Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:22:08 GMT

همه‌چیز در مورد ویزای شینگن

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۸۸۷

همه‌چیز در مورد ویزای شینگن

سفر به کشورهای اروپایی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی و ... این کشورها همیشه از دغدغه‌های بسیاری از مردم بوده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام عتیق گشت، در سفرهای خارجی در کنار بلیط هواپیما خارجی، موارد دیگری مانند پاسپورت و ویزا بسیار ضروری شمرده می‌شوند. تمامی افرادی که به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند و یا قصد انجام آن را دارند با این موارد سروکار داشته‌اند، ولی برای سفر به کشورهای اروپایی ویزایی کاملاً منحصربه‌فرد به نام شینگن نیاز است؛ اما شینگن چیست؟ در این مطلب از مجله‌ی ایرپلین تیکت به بررسی مهم‌ترین موارد در ویزای شینگن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق‌نامه‌ی شینگن

در ماه ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی، پنج کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا پیمانی به نام شینگن را امضا کردند. شنگن و یا همان شینگن (Schengen) توافق‌نامه‌ای بود که به برداشته شدن مرز بین برخی کشورهای اروپایی انجامید. به‌موجب این توافق‌نامه امکان مسافرت بدون ویزا بین این کشورها فراهم شد. امضاءکنندگان توافق‌نامه‌ی شینگن قوانین یکپارچه‌ای را در جهت فعالیت‌ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود وضع کرده‌اند. توافق‌نامه‌ی مذکور در ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵ در شهر کوچکی به همین نام در لوکزامبورگ به امضا رسید. هم‌اکنون توافق‌نامه‌ی شینگن دارای ۲۶ عضو است.

ویزای شینگن

به‌موجب توافق‌نامه‌ی شینگن، تمامی افراد خارج از اتحادیه که قصد سفر به کشورهای عضو شینگن را داشته باشند، نیازمند ویزایی جامع به همین نام می‌باشند. ویزای شینگن برای هر شهروندی که بر اساس ملیتش نیازمند آن باشد، صادر می‌شود. با در اختیار داشتن ویزای شینگن، مسافران می‌توانند در زمان مشخص و تحت قوانین مشخص به هر کدام از کشورهای عضو پیمان سفر کنند.

انواع مختلف ویزای شینگن

ویزای شینگن دارای سه دسته‌ی اصلی بر اساس نوع سفر است:

۱-و یزای اتحادیه‌ی شینگن (Uniform Schengen Visa)

ویزای اتحادیه‌ی شینگن و یا همان ویزای توریستی، به فرد اجازه‌ی ورود و سفر به‌تمامی کشورهای عضو پیمان شینگن برای ۹۰ روز را فراهم می‌آورد. نکته‌ی مهم این است که این سفر حداکثر می‌بایست در بازه‌ی زمانی ۱۸۰ روزه انجام شود. ویزای اتحادیه‌ی شینگن دارای انواع دیگری نیز هست که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

- ویزای نوع A

این ویزا در واقع ویزای ترانزیت فرودگاه است. با این نوع ویزا مسافر اجازه‌ی خروج از فرودگاه کشور عضو شینگن را ندارد و فقط می‌تواند هواپیمای خود را در همان فرودگاه عوض کند.

- ویزای نوع B

ویزای نوع B به نوعی ویزای عبور است. مسافری که این ویزا را داراست می‌تواند از خاک کشورهای عضو پیمان شینگن در حداکثر پنج روز به عبور کرده و به کشوری خارج از اتحادیه برود.

- ویزای نوع C

ویزای نوع C به ویزای کوتاه مدتی گفته می‌شود که فرد با آن می‌تواند برای مدت‌زمان کوتاهی به کشورهای عضو پیمان سفر کرده و در آن‌ها اقامت کند. لازم به ذکر است ویزای نوع C دارای سه نوع متفاوت است:

ویزای یک‌بار ورود (Single-entry) که بیشتر به ویزای سینگل معروف است، فقط برای یک‌بار ورود به منطقه‌ی شینگن معتبر است. در حقیقت زمانی که مسافر کشور منطقه‌ی شینگن را ترک کند، اعتبار ویزا از بین خواهد رفت.

ویزای دو بار ورود (Double-entry) به مسافر اجازه‌ی دو بار ورود به کشورهای منطقه‌ی شینگن ولی با محدوده‌ی زمانی مشخص را می‌دهد.

ویزای چند بار ورود (Multiple-entry) که اعتباری معادل ۹۰ روز در هر ۶ ماه از سال را داراست، به مسافر امکان می‌دهد تا به کشورهای منطقه‌ی شینگن چندین بار مسافرت کرده و در آن‌ها اقامت کند.

۲- ویزای اعتباری منطقه‌ی محدوده (Limited Territorial Validity Visa)

LTV برای فرد دارنده‌ی ویزا امکان سفر به مناطق مشخص و محدودی که به هنگام اخذ ویزا تعیین شده است را فراهم می‌آورد. لازم به تأکید است که این نوع از ویزا به غیر از همان مناطق تعیین‌شده، در کشورهای دیگر فاقد اعتبار است.

۳- ویزای ملی (National Visa)

ویزای ملی و یا NV که غالباً از آن با نام نوع D نیز یاد می‌شود، برای مدت‌زمان مشخص و هدف مشخص صادر می‌گردد. ویزای نوع D نیز می‌تواند بر اساس هدف و شرایط یک‌بار و یا چند بار ورود باشد. فردی که دارای ویزای multiple نوع D است، قادر به سفر به‌تمامی کشورهای منطقه‌ی شینگن بدون محدودیت خواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

مدارکی که برای گرفتن ویزای شینگن لازم هستند در اکثر کشورهای عضو این توافق‌نامه یکسان شمرده می‌شوند، اما ممکن است در جزئیات کمی متفاوت باشند. اولین مرحله از این پروسه دریافت فرم درخواست ویزا از سفارت مربوطه است. فراموش نکنید فرم درخواست ویزای هر کشور را فقط از سفارت همان کشور دریافت کنید. مدارک اصلی که لازم است مسافر در سفارت کشور مقصد به همراه داشته باشند از قرار زیر است:

- اصل گذرنامه‌ی فعلی و گذرنامه‌های قبلی

- مدارک شغلی: این مدارک می‌توانند شامل فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار، جواز کسب و یا گواهی اشتغال به تحصیل باشند.

- فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست

- بلیط هواپیما برای پرواز رفت‌وبرگشت به کشور مقصد

- بیمه‌ی مسافرتی

- وچر هتل: به همراه داشتن وچر و یا همان برگه‌ی تأییدیه‌ی هتل، یا اصل دعوت‌نامه‌ای که برای متقاضی ارسال‌شده ضروری است.

- عکس پرسنلی رنگی تمام رخ جدید

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلیط هواپیما بلیط هواپیما خارجی ویزا شینگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم

بهروز افخمی باور دارد درست است که گرفتار تحریم آمریکا هستیم و امکان دادوستد سینمایی وجود ندارد ولی چرا در چین و روسیه و حتی هند، وارد نمی‌شویم؟

به گزارش ایلنا، امروز برنامه‌ای که باید پیگیری شود و مدیران ما هم متوجه آن هستند ساختن فیلم‌هایی است که در بازار واقعی جهانی نفوذ کند که مطمئناً یکی از این بازارهای مهم کشور چین است که در طول سال حدود ۱۲ میلیارد دلار درآمد دارد و نفوذ به بازار این کشور و کشور روسیه کاملاً امکانپذیر است.

علاوه بر آن ما می‌توانیم به بازار دنیای عرب نیز نفوذ کنیم. فیلمسازان ایرانی باید این کار را انجام دهند و دولت هم می‌تواند کمک‌کننده باشد و به سمت پیدا کردن بازار در چین و هند و روسیه و کشورهای اعراب برویم. مختارنامه چطور وارد کشورهای عرب شد پس می‌توان باز هم محصول بین المللی ساخت‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس