Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@23:52:51 GMT

به کشور کباب‌ها سفر کنید!

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۰۱۷

به کشور کباب‌ها سفر کنید!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، شمار سفر گردشگران فرانسوی پس از خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن سیاست‌های محتاطانه فرانسه و توقف پروازهای مستقیم ایرفرانس به تهران کاهش یافته است.

این را آمارهای در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بررسی‌های میدانی از آژانس‌های توریستی که از فرانسه به ایران تور می‌آورند، تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود چنین شرایطی روزنامه چپ‌گرای «لیبراسیون» چاپ پاریس در گزارشی به جنبه‌های کمتر شناخته شده تهران، شهری که با رشد مکان‌هایی با معماری آوانگارد روبرو شده پرداخته است و با توصیف فضایی که در نظر فرانسوی‌ها کمتر شناخته شده، آن‌ها را برای کسب تجربه‌ای متفاوت در ایران تشویق کرده است.

«لیبراسیون» که تیراژ روزانه آن میانگین به ۹۷ هزار و ۲۳۸ نسخه چاپی و ۹۹۰۰ نسخه دیجیتالی می‌رسد، به سراغ پاتوق کافه‌ها در مرکز شهر تهران رفته است، گذر دانشجوها و محل برپایی محافل ادبی و هنری و با توصیف فضای داخلی کافه‌ها و اشخاصی که به آنجا آمد و شد دارند، آن‌ها را با مکان‌های مشابهی که در کشورهای پیشرفته غربی وجود دارد هم‌ردیف و یا نزدیک دانسته، فضاهایی که کمی از شکل مرسوم غذاخوری‌های ایرانی و تزئینات شرقی آن‌ها، فاصله گرفته‌اند و در کشور کباب‌ها، خوراک‌ هایی برای «گیاهخواران» یا غذاهای غیر کبابی اما سنتی مثل «زرشک پلو» و انواع خورشت‌ها را سرو می‌کنند.

چند کافه نام‌دار در قلب پایتخت با شرح دکوراسیون آن‌ها، غالب انسان‌هایی که به آنجا رفت‌وآمد دارند و خوراک‌های زبانزدشان به همراه قیمت‌ها پیشنهاد شده‌اند تا انتخاب را برای فرانسوی‌های دوستدار کافه، راحت‌تر کند. نویسنده فرانسوی لیبراسیون اشاره کرده که ده‌ها یا حتی سده‌ها مکان شبیه این کافه‌ها در تهران وجود دارد.

این گزارش حتی برای معرفی محل خواب، سراغ هتل‌های لوکس و حتی ارزان تهران نرفته و «هاستل‌ها» (مهمانپذیرها) را که پدیده‌ای نو در این شهر اما شناخته شده برای اروپایی‌ها است، معرفی کرده. قیمت یک تخت در یکی از این هاستل‌های واقع در مرکز تهران برای افرادی که می‌خواهند با بودجه کم سفر کنند، ۱۰ یورو و هزینه اتاق اختصاصی ۳۵ یورو است.

برای شهرگردی هم آنچه معرفی شده مثل همیشه کاخ گلستان، موزه ملی یا مجموعه سعدآباد و حتی موزه جواهرات سلطنتی نبوده، بلکه مجموعه پارک لاله با پیرمردهایی در حال شطرنج‌بازی و یا جوانان مشغول به بازی والیبال در کنار موزه‌ هنرهای معاصر و موزه فرش، پل طبیعت که طراح آن یک بانوی جوان ایرانی بوده و دست آخر موزه دفاع مقدس که برای درک بهتر به نسخه مشابه آن در پاریس اشاره شده، معرفی شده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گردشگران فرانسوی برجام گیاهخواران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای شعرا

  کوله به دوش و هندزفری به گوش، طوری‌ که انگار تنها هدف بیرون آمدنم از خانه پیاده‌روی بوده، طولانی و بی‌هدف زیر سایه‌ درختان بی‌‌برگ قدم می‌زدم که عطر قهوه‌ اولین کافه‌ای که از کنارش رد می‌شدم، با صندلی‌های رنگی که کنار در ورودی گذاشته شده بود، توجهم را جلب کرد. خیلی کوتاه نگاهی به داخل کافه انداختم. عکس شاعران روی دیوارِ ساده‌‌ کافه، به قدری برایم دلچسب بود که نیاز نباشد به چیز دیگری توجه کنم و وارد شوم و پشت میز کوچکی، کنار همان قاب عکس‌ها بنشینم و حتی وقتی منوی بدون قیمت را دیدم، نظرم در رابطه با کافه‌اش تغییری نکند.تا سفارشم آماده شود، لپ‌تاپ را از کوله بیرون آوردم و روی میز گذاشتم تا آخرین بخش‌های تحقیقم را انجام دهم اما هر چقدر تمرکز می‌کردم، با خواندن نهایتا دو خط از مطلب حواسم پرت آهنگی می‌شد که در کافه با صدای بلند پخش می‌شد.تازه تلاش‌هایم برای کنار آمدن با صدای بلند آهنگ جواب می‌داد که سروصدای بازی مافیا هم اضافه شد و کلا از انجام‌دادن کار منصرفم کرد.من به‌تنهایی شرمنده‌ چهره‌های روی دیواری بودم که از آنها فقط برای زیباسازی فضا یا حتی بدتر، برای خالی‌نبودن محیطی استفاده می‌شد که هیچ درکی از آنها نداشتند. وقتی هم که سفارشم را حساب کردم و از آنجا بیرون آمدم، با دیدن قیمت روی رسید متوجه شدم هیچ‌وقت ظاهر یک کافه، دلیل قابل قبولی برای منوی بدون قیمتش نیست.

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • مافیای شعرا
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • تحلیلگر فرانسوی: اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • تیم گندمان قهرمان رقابت‌های جام رمضان
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران