Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:26:07 GMT

حاجی لق لق/تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۵۸۵

حاجی لق لق/تصاویر

هر ساله با نزدیک شدن فصل بهار، مهاجرت لک لک‌های سفید به استان کردستان به منظور جوجه آوری و تابستان گذرانی شروع می‌شود.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این گونه زیبا زمستان‌ها را در مناطق گرمسیری کشور مانند تالاب‌های استان خوزستان و فارس و... به سر برده و با شروع فصل بهار، مهاجرت خود را به مناطق غربی کشور و به ویژه استان کردستان به منظور جوجه آوری و تابستان گذرانی آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لک لک سفید در بیشتر نقاط استان کردستان مشاهده می‌شود، اما به دلیل شرایط زیستگاهی مناسب، وجود درختان بلند بلوط، فراوانی غذا و احساس امنیت، دو شهرستان بانه و مریوان، پذیرای تعداد بیشتری از این گونه هستند. وجود لک لک‌های سفید برروی درختان بلند بلوط، باعث جذب گردشگران و پرنده نگران از سراسر کشور برای مشاهده این پرنده زیبا به استان کردستان شده است. در زبان محلی به این پرنده "حاجی لق لق" می‌گویند و مردم استان کردستان حضور این پرندگان را مایه خیر و برکت و خوش اقبالی می‌دانند و روستا‌های بیلو در مریوان و سویرو در بانه، میزبان بیشترین تعداد لک لک سفید در استان کردستان هستند.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیش» وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از آمادگی کشورش برای بازگرداندن برخی از اتباع اوکراین به این کشور خبر داد.

بر این اساس کامیش تاکید کرد که لهستان آماده است اوکراینی‌هایی را که موظف به انجام خدمت نظامی هستند، به این کشور بازگرداند تا مشغول خدمت وظیفه در ارتش اوکراین شوند.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: به باور من بسیاری از لهستانی‌ها هنگامی که جوانان اوکراینی را در هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر میزان باری را که ما باید برای اوکراین به دوش بکشیم مشاهده می‌کنند احساس خشم می‌کنند.

در عین حال کامیش مشخص نکرد که ورشو چگونه می‌تواند این افراد را به اوکراین بازگرداند.

کد خبر 6088364

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور