Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@08:49:56 GMT

دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۵۰۵

پول‌نیوز - دومین همایش تجاری و تاریخی، فرهنگی و علمی ایران و قفقاز شمالی با حضور وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر قفقاز شمالی در تهران آغاز شد.

ناحیه فدرال قفقاز شمالی متشکل از جمهوری‌های داغستان، اینگوشتیا، کاباردینا بالکاریا، اوستیای‌شمالی، چچن و قره‌چای چرکسیا و خطه‌استاورپل بوده که با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفری، هفت درصد جمعیت روسیه را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مناطق در حوزه‌های کشاورزی به ویژه غلات و گوشت صنایع شیمایی، ساختمانی، ماشین‌سازی، انرژی و فلزات رنگی از ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورمان برخوردار هستند. وزیر قفقاز شمالی عضو هیئت دولت روسیه بوده و بعد از واگذاری مسئولیت کارگروه همکاری‌های استانی از وزارت توسعه اقتصادی به این وزارتخانه، شاهد تحرکات بسیار خوبی از سوی وزیر و معاون وزیر قفقاز شمالی برای توسعه روابط با کشورمان بوده و در واقع توسعه روابط با ایران جزو اولویت‌های این منطقه در نظر گرفته شده است.

کمتر از دو سال پیش سند جامع توسعه بنادر جنوبی روسیه با هدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه روابط با ایران از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد که این امر- برخلاف رویه معمول قبل- بیانگر عزم طرف روس برای توسعه همکاری این منطقه با جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • «وعده صادق» آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران است
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود