Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:37:53 GMT

کشاورزان از فروش محصولات به دلالان خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۸۵۵

کشاورزان از فروش محصولات به دلالان خودداری کنند

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: استراتژی‌ها و سیاست‌های مهمی در سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۴ رسالت عمده و مهم در سازمان جهاد کشاورزی داریم، افزود: پایداری تولید و تولید پایدار، ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی، ارتقا درآمد سرانه بهره برداران و دسترسی به خودکفایی در محصولات غذایی و عدم وابستگی به بیگانگان رسالت‌های ما را تشکیل می‌دهند که دسترسی به خودکفایی که امروز اهمیت فوق العاده ای با توجه به شرایط کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گندم را یکی از مهمترین و اساسی‌ترین تولیدات استان در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: امسال علی رغم اینکه ما خسارت سیل را در حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی گندم آبی و ۴۴ هزار هکتار از اراضی گندم دیم داشتیم، اما با توجه به بارندگی‌های خوبی که بود و اینکه عملیات داشت مزارع که به خوبی انجام شد و همچنین مبارزه با بیماری‌ها، آفات و تغذیه مزارع پیش بینی شده که بیش از ۸۳۰ هزار تن محصول گندم در استان کرمانشاه برداشت شود.

وی بیان داشت: پخش عمده تولیدات ما به ویژه در حوزه گندم محصولات دیم هستند و امسال ۹۰ هزار هکتار از اراضی آبی و بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش گندم رفته است.

حاتمی خاطرنشان کرد: بارندگی‌های امسال و سال زراعی فعلی به ویژه اینکه پراکنش بارش‌ها از نظر زمانی و مکانی هم‌چنین مقدار بارش‌ها مطلوب بود تأثیر بسیار بسزایی را در تولید گندم دیم و حتی مزارع آبی داشت و همانطور که گفته شد، پیش بینی می‌شود بیش از ۸۳۰ هزار تن گندم در استان طی امسال تولید شود.

وی تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در استان را ۸۰ مرکز اعلام کرد و در خصوص نرخ خرید تضمینی نیز گفت: آخرین نرخ خرید تضمینی حدود ۱,۷۰۰ تومان اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به اینکه عده‌ای به دنبال خرید گندم کشاورزان با قیمت‌های وسوسه کننده‌ای هستند و نیتشان یا سودجویی بوده و یا به دست نشاندگی ایادی استکبار اخلال در نظام اقتصادی کشور است، از فروش گندم به افراد دلال قطعاً خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ممکن است در طول پروسه خرید قیمت خرید تضمینی افزایش داشته باشد گفت: این افزایش تنها شامل حال آنان کسانی خواهد شد گندم خود را مراکز خرید دولتی داده‌اند.

حاتمی تصریح کرد: همچنین با توجه به شرایط کشور ما برای تأمین نیاز نهاده‌ها و نیازی که به محصولات غذایی داریم، به اعتقاد ما افرادی که در این شرایط و در این زمان اقدام به خارج از شبکه محصولاتشان می‌کنند، خواسته یا ناخواسته در راستای تأمین اهداف استکبار جهانی قدم برمی‌دارند و اختلالی در فرآیند و روند اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: قطعاً ما نیز خدماتی را که به کشاورزان ارائه می‌دهیم برای این افراد محدود خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا و بر اساس سیاست‌های دولت و دستور استاندار کرمانشاه امسال اقدامات خوبی در سطح استان برای خرید تضمینی انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: از جمله این اقدامات افزایش تعداد مراکز خرید است و تعداد مراکز را از ۶۴ مرکز در سال گذشته به ۸۰ مرکز طی امسال افزایش یافته است.

حاتمی ادامه داد: همچنین ظرفیت سیلوها در ۱۳ شهرستان تخلیه شد و آماده ذخیره سازی محصولات امسال است و بیش از ۱.۵ میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی در استان داریم.

وی گفت: برنامه ریزی شده که کشاورزان با کمترین زحمت، کوتاه‌ترین زمان و بهترین شرایط بتوانند محصولشان را تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ساعات کار مراکز خرید تضمینی را ۱۲ ساعت از ۸ صبح تا ۸ شب عنوان کرد و گفت: ۹۵ کارشناس جهاد کشاورزی امر نظارت بر برداشت را بر عهده دارند که کمترین ضایعات و ریزش‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: همچنین نمایندگان جهاد کشاورزی در تمام مراکز خرید سطح استان حضور داشته و بر روند افت زنی و نحوه تحویل محصول نظارت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: تمامی باسکول‌ها در مراکز خرید سطح استان استانداردسازی شدند و در حین کار نیز بازدیدهای مستمر صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: سیاست جهاد کشاورزی و ما در استان این است که در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل بهای گندم به کشاورزان و تولیدکنندگان پرداخت شود.

کد خبر 4641920

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه گندم دیم جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ تابانی با اعلام این که ۱۷ سیلوی بخش خصوصی و ۲۳ مرکز مباشر تعاون روستایی آماده خرید گندم از کشاورزان استان است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.
وی افزود: کشاورزان در برداشت گندم عجله نکنند و این کار را با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.
معاون اداره کل غله استان تشریح کرد: در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۵ هزار هکتار اراضی دیم استان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان