Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:22:20 GMT

خدمه شناور تانکر فرنت الطیر از کشور خارج شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۳۶۸

خدمه شناور تانکر فرنت الطیر از کشور خارج شدند

الله مراد عفیفی پور روز یکشنبه درگفت و گوبا ایرنا اظهار داشت: این دریانوردان شامل ۱۱ نفر تبعه کشور روسیه، ۱۱ نفر تبعه کشور فیلیپین و یک نفر تبعه کشور گرجستانی بودند که ساعت ۱۹ و ۲۵ دقیقه شامگاه شنبه ۲۵ خرداد با هواپیما عازم دوبی شدند و در شبکه‌های اجتماعی عکس حضور خود در آنجا را به اشتراک گذارده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این عده که درمیان آنها یک زن کار آموز تبعه روس وجود داشت ضمن رافت اسلامی و نهایت احترام پس از انتقال از بندر جاسک شنبه شب با پرواز ایران ایر فرودگاه بین الملللی بندرعباس را به مقصد دبی ترک کردند.

وی ادامه داد: خدمه نفتکش «فرنت الطیر» با پرچم جزایر مارشال پیش از ظهر روز پنجشنبه ۲۳ خرداد توسط شناور ایرانی «ناجی ۱۰» از یک کشتی عبوری در آب های دریای عمان تحویل گرفته شدند و پس از انتقال و اسکان در بندر جاسک، به بندرعباس اعزام و ۲۴ ساعت پایانی حضورشان در ایران را در این شهر حضور داشتند.

وی اضافه کرد: نفتکش حادثه دیده "فرنت الطیر" روز گذشته با حرکت به سمت محدوده دریایی خورفکان / فجیره از آب های تحت نظارت ایران خارج شد.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد. یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

‏۶۰۴۸/‏۳۲۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان هرمزگان فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

دولت فیلیپین مدعی شد ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرده و آن‌ها به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ هفت خدمه لنج باری غرق شده در آب های اطراف جزیره قشم، نجات یافتند
  • نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر