Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:56:56 GMT

نرخ بیمه نفتکش‌ها در خاورمیانه ۲۰ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۰۱۹

نرخ بیمه نفتکش‌ها در خاورمیانه ۲۰ برابر شد

حمله اخیر به نفتکش‌ها نزدیک آب‌های خلیج فارس پریمیوم بیمه برای کشتی‌هایی که از آب‌های خاورمیانه عبور می‌کنند را افزایش داده و هزینه انتقال نفت از این منطقه را بالا برده است.

به گزارش ایسنا، نرخ‌های بیمه برای نفت کش‌هایی که در خاورمیانه بارگیری می‌کنند پس از حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان حداکثر ۲۰ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع بیمه کشتیرانی گفت: کشتی داران اکنون ۰.۱ تا ۰.۴ درصد از ارزش کشتی را در بیمه پرداخت می‌کنند در حالی که پیش از حملات این نرخ ۰.۰۲ درصد بود و بیمه گران از این وحشت دارند که این اتفاق در روزهای آینده تکرار شود.

منابع کشتیرانی گفته‌اند در برخی موارد بیمه گران بیمه دریایی به پوشش بیمه نفت کش‌هایی که در این منطقه بارگیری می‌کنند تمایلی نداشته‌اند.

بر اساس گزارش پلاتس، دو نفتکش پنج شنبه گذشته در دریای عمان در نزدیکی تنگه هرمز که محل عبور ۳۰ درصد از ترانزیت نفت دریابرد جهان است هدف حمله قرار گرفتند. این حمله حدود یک ماه پس از حمله به چهار نفتکش در نزدیکی فجیره امارات متحده عربی به وقوع پیوست.

منابع آگاه به پلاتس گفتند که حملات بیشتر در این منطقه باعث خواهد شد پریمیوم بیمه برای ترانزیت نفت از طریق این حمله مورد بازنگری قرار گیرد. در حال حاضر احتمال وخامت بیشتر اوضاع وجود دارد و بیمه گران تلاش می‌کنند در حد امکان پوشش بیمه برای نفتکش‌ها در این منطقه فراهم نکنند.

بر اساس گزارش پلاتس، با وجود تأثیر قابل توجه روی بیمه، نرخ بار هنوز رشد قابل توجهی پیدا نکرده است و عدم تقاضا از سوی چارترکنندگان و بازار دچار اشباع نفتکش باعث شده است نرخ حمل بار در منطقه تغییر چندانی پیدا نکند.

اما منابع آگاه خاطرنشان کرده‌اند که اگر چنین حملاتی ادامه پیدا کند، احتمال رشد چشمگیر نرخ حمل بار بعید نیست.

طبق برآورد کارگزاران، بیش از ۱۳۵ نفتکش از نوع VLCC در آوریل و ۱۱۸ نفتکش نیز در ماه مه در منطقه خلیج فارس و دریای سرخ نفت بارگیری کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله به نفتکش ها در دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت، تل آویو را درباره حمله به سوریه پاسخگو کند

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی از شورای امنیت سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را در قبال حمله مکرر به سوریه پاسخگو کند و اقدام‌های بازدارنده انجام دهد.

آقای ناصر کنعانی با محکوم کردن حمله هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیرو‌های نظامی و غیرنظامیان سوری شد با دولت و ملت این کشور، به ویژه خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حمله‌های ددمنشانه ابراز همدردی کرد.

وی این حمله‌ها را نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و اظهار داشت: این تجاوز، هماهنگ و همزمان با حمله گروه‌های تروریستی موجود در سوریه علیه مناطقی از این کشور، گواهی روشن بر حمایت این رژیم از این گروه‌هاست که سال‌های متمادی، امنیت ملی سوریه و منطقه را هدف قرار داده و جان هزاران غیرنظامی را قربانی اهداف شوم خود و حامیان شان کرده اند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با تصریح بر شکست و بی‌آبرویی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، تاکید کرد: تجاوز مکرر به سوریه، تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای ادامه و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت است و مقابله با این ماجراجویی خطرناک و ناقض امنیت و ثبات منطقه، مسئولیتی جهانی است.

بر اثر حمله هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه، شماری از نیرو‌های نظامی و غیرنظامی سوری به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • شورای امنیت، تل آویو را درباره حمله به سوریه پاسخگو کند
  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • شکوه بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه در نیریز پس از بارش
  • مشاهده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه (فیلم)
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند