Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلوریست، دستگاه یادشده قادر به تشخیص عمق ضایعه و بدخیمی بالقوه تومورهای سرطانی پوست بدون استفاده از چاقوهای کوچک جراحی است.

بافت برداری مجازی این دستگاه از ضایعات پوست از طریق تهیه تصاویر توموگرافی از پوست و نیز بررسی میزان سختی ضایعات پوستی انجام می‌شود. برای انجام هر دوی این امور به طور همزمان، ارتعاش ناشی از تاباندن اشعه لیزر بر روی پوست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این روش فناورانه برای بررسی احتمال ابتلای افراد به سرطان پوست هم کم‌خطرتر بوده و هم برای بیماران نگرانی کمتری به همراه می‌آورد.

دستگاهی که بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، VOCT نام دارد و با تابش اشعه لیزر یک نقشه سه بعدی از عمق و پهنای ضایعه پوستی تهیه می‌کند. VOCT در نهایت با بررسی چگالی و سفتی ضایعه در مورد سرطانی بودن یا نبودن آن تصمیم می‌گیرد.

نکته مهم اینکه کل این فرایند پیچیده به تنها ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد و با استفاده از آن ابتلای چهار نفر به سرطان پوست با موفقیت تأیید شده است.

کد خبر 4641895

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان سرطان پوست ایالات متحده آمریکا نمونه آزمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست

آفتاب‌‌نیوز :

روتین شما به نوع پوست، ترکیبات و فرمولاسیون محصولات و ... بستگی دارد. با این حال، یک قانون کلی در این مقوله حاکم است؛ که محصولات به ترتیبِ بافت، از رقیق‌ترین به غلیظ‌ترین روی پوست اعمال شوند، زیرا اگر محصولات رقیق در مراحل پایانی استفاده شوند، قادر به نفوذ به لایه‌های زیرین محصولات غلیظ‌تر نیستند و اثر چندانی نخواهند داشت.

فرقی نمی‌کند روتین پوستی شما چند مرحله‌ای باشد، هر کس متناسب با نیاز پوست خود می‌تواند از محصولات متنوعی استفاده کند، اما ضروری است که ترتیبِ استفاده از آنها را رعایت کند.

ترتیب و محصولات مورداستفاده در یک روتین پوستیِ پایه و ساده عبارتند از:

۱) شست‌وشوی صورت

صبح و شب صورت خود را با آب بشویید و با مقدار کمی پاک‌کننده و با حرکات ملایم تمام صورت را ماساژ دهید. سپس دوباره صورتتان را آب بزنید تا آلودگی‌ها و باقی‌مانده‌ی پاک‌کننده از بین برود. در آخر صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید.

اگر آرایش می‌کنید، لازم است شست‌وشوی دو مرحله‌ای انجام دهید. ابتدا آرایش خود را با روغن (Balm) پاک‌کننده یا میسلار واتر پاک کنید. سعی کنید پاک‌کننده‌های مخصوصِ آرایش چشم را برای چند دقیقه روی پوست باقی بگذارید تا آرایش راحت‌تر پاک شود و از مالیدن چشم‌ها خودداری کنید. سپس با یک پاک‌کننده ملایم تمام صورت را بشویید.

۲) استفاده از تونر

اگر از تونر استفاده می‌کنید، بعد از تمیز کردن صورت و قبل از هر محصول دیگری، چند قطره تونر را در کف دست یا یک پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی روی صورت خود بکشید.

تونر، تنظیم‌کننده چربی پوست است. اگر شما پوست خشکی دارید، استفاده از تونر ضرورتی ندارد.

۳) سرم‌های پوستی

صبح زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم‌های حاوی آنتی اکسیدان، مانند سرم روشن‌کننده ویتامین C، است زیرا این سرم‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزادی که در طول روز به پوست صدمه می‌زنند، محافظت می‌کنند.

شب‌ها هم فرصت مناسبی برای استفاده از سرم‌های مرطوب‌کننده با اسید هیالورونیک است که از خشک شدن پوست در شب جلوگیری می‌کند، به خصوص اگر از درمان‌های ضد پیری یا ضد آکنه استفاده می‌کنید که می‌توانند پوست را تحریک و خشک کنند.

سرم‌ها هم‌چنین می‌توانند حاوی لایه‌بردارهایی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یا اسید لاکتیک باشند. همیشه به یاد داشته باشید: سرم‌های بر پایه آب باید قبل از مرطوب‌کننده و سرم‌های روغنی باید بعد از مرطوب‌کننده اعمال شوند.

۴) کرم دور چشم

می‌توانید مرطوب‌کننده معمولی را به ناحیه زیر چشم خود بزنید، اما اگر تصمیم به استفاده از کرم دور چشم تخصصی دارید، آن را پیش از مرطوب‌کننده اعمال کنید، زیرا کرم‌های دور چشم رقیق‌تر از مرطوب‌کننده‌های صورت هستند.

۵) مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده، هم پوست را آبرسانی می‌کند و هم از لایه‌های محصولات دیگری که استفاده کرده‌اید، محافظت می‌کند و آنها را زیر پوست نگه می‌دارد تا اثربخشی بهتری داشته باشند. ترجیحاً روزها از مرطوب‌کننده‌های سبک و دارای SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید. اگر مایل بودید، شب‌ها می‌توانید از کرم شب غلیظ‌تری استفاده کنید.

۶) روغن صورت

اگر از روغن صورت برای ماساژ استفاده می‌کنید، حتماً آن را پس از اعمال تمام محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید؛ زیرا هیچ‌یک از محصولات مراقبتی پس از اعمال روغن‌های مخصوص صورت، قابل نفوذ نیستند.

۷) ضد آفتاب

اعمال کردن ضدآفتاب معمولاً آخرین مرحله روتین پوستی است. محافظت در برابر آفتاب مهم‌ترین بخش روند مراقبت از پوست به شمار می‌آید؛ چرا که می‌تواند در برابر اشعه ماوراء بنفش، سرطان پوست و علائم پیری از پوست جلوگیری کند. برای اینکه ضدآفتاب روی پوست اثر محافظتی مناسبی داشته باشد، گزینه‌هایی با SPF بیشتر و قابلیت حفاظت در برابر دو تابش UVA و UVB را انتخاب کنید.

در طول روز، بخصوص اگر در معرض تابش نور خورشید هستید، استفاده از ضدآفتاب را جدی بگیرید. شب‌ها نیازی به استفاده از این محصول نیست.

نکته:

استفاده از محصولات جوانساز و ضد پیری، لایه‌بردارها و محصولات ضد آکنه نیز بسته به نوع و نیاز پوست افراد ممکن است در روتین پوستی جای داشته باشند، اما استفاده از این محصولات چون جنبه درمانی و تخصصی‌تری دارد، بهتر است تحت نظر پزشک تجویز و مصرف شود.

مراحلی که بالاتر ذکر شد، برای انواع پوست‌ها قابل استفاده و مفید است. مسئله قابل توجه این است که قبل از خرید محصولات مراقبتی، اطلاعات کافی راجع‌به آنها داشته باشید و نوشته‌های روی محصول را با دقت بخوانید تا مناسب‌ترین گزینه را مطابق با نوع پوست خود (چرب، خشک، مختلط، دهیدراته و معمولی) انتخاب کنید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد