Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:20:23 GMT

۳۳ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۵۲۴

۳۳ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۳ درصد اشتغال استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی است گفت: حذف کشاورزی در استان کرمان یک اشتباه استراتژیک بزرگ است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس سعیدی صبح امروز در دیدار مدیران جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان با فدایی استاندار کرمان با اشاره به اینکه جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) در سال 58 برای محرومیت‌زدایی تاسیس شده است اظهار داشت: اکثر راه‌های روستایی و آب روستایی از زمان جهاد سازندگی است و این زحمات قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز وارد عمل شد و شهدای زیادی تقدیم اسلام کردند گفت: جهاد کشاورزی یک مجموعه بسیار پرکار است و تامین غذای مردم را برعهده دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بسیار گسترده است عنوان کرد: 33 درصد اشتغال استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه 4.5 میلیون تن محصول زراعی و 45 هزار تن مرغ در استان کرمان تولید می‌شود افزود: تمام نهاده‌های بخش کشاورزی در استان تامین شده است.

گلایه کشاورزان جنوب کرمان از عدم امهال وام‌های کشاورزی؛ وعده نوبخت برای امهال وام‌ها تا شنبهبزرگ‌ترین خسارت کشاورزی ایران در حوزه پسته و خرما ‌اتفاق افتاده استخرمای جنوب کرمان درب سردخانه 19 تا 23 هزار تومان به فروش می‌رسد

سعیدی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها در شمال استان یک اولویت است که هم اشتغال خوبی ایجاد می‌کند و هم پایداری تولید را به دنبال دارد گفت: در گلخانه‌ها مصرف آب کمتر می‌شود و قطعا با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید به سمت توسعه گلخانه‌ها برویم.

وی با بیان اینکه در شمال استان سطح زیر کشت گندم از 55 هزار هکتار به 33 هزار هکتار کاهش پیدا کرد اما در تولید گندم کاهش نداشتیم افزود: حذف کشاورزی در استان کرمان یک اشتباه استراتژیک بزرگ است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه برای داشتن صنعتگران ثروتمند اول باید کشاورز ثروتمند داشته باشیم گفت: 20 هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی استان کرمان در سال است.

امروز هم به اردوهای جهادی در کشور نیاز داریم

در این جلسه حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز هم برکات فعالیت‌های جهادگران وجود دارد و اردوهای جهادی در نقاط مختلف روستایی نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: شهدا با خودسازی به این درجه از انسانیت رسیدند که خون خود را برای آرمان‌های الهی فدا کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه اردوهای جهادی در مناطق محروم و با هدف خدمت به مردم زمینه خودسازی انسان را فراهم می‌کند گفت: اردوهای جهادی باعث شد که جهادگران مورد تقدیر امام(ره) قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم ما به اردوهای جهادی در کشور نیاز داریم افزود: در این اردوها ارتباط با خدا نزدیکتر می‌شود و انسان به خودآگاهی و خودسازی می‌رسد و امام(ره) فرمود قبل از اینکه جهاد سازندگی داشته باشید، خودتان را بسازید.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه  اولین برداشت نوبرانه گوجه سبز کشور در روستای گردشگری پیران در شهرستان سرپل ذهاب انجام می‌شود افزود: شرایط آب و هوایی، استفاده از ارقام مناسب و جایگزینی کود بیولوژیک به جای شیمیایی از عواملی است که موجب شده است محصول گوجه سبز این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.
بهرامی با اشاره به اینکه سطح باغات گوجه سبز این شهرستان ۲۰۰ هکتار است گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار تن گوجه سبز روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: برداشت نوبرانه گوجه سبز در فصل بهار باعث اشتغال زایی خوبی در شهرستان سرپل ذهاب شده است.

وی اظهار داشت: امسال به علت بارش تگرگ و باران محصول گوجه سبز غداران دچار خسارت‌های زیادی شد که از دست‌اندرکاران انتظار داریم در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده و باغداران را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در کلوان جان باخت
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد