Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به عملکرد نظام مهندسی کشاورزی و حمایت از گلخانه‌داران گفت: گلخانه‌داران از عملکرد نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان ناراضی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 نهالستان مجاز زیتون در شهرستان طارم فعالیت می‌کنند اظهار کرد: هیچ کدام از این واحدها نتوانستند تسهیلات دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر روند ارائه تسهیلات به قدری مشکل شده هیچ گلخانه‌ای نتوانسته تسهیلات دریافت کند افزود: سطح تسهیلات نیز به طرح‌ها بستگی دارد ولی کسی موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

رئیس شورای ملی زیتون در مورد واردات روغن زیتون خاطر نشان کرد: تولید داخلی با ارز آزاد انجام می‌شود ولی واردات روغن زیتون با ارز دولتی انجام می‌شد که ما مشکلی در واردات نداشتیم و از دولت خواستار این بودیم که واردات روغن زیتون انجام شود ولی با ارز آزاد اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم صنعت زیتون نیز همانند صنعت خودرو انحصاری شود و رقابت وجود داشته باشد ولی باید منصفانه باشد.

عباسی در مورد عدم حمایت نظام مهندسی کشاورزی از تولید کنندگان در حوزه گلخانه‌ای خاطر نشان کرد: نظام مهندسی به غیر از ایجاد مشکلی برای تولید کننده کار دیگری ندارد.

وی افزود: نظام مهندسی یک دهم اطلاعات تولید کننده را ندارد و توانایی در حوزه تولید ندارند ولی متاسفانه هیچ حمایتی از تولیدکنندگان نمی‌کنند.

رئیس شورای ملی زیتون در خصوص مشکل اخذ مجوز فعالیت گلخانه‌ای از نظام مهندسی کشاورزی افزود: در اخذ مجوز بروکراسی ادارای سختی را بر سر راه تولید کننده قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

نوبخت اژدری امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

او اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم