت همجواری با ۲ استان مرزی کشور با قاچاق سوخت روبرو هستندو این قاچاق علاوه بر به تاراج بردن منابع کشور موجب ناامنی جاده های منطقه هم شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • ◄ بده و بستان عجیب بین دو کامیون ساز بزرگ و باسابقه ایران!
  • کشف بیش از هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در قاین
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت درجیرفت
  • باند قاچاق انسان در شهرستان مرزی تایباد منهدم شد
  • کشف ۲۵۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در کرمان