Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس سعیدی روز یکشنبه در دیدار استاندار کرمان با مدیران جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان افزود: ۳۳ درصد اشتغال ایجاد شده در این استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار تن مرغ در کرمان تولید می‌شود تصریح کرد: ۱۸ هزار تن تخم مرغ، ۲۱ هزار تن گوشت در شمال این استان تولید می‌شود و تمام نهاده‌های بخش کشاورزی در استان و کشور تأمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد غذای مردم ایران را بخش کشاورزی تأمین می‌کند.

سعیدی با اشاره به تشکیل جهاد سازندگی به منظور محرومیت زدایی پس پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این نهاد اقدامات زیاد و مؤثری در بخش‌های محروم کشور انجام داده و این روحیه جهادی قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس نیز مقتدرانه وارد جنگ تحمیلی شد و در این مقطع نیز اقدامات ماندگار زیادی انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان به نامگذاری سال جاری با عنوان رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برای توسعه گلخانه‌ها در شمال استان باید زمان بیشتری گذاشت زیرا هر هکتار گلخانه هیدروپونیک برای بیش از ۱۰ نفر اشغال ایجاد می‌کند و علاوه بر این محصولات سالمی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود و اشتغال این بخش پایدار است.

وی از گلخانه‌ها به عنوان چاه نفت یاد و تصریح کرد: بخش کشاورزی در سالهای تحریم توانست غذای مردم را تأمین کند.

سعیدی به خودکفایی استان کرمان در محصول گندم با وجود خشکسالی‌ها اشاره کرد و افزود: ۵۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در کرمان به ۳۵ هزار هکتار رسید در حالی که تولید این محصول با انجام اقدامات علمی و اصولی در واحد سطح افزایش پیدا کرد.

وی گفت: راه اندازی گلخانه‌ها یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است به گونه‌ای در این بخش به عنوان چاه نفت از آنها یاد می‌شود و امسال ۱۰۰ هکتار برنامه کشت گلخانه‌ای در استان کرمان داریم و سال گذشته این رقم ۴۵ هکتار بود.

وی ایجاد گلخانه‌ها را فرصتی برای سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: بازگشت سرمایه در این طرح‌ها ظرف ۲ تا سه سال است و اکنون زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای اکنون فراهم است.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ایرنا کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جهانشیر سراج الدین میرقاید در بازدید از طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی شهرستان گتوند، گفت: این طرح که مشتمل بر ۱۱ طرح از جمله؛ گلخانه تولید نشا و محصولات زراعی، زنبورداری، کشت گیاهان دارویی، کشت علوفه، زراعت چوب و ... نمونه‌ای از اراضی ملی واگذار شده محسوب می‌شود که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

وی افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌ها و وظایف محوله واگذاری اراضی ملی و دولتی در چهارچوب قوانین و مقررات برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال و جذب سرمایه و رونق اقتصادی است.

سراج الدین ادامه داد: واگذاری اراضی می‌تواند موجب افزایش تولید انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال شود.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای