Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:11:43 GMT

متون و منابع درسی علوم پزشکی ارزشیابی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۴۵۹

متون و منابع درسی علوم پزشکی ارزشیابی می‌شوند

سامانه کمیسیون ارزشیابی متون و منابع علوم پزشکی با ابلاغ وزیر بهداشت در معاونت آموزشی وزارت بهداشت ایجاد شد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم،‌کمیسیون ارزشیابی متون و منابع علوم پزشکی در راستای دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه سلامت و در اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی که نقشه راه حوزه آموزش را تبیین می‌کند، ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیسیون همچنین بستری را برای ارتقای کیفیت و کمیت کتب مرجع تالیفی از سوی اساتید و صاحبنظران حیطه های مختلف ایجاد کرده است.

این کمیسیون ابتدا شاخص های کتاب مرجع را با کمک صاحبنظران و نظرخواهی از دانشگاه ها طی چند نوبت ویرایش، مصوب کرد. سپس طی دو نوبت فراخوان از دانشگاه های علوم پزشکی در مجموع 297 عنوان کتاب از 19 دانشگاه علوم پزشکی کشور که به دبیرخانه کمیسیون ارسال شده بود را مورد ارزیابی و داوری قرار داد.

رقابت 10 هزار نفر در بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

در سال جاری به جهت تسهیل و تسریع دریافت و داوری کتب تالیفی این امکان فراهم شده که مولفین بتوانند درخواست خود را شخصاً و به صورت آنلاین جهت دبیرخانه کمیسیون در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده، ارسال کنند تا مورد داوری همتا قرار گیرد.

امکان ارسال مستقیم و فیزیکی کتاب به آدرس معاونت آموزشی وزارت بهداشت توسط دانشگاه ها وجود دارد.

تمامی کتاب های چاپ شده در حوزه پزشکی اعم از انتشارات دانشگاه یا سایر ناشران و نیز کتب تالیفی توسط افراد غیر هیئت علمی همگی قابل ارسال و بررسی هستند و کتبی که منتخب می شوند ضمن معرفی رسمی توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درج در سامانه کمیسیون، حائز دریافت گواهی و معرفی به هیئت ممیزه دانشگاه ها، جهت لحاظ حداکثر امتیاز تالیف کتاب خواهند شد.

کتب مرجع معرفی شده از سوی این کمیسیون، کتب قابل توصیه برای مطالعه به عنوان منابع درسی بوده و کتب رفرنس آزمون های ملی به صورت جداگانه از سوی دبیرخانه های مربوطه در معاونت آموزشی وزارت بهداشت به صورت سالانه اعلام می شوند.

انتهای پیام/

R1541/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم