Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@06:22:10 GMT

سقوط آزاد کمال تبریزی در سینما

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۴۹۱۳

سقوط آزاد کمال تبریزی در سینما

به گزارش جهان نيوز، فیلم سینمایی "ماه همه با هم هستیم" تازه‌ترین ساخته کمال تبریزی در حال حاضر اکران در سینما‌های تهران و شهرستان‌ها را پشت سر گذاشته و تاکنون مرز ۴ میلیارد تومان فروش را در کمتر از ۱۰ روز پشت سر گذاشته است.

این موفقیت در گیشه در حالی برای کمال تبریزی اتفاق می‌افتد که این فیلم رکورد پرتعدادترین بازیگران مطرح در یک اثر سینمایی را به خود اختصاص داده و در راستای سینمای گیشه توانسته مخاطبان بسیاری را با خود به سالن بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    جدیدترین فیلم کمال تبریزی به معنای کامل یک ابتذال واضح و کامل در سینمای امروز و نابودی یک کارگردان صاحب سبک در تن دادن به موج گیشه زدگی است، کارگردانی که آثار معتبری را در کارنامه داشته و حالا دل به دریای بلیت فروشی زده و هرچه از خود به یادگار گذاشته را نابود کرده است.

ما همه با هم هستیم، اما نکته قابل تامل دیگری نیز دارد، حضور مهران مدیری و محمدرضا گلزار در این دست آثار اتفاق عجیبی نیست، حتی جواد عزتی و پژمان جمشیدی نیز سال‌های گذشته را با آثار گیشه‌ای پشت سر گذاشته اند، اما در فهرست بازیگران این اثر نام‌هایی دیده می‌شود که مشخص نیست به چه دلیل به حضور در این فیلم جواب مثبت داده اند.

البته ورود سرمایه‌های میلیاردی به سینما و ارائه دستمزد‌های نجومی هر بازیگری را در هر سطح به وسوسه انداخته است، سیر حضور بازیگران، نویسندگان و کارگردانان سینما که پیشتر در آثار معتبر همکاری می‌کردند به سوی آثار گیشه زده زنگ خطر بزرگی را برای آینده این هنر به صدا در آورده است.     اتفاق از این هم بدتر می‌شود و بازیگرانی مانند حسن معجونی که در تئاتر برای خود صاحب سبک است، در این فیلم به گفتن چند دیالوگ راضی می‌شود، مشخص نیست که این چند دیالوگ برای معجونی، هانیه توسلی و یا دیگر بازیگران چه دستمزدی را به همراه داشته که خود را به چنین افولی راضی کرده اند.

البته ایفای نقش‌های کوتاه امری طبیعی است و حتی برخی از بازی‌های درخشان تاریخ سینما از همین نقش‌های کوتاه بر آمده، اما ایفای نقشی چند خطی در فیلمی کاملاً بر اساس شوخی‌های رکیک و ابتذال کامل نه اعتباری برای بازیگر به همراه می‌آورد و نه می‌تواند به ضورت منطقی دستمزد شایانی داشته باشد.

داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که راز‌های مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند.     انگار محوریت فیلمنامه به صورت کامل در اثر رسوخ کرده و تمام بازیگران، عوامل و در راس آن‌ها کارگردان یعنی کمال تبریزی میان زمین و هوا گیر کرده و برای به دست آوردن چند بلیت بیشتر هر نوع شیرین کاری انجام می‌دهند.

افول کمال تبریزی از آثار درخشانی همچون مهر مادری، یک تکه نان، شیدا و فرش باد به اثری با نام ما همه با هم هستیم چیزی نیست جز سقوط آزاد سینمای ایران در دهه‌های اخیر، اتفاقی که حتی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر یعنی رضا میرکریمی هم به عنوان تهیه کننده به آن تن داده است.

منبع:میزان کپی متن خبر برچسب ها: کارگردان سینما فیلم

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: کارگردان سینما فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد

"مهدی سعادتی " عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رژیم کودک‌کش صهیونیستی که برای خود حریم امنیتی با حمایت‌های نظام سلطه ایجاد کرده بود با پیروزی انقلاب اسلامی صدمات زیادی خورد، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، جنگ مستقیم و تمام عیار با جمهوری اسلامی بود و ایران هم بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از خود را داشت و پاسخ هم داد.
 
وی ادامه داد: آمریکا و کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند بهتر است به ایران تعرض نکند چراکه در غیر این صورت پاسخ بعدی ایران سخت‌تر خواهد بود.
 
این نماینده دوره یازدهم مجلس تاکید کرد: برای رژیم نامشروع صهیونیستی بسیار طبیعی است که بخواهد اقدام مشروع ایران را تلافی کند؛ ولی باید بداند که اگر  کوچک‌ترین حرکتی کند چند برابر آن را خواهد دید پس بهتر است با دُم شیر بازی نکند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این واقعیت که ایران هیچگاه آغاز کننده هیچ جنگی نبوده است، تصریح کرد: سازمان ملل با وجود آگاه بودن از جنایت رژیم اسرائیل هیچ اقدامی در برابرآن انجام نداد البته بارها شاهد بودیم که در برابر جنایاتی که رژیم نامشروع اسرائیل در طی سال‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهد هیچ اقدامی نکرده است؛ چرا که آنان دست نشانده استکبار جهانی اند.
 
سعادتی بیان داشت: اقتدار ایران در عملیات "وعده صادق" همه دنیا را متحیر کرد ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که آبروی نداشته رژیم صهیونیستی از بین رفت و شکست سخت‌تر این بود که شورای امنیت با وجود فشار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حتی بیانیه ای علیه ایران صادر نکرد.
 
وی در پایان با اشاره به این مطلب که اراده قوی ایران که مقام معظم رهبری از آن سخن به میان آورده بودند در زیباترین شکل خود ظاهر شد، گفت: وعده صادق به صراحت نشان داد که اسرائیل غاصب تحت حمایت آمریکاست و هر آنچه درباره قدرتهای این رژیم سخن به میان آورده می‌شد دروغی بیش نبود چرا که این رژیم برای ادامه بقا، به ایالات متحده و ناتو نیاز دارد و این واقعیت پس از "طوفان الاقصی" و "وعده صادق" به وضوح ثابت شد.
 
انتهای یپام/
 

دیگر خبرها

  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟