Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: جایگاه نفت در مجموع درآمدهایی که در کشور به کار گرفته می‌شود بیش از 50 درصد است که به تدریج در سال های مختلف کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: اتکا به کاهش درآمدهای نفتی در مقاطعی به دلیل توفیق اجباری بوده است نه برنامه ریزی بنابراین وقتی در سال 91 با تحریم‌های آمریکا مواجه شدیم کاهش درآمدها خواسته و ناخواسته به سمت کاهش درآمدهای نفتی پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل سهولت دستیابی به درآمدهای نفتی دولت‌ها عملا آنچه را که به عنوان ضوابط بوده به آن نپرداخته‌اند.
وی گفت:‌ در زمان تعدیل برنامه ششم سهم درآمدهای نفتی به 35 درصد کاهش میانگین مجموع درآمدهای دولت از نفت بوده که در بودجه امسال این درصد کاهش یافته و تاکید مجلس بر کاهش بیشتر درآمدهای نفتی در بودجه است و باید سهم بودجه از درآمدهای نفتی به یک چهارم (25 درصد) کاهش بیابد.
پورابراهیمی تصریح کرد: درآمد نفتی خواهیم داشت و سهم خود در اوپک را نیز حفظ خواهیم بود اما این درآمد در جایی جز بودجه مثل صندوق توسعه ملی صرف خواهد شد.
وی گفت: در دنیا میانگین نسبت میران مالیات به تولید ناخالص 20 درصد است و در برنامه ششم برای کشور ما 10 درصد را تعیین کرده‌ایم.
وی افزود: فقط در سال 97 با بررسی تراکنش‌های بانکی حدود 12 هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی که یک بار در اقتصاد ایران مالیات نداده بودند وصول شد؛ بنابراین ظرفیت اخذ مالیات به مفهوم فشار بر مردم نیست بلکه کسانی که بیشترین درآمد را دارند در این حوزه شناسایی می‌شوند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی از سرفصل‌ها ساماندهی معافیت‌های مالیاتی است که با این روش 50 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی ساماندهی می‌شود.
وی گفت: یکی از اهداف طرح جامع مالیاتی گرفتن حقوق حقه دولت بوده و اینکه فرار مالیاتی به صفر برسد اما وقتی سامانه اطلاعاتی اخذ مالیات وقتی اجرایی نمی‌شود شاهد این هستیم که دانه درشت ها از پرداخت مالیات فرار می کنند.
پورابراهیمی گفت: اعتقاد مجلس این است که برخی سازمان‌ها دسترسی‌ها را محدود کرده‌اند و قانون گذار به سازمان امور مالیاتی امکان ورود داده‌اند اما برخی دستگاه‌ها به دلایل مختلف امکان دسترسی به اطلاعات را با توقف روبرو کرده‌اند. ضمن اینکه یکی از دغدغه‌های ما اجرا نشدن طرح جامع مالیاتی است.

فارس
انتهای پیام/

20 / 20 محمدرضا پورابراهیمی برنامه تیتر امشب شبکه خبر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وصول 12 هزار میلیارد تومان از مالیات اولی‌ها بررسی تراکنش‌های بانکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی برنامه تیتر امشب شبکه خبر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی تراکنش های بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟