Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمداسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت در حاشیه نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز در زمینه حوادث و بلایا در جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: به صورت سالانه ۶۳ درصد حوادث و بلایا از طریق وقوع سیل، ۲۳ درصد از طریق زلزله و مابقی از طریق سایر بلایای طبیعی یا آتش‌سوزی بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مطلق تأکید کرد: باید هماهنگی بهتری در زمینه مدیریت بحران بین سازمان‌های مختلف صورت گیرد تا بتوانیم در زمان وقوع حادثه مدیریت مؤثرتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر با ۱۰ حادثه اصلی در کشور از جمله مخاطرات حمل‌ونقل جاده‌ای، زمین‌لرزه و سیل، لغزش زمین، خشکسالی، آتش‌سوزی و حوادث ناشی از کار، شرایط جوی مانند سرما و گرما، حملات سایبری و مخاطرات زیستی همراه هستیم.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص عوامل ایجادکننده حوادث نیز توضیح داد: توجه کم به اهمیت ارزیابی پیش‌فعال خطر بلایا در تمام سازمان‌ها، کم بودن شاخص‌های تاب‌آوری جامعه در برابر بلایا، فقدان برنامه جامع عملیاتی مشترک جهت مقابله با بلایا و دقت ناکافی در خصوص مبانی بازیابی و توسعه پایدار در حوادث از جمله این موارد به شمار می‌رود.

مطلق گفت: پایین بودن سطح آگاهی و توان عملیاتی عموم مردم در خصوص روش برخورد با شرایط اضطراری و بحرانی، توجه ناکافی به اهمیت رویکرد پیش‌فعال بودن جامعه در بلایا و بهره‌گیری ناکافی از تجربیات حوادث رخ داده در جهان و کشور و همچنین ناکافی بودن میزان توجه نظام آموزشی به حوزه مدیریت و بلایا در مدارس و دانشگاه‌ها از جمله مواردی هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد تا در زمان وقوع حادثه طبیعی بتوانیم مدیریت بهتری انجام دهیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره بررسی علل حوادث غیرمترقبه در ایلام، گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی این استان در دستور کار داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

وی در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: در این سفر اقداماتی که موجب جلوگیری از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام وجود دارد، در دستور کار داریم.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگارانف اظهار داشت: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیرایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است