Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@17:51:20 GMT

قیمت بیمه نفتکش‌ها در خاورمیانه ۲۰ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۷۶۳

قیمت بیمه نفتکش‌ها در خاورمیانه ۲۰ برابر شد

به گزارش ایسنا، نرخ‌های بیمه برای نفت کش‌هایی که در خاورمیانه بارگیری می‌کنند پس از حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان حداکثر ۲۰ برابر شده است.

یک منبع بیمه کشتیرانی گفت: کشتی داران اکنون ۰.۱ تا ۰.۴ درصد از ارزش کشتی را در بیمه پرداخت می‌کنند در حالی که پیش از حملات این نرخ ۰.۰۲ درصد بود و بیمه گران از این وحشت دارند که این اتفاق در روزهای آینده تکرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع کشتیرانی گفته‌اند در برخی موارد بیمه گران بیمه دریایی به پوشش بیمه نفت کش‌هایی که در این منطقه بارگیری می‌کنند تمایلی نداشته‌اند.

بر اساس گزارش پلاتس، دو نفتکش پنج شنبه گذشته در دریای عمان در نزدیکی تنگه هرمز که محل عبور ۳۰ درصد از ترانزیت نفت دریابرد جهان است هدف حمله قرار گرفتند. این حمله حدود یک ماه پس از حمله به چهار نفتکش در نزدیکی فجیره امارات متحده عربی به وقوع پیوست.

منابع آگاه به پلاتس گفتند که حملات بیشتر در این منطقه باعث خواهد شد پریمیوم بیمه برای ترانزیت نفت از طریق این حمله مورد بازنگری قرار گیرد. در حال حاضر احتمال وخامت بیشتر اوضاع وجود دارد و بیمه گران تلاش می‌کنند در حد امکان پوشش بیمه برای نفتکش‌ها در این منطقه فراهم نکنند.

بر اساس گزارش پلاتس، با وجود تأثیر قابل توجه روی بیمه، نرخ بار هنوز رشد قابل توجهی پیدا نکرده است و عدم تقاضا از سوی چارترکنندگان و بازار دچار اشباع نفتکش باعث شده است نرخ حمل بار در منطقه تغییر چندانی پیدا نکند.

اما منابع آگاه خاطرنشان کرده‌اند که اگر چنین حملاتی ادامه پیدا کند، احتمال رشد چشمگیر نرخ حمل بار بعید نیست.

طبق برآورد کارگزاران، بیش از ۱۳۵ نفتکش از نوع VLCC در آوریل و ۱۱۸ نفتکش نیز در ماه مه در منطقه خلیج فارس و دریای سرخ نفت بارگیری کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

در تماس تلفنی امشب (یکشنبه) دوم اردیبهشت خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
به گزارش ایسنا، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند.
 
وی افزود: در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فورا متوقف کنند. 
 
خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هرگونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.
 
وزبر خارجه فنلاند همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.
 
وی ضمن تأکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند برشمرد. 
 
طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست