Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و محسن صالحی نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان گیلان از شرکت ریسندگی املش، شرکت شمال پلاستیک چابکسر و یک شرکت آب معدنی بازدید و  نیز در نشست شورای اداری شهرستان رودسر و کارگروه رفع موانع تولید استان در فرمانداری رودسر که با حضور معاون امور اقتصادی استانداری و سایر مدیران مرتبط استان و شهرستان تشکیل گردید شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشاد مقیمی که برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی متوقف استان گیلان به شهرستان رودسر سفر کرده بود اظهار داشت: یک هزار و ۳۴۳ واحد از این تعداد داخل شهرک‌های صنعتی و بقیه نیز در بیرون از این شهرک‌ها قرار دارند که شناسایی این واحدها توسط مدیران شهرک های صنعتی و سازمان های معدن، صنعت و تجارت استان ها انجام می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای راه اندازی دوباره واحدهایی که تولید آنها متوقف شده پیش بینی شده است که بر اساس آن واحدهای استانی برآورد می‌کنند.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: هیچ محدودیتی هم در پرداخت تسهیلات پیش بینی نکرده‌ایم که با تأمین مالی بانک‌ها می‌توانیم تکلیفی که مقام معظم رهبری برای رونق تولید داخلی تعیین کرده‌اند را محقق کنیم.

مقیمی گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و رونق تولید یک هزار و ۵۲۱ تعرفه وارداتی که از قبل در کشوروجود داشت هم اکنون ممنوع شده است و یک هزار و۳۴۳ تعرفه هم داریم که ثبت سفارشی برای آن انجام نمی‌گیرد که در مجموع پنج هزار و۷۰۰ تعرفه در حوزه تولید است که ۵۰ درصد ثبت سفارش‌ها و تعرفه‌هایی که قبلاً از خارج کشور تأمین می‌شدند هم اکنون عملاً یا ممنوع هستند و یا ثبت سفارش نداریم مگر با شرایط و ادله خیلی خاص وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: واردات کل محصولاتی که می‌توانند در داخل تولید شوند و نیازهای داخل کشور را تأمین کنند ممنوع شده است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر واحدهای صنعتی داخلی اظهار داشت: ضریب همبستگی تحریم‌های کشور ضریبی منفی است و هرچه فشار تحریم‌ها را زیادکنند،توانمندی داخلی بیشتر می‌تواند نمود پیدا کند و همچنان که برخی اتفاق‌های خوبی در تحریم‌های گذشته افتاد در این تحریم‌ها برنامه‌هایی در حال اجرایی شدن است که نتیجه آنها در آینده دیده خواهد شد.

فرشاد مقیمی یادآور شد: دشمنان هدف گذاری کرده بودند که صنعت کشور را در بهمن ماه سال گذشته کاملاً فلج کنند و حال می‌بینیم که این اتفاق نیفتاد و حتماً با پیگیری‌ها وهمکاری واحدهای صنعتی، مشکل این واحدها رفع خواهد شد و به برکت وجود و هدایت‌های رهبری انقلاب از این مراحل سخت نیز گذر خواهیم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شناسایی و گزارش واحدهای صنعتی متوقف شده به عهده سازمان صنعت استان‌ها سپرده شده است.

فرشاد مقیمی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: کنترل و نظارت و پایش مصوبات کارگروه رفع موانع و رونق تولید عمده ترین مسئله کارگروه رونق تولید است و به اعتقاد بنده هر نهاد و فردی که در مقابل اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع و رونق تولید بایستد در واقع با دستور مقام معظم رهبری در خصوص روند تولید مخالفت نموده است.

او یادآور شد: با توجه به اینکه در شرایط تحریمی قرارگرفته‌ایم و ارز گران شده است و کشور با محدودیت‌های بین المللی مواجه است باید بتوانیم از توان داخلی واحدهای داخلی برای اقتصادی شدن تولید استفاده شود.

مقیمی ادامه داد: هیچ محدودیتی در ارتباط با واحدهای کوچک و بزرگ وجود ندارد و به همه این واحدها به عنوانمجموعه اقتصادی نیازمند توجه رسیدگی می‌شود و این از مأموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: ۵4 و احد از این دو هزار واحد راکدسهم استان گیلان است که باید برای رفع مشکل در قالب طرح تعریف شوند و مسئول داشته باشند و این واحدها درزمان بندی‌های مشخص راه اندازی شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و باید وضعیت واحدهای تولیدیپایش شوند تا دولت بتواند از آنها حمایت کند و با کمک وزارتخانه فروش محصولات واحدها تضمین داده می‌شود و از تعطیل شدن واحدها جلوگیری خواهدشد.

محسن صالحی نیا گفت: هنوز نظام بانکی در پرداخت تسهیلات بخش صنعت به ۴۰ درصد سهمی که قانونگذارتعیین کرده اقدام نکرده است و در صورتیکه تسهیلات بیشتری توسط بانک‌ها پرداخت شود، واحدهای تولیدیبیشتری از این تسهیلات بهره مند شده و از رکود خارج خواهند شد.

وی افزود: آنچه که بیشترین اولویت دارد و مورد توجه قرارمی‌گیرد واحدهایی است که می‌توانند ما را مقابل واردات ودر مقابل صادرات بیمه کنند، رویکرد ما این است که صادرات را بیمه کنیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر اظهار داشت: از نظر رتبه در تسهیلات رونق تولید در مجموع پرداختی ها رتبه ۱۷ را داریم در حالی که در سال گذشته رتبه هفت کشور را داشتیم و این به دلیل ناهماهنگی برخی نهادهای مرتبط با بخش صنعت و خدمات است که نتوانستیم رتبه مناسبی را در سال داشته باشیم.

فرهاد دلق پوش منابع تخصیصی تسهیلاتی  راحدود ۱۲۰۰ میلیارد برای رونق تولید درگیلان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون ۵۰۹ میلیارد تومان پرداخت شده است ۴۰۵ میلیارد تومان نیز به بانک‌ها معرفی شده و در دست اقدام است که انشاالله با همراهی بانک ها بتوانیم تسهیلات تخصیصی را در بخش اقتصاد گیلان به کار بندیم.

 وی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مطلوبی در استان از نظر زیرساختی داریم که قبلا ناوگان جاده‌ای، هوایی و دریایی داشته ایم و هم اکنون با کمال خوشبختی ناوگان ریلی نیز به این ظرفیت زیرساختی اضافه شده است.

 وی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ تشریح کرد: تاکنون373 میلیارد تومان از محل تبصره 18 جهت پرداخت به واحد های تولیدی استان اختصاص یافته است و 18 میلیارد تومان هم منابع یارانه ای بدین منظور پیش بینی گردیده است که چنانچه بتوانیم به درستی از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده نماییم و آن را به واحدهای بزرگ هم اختصاص دهیم ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

دکتر دلق پوش حمایت از صنایع نساجی و سلولزی در استان گیلان را ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به تاسیسات ایجاد شده قبلی در صنعت نساجی و ریسندگی، نیازمند احیاء مجدد آنها با تامین مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات هستیم و در صنعت سلولزی نیز با تصویب واردات چوب با پوست و حتی حذف عوارض واردات از بخش چوب و تقویت این صنعت تا حد زیادی می توانیم در شکست تحریم ها موفق تر عمل نماییم.

 وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز لازم است جدیت و اراده سطوح بالا و پایین  ادارات و همچنین پیگیری  و عزم سرمایه گذاران است اگر با مانع برخورد کردند به راحتی ناامید نشوند با پیگیری به سطوح بالاتر قطعا می تواند کارگشا باشد؛هرچند به همه روسای نهادهای شهرستانی تکلیف شده است که در اسرع وقت پاسخگو باشند که در این رابطه فرمانداران امین سازمان صمت در شهرستان ها هستند.

گفتنی است که شهرستان رودسر دارای ۱۴۷ واحد صنعتی می باشد که ۱۰۵ واحد آن در حال فعالیت هستند و در مجموع زمینه اشتغال قریب ۱۷۵۰ نفر را فراهم نموده اند.

فرماندار شهرستان رودسر نیز نقدینگی را بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی شهرستان دانست و گفت: از ۱۲۷ واحدفعال این شهرستان تاکنون ۹ واحد از تسهیلات بانکی برخوردار شده‌اند و بقیه نیز در حال پیگیری دریافت آن هستند.

حسین اسماعیل پور افزود: در سال جاری با سرمایه گذاری ۱۱ سرمایه گذار در شهرستان موافقت شده است و بعضی از این افراد کارشان را بطور رسمی شروع کرده و بعضی نیزدرحال انجام کارهای اداری خود هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تصمیم گیری ها و خروجی‌های جلسات در مورد مسائل اقتصادی را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: مسؤولان استان باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه بطور عملیاتی و کاربردی مشکلات رابررسی و بطور جدی نسبت به رفع موانع اقدام کنند. جلسات نباید جنبه تشریفاتی و شعاری داشته باشد.

اسدا...عباسی با انتقاد از نبود نظارت در عملکرد سازمان‌های متولی افزود: باید برای رفع مشکلات و موانع تولید مدیریت واحدحاکم باشد و نباید ادارات و سازمان‌ها بطور جزیره‌ای و جدای از هم عمل کنند و جلسات برای واحدهای دارای مشکلات اقتصادی خروجی داشته باشد و مشکلات سرمایه گذار باید حل شود و آنها گرفتار پیچ و خم‌های اداری نشوند.

در این نشست مسئولان و مدیران اقتصادی گیلان، اعضای شورای اداری شهرستان‌های رودسر، نماینده مردم رودسر واملش در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استانداری گیلان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مشکلات واحدهای راکد و تعطیل استان را بررسی کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مشکلات وزارت صنعت معدن و تجارت وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان به انجام رسیده است و امید می‌رود با نصب پکیج‌های آماده، عملیات تصفیه فاضلاب شهرک‌های صنعتی در سال جاری اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، رسول سواری امروز- یکشنبه دوم اردیبهشت در جلسه شورای سرمایه‌گذاری شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان دو شهرک صنعتی وجود دارد که طی دو سال اخیر با برگزاری جلسات مستمر مشکلات پیش روی حوزه صنعت شهرستان رفع شده است.

وی افزود: با توجه به شعار «جهش تولید، مشارکت مردمی» و طبق سیاست شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری حمایت از شهرک‌های صنعتی در شهرهایی که مسافت طولانی تا مرکز استان دارند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تمرکز بر توسعه صنعت شهرستان با مشارکت صاحبان صنایع و مردم انجام خواهد شد تا با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز توسط صنعتگران مشکلات صنعت بررسی و رفع شود.

سواری با بیان اینکه با تمرکز بر اولویت‌های شهرستان توسعه صنعت و جهش تولید در شهرستان با مشارکت مردم انجام خواهد شد، اضافه کرد: سال گذشته کار محوطه‌سازی و آبرسانی فاز سوم شهرک صنعتی گلپایگان انجام شده است و کار برق‌رسانی نیز در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته چهار هکتار زمین در شهرستان خلع ید شده است، ادامه داد: با خلع ید زمین‌ها در شهرک صنعتی شهرستان، کار واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود تا فاز سوم شهرک صنعتی اجرا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تاکید کرد: پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان به انجام رسیده است و امید می‌رود با نصب پکیج‌های آماده عملیات تصفیه فاضلاب شهرک‌های صنعتی در سال جاری به انجام برسد.

سواری با بیان اینکه شناسایی استعدادها و توسعه واحدهای تولیدی تمام شهرستان‌های استان در دستور کار است، تصریح کرد: در بعضی حوزه‌ها نیاز به توسعه زیرساخت داریم تا بتوانیم فروش بیشتری در بازارهای داخلی و بین‌المللی داشته باشیم و با حضور در نمایشگاه‌ها مشتریان بیشتری جذب کنیم، با توجه به اینکه گلپایگان در حوزه صنعت سنگ استعداد دارد از صاحبان واحدهای تولید سنگ دعوت می‌کنم برای حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی به منظور شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به استان اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: برای اصلاح هندسی ورودی شهرک صنعتی سعیدآباد، مقرر شده است تا در یکی از کمیسیون‌های شهرستان موضوع مطرح و طرح تهیه شود تا شرکت شهرک‌های صنعتی استان بتواند کمک کند، زیرا اصلاح هندسی راه‌ها باید با تأیید راهداری استان انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از عملیات ترمیم و اصلاح ترانشه‌های فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان خبر داد و گفت: خلع ید زمین‌ها طی یک فرایند زمانی انجام می‌شود و بر اساس شهرسازی جدید به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

سواری با اشاره به اینکه احداث شهرک صنعتی نیاز به دریافت یکسری استعلامات دارد و در پنج کارگروه باید مطرح شود تا به تأیید برسد، اضافه کرد: بعضی واحدهای صنعتی قابل اجرا در هر شهرستانی نیست، مطالعات پنج نقطه را برای ایجاد شهرک صنعتی در گلپایگان انجام دادیم که هرکدام به دلایلی محیط زیستی و تأمین نشدن آب و برق، قابل اجرا نبود.

وی با بیان اینکه حامی توسعه صنعت و شهرک صنعتی هستیم، تاکید کرد: طی دو سال گذشته با حمایت استاندار اصفهان، سازمان محیط زیست و راه و شهرسازی شاهد توسعه صنعتی در استان و به تبع در گلپایگان هستیم، اگر زمینی قابلیت کشاورزی داشته باشد محیط زیست اجازه ساخت شهرک صنعتی نخواهد داد که در این زمینه دست استان نیز برای کمک به ایجاد شهرک صنعتی بسته است.

با تلاش صنعتگران، گلپایگان در حوزه صنعت حرفی برای گفتن دارد

محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی» در سطح استان اصفهان و با تأکیدات استاندار، اقدامات مؤثری در راستای رونق تولید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گلپایگان در حوزه صنعت حرفی برای گفتن دارد که حاصل تلاش صنعتگران شهرستان است، گفت: در راستای اجرای فاز توسعه شهرک‌های صنعتی، زیرساخت‌های لازم برای عملیات فاز اول و دوم تقریباً انجام شده است و پکیج فاضلاب شهرک صنعتی نیز در سال جاری انجام خواهد شد.

فرماندار گلپایگان ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان خلع ید زمین در شهرکت‌های صنعتی شهرستان را انجام دهد تا فاز سوم شهرک صنعتی با همکاری سرمایه‌گذاران انجام شود، انتظار می‌رود اقدام لازم برای توسعه شرکت صنعتی سعیدآباد نیز انجام گیرد.

کد خبر 746567

دیگر خبرها

  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • افزایش تعداد واحدهای صنعتی همدان به بیش از ۱۰۰۰ واحد/ رشد ۲۰ درصدی صنعت استان