Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در مورد کارت بلیت خبرنگاران و تعلل شهرداری در اجرای مصوبه مشاغل سیار و بی‌کانون تذکر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت نظری در یکصدو چهل و هشتمین جلسه شورا در تذکری به مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون اشاره داشت و گفت: همان‌طور که می‌دانید این مصوبه که طرح آن پس از ساعت‌ها کار کارشناسی از سوی بنده و جمعی از همکاران ارایه و در ۲۳بهمن سال گذشته به تصویب رسید، شهرداری تهران را ملزم به اجرای آن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه در حال حاضر که حدود چهار ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه می‌گذرد، شهرداری تهران و معاونت خدامت شهری شهرداری، اقدام خاصی برای اجرای مصوبه شورای شهر نکرده است.

نظری ادامه داد: این تعلل شهرداری درحالی رخ داده که حضور بدون ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار، مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که از جمله مهم‌ترین مثال‌های آن وضعیتی است که چهارراه ولیعصر به آن دچار شده است. در همین راستا از شهرداری تهران می‌خواهم هرچه زودتر مصوبه شورای شهر تهران باعنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون را اجرایی کرده و تا آن زمان، از هرگونه برخورد احساسی، سلیقه‌ای و کوتاه مدت که برخلاف مصوبه شورای شهر تهران باشد خودداری کند.

تذکر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر درباره کارت بلیت مترو و اتوبوس برای خبرنگاران که باید رایگان و بدون سقف مبلغ باشد و با اعتبار یک ساله در اختیار آنان قرار گیرد افزود:، اما متاسفانه در تخلفی آشکار از مصوبه شورای شهر تهران، ری و تجریش، در سال گذشته کارت بلیت یک‌ساله با مبلغ ۳۵۰ هزارتومان در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و گویا امسال نیز بناست برخلاف مصوبه شورا عمل کرده و کارت بلیت خبرنگاران را با مبلغی مشخص، در اختیارشان قرار دهند. در همین راستا نیز تاکید می‌کنم که باید طبق مقررات، بلیت مترو خبرنگاران یکساله و بدون مبلغ باشد.

وی همچنین به خبری که از سوی پلیس منتشر شده در خصوص کشف کارت بلیت مترو با اعتباری ۴۷ ساله در یکی از ایستگاه‌های متروی پایتخت اشاره داشت و گفت: لازم است در این مورد نیز بررسی‌های لازم انجام شده و اگر افرادی توانسته‌اند بلیت مترو را هک کنند، باید بررسی شود که چه باگ‌های امنیتی در این کارت‌ها وجود دارد که امکان جعلی آن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان جامعه عطا نظری شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،هادی شه‌دوست شیرازی با اشاره به تلاش شهرداری شیراز برای بهره‌گیری از دانش نوین و هوش مصنوعی درزمینه توسعه سامانه‌های هوشمند ترافیکی افزود: هم‌اکنون دانشگاه صنعتی شریف چند طرح نوآورانه در حال مطالعه و اجرای آزمایشی دارد که به‌دقت در نظارت هوشمند بر ترافیک شهری و همچنین بهبود کیفیت این نظارت خواهد افزود.
وی ساخت ۳ پارکینگ طبقاتی در شهر شیراز را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال جدید برشمرد و گفت: بیش از نیمی از اعتبارات شهرداری شیراز همه‌ساله صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های مرتبط می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • لیگ برتر والیبال|کار شهرداری و شهداب به بازی سوم کشیده شد
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • باید اسرائیل را وادار کنیم تا مصوبه آتش بس را اجرا کند