Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@12:35:16 GMT

دنبال جنگ در منطقه نیستیم؛ مشکل در تهران است!

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۰۳۶

دنبال جنگ در منطقه نیستیم؛ مشکل در تهران است!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «محمد بن سلمان آل سعود» ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی، در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط که امروز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد که کشورش به دنبال جنگ در منطقه نیست اما «ایران است که وضعیت را در منطقه تشدید می‌کند» و دست به اقدامات تروریستی می‌زند. 

بن‌سلمان مدعی شد: «بعد از حصول توافق هسته‌ای، ایران بودجه (بخش نظامی) را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از برجام همچنین حمایت‌های ایران از گروه‌های منطقه‌ای بیشتر شد».

وی در این مصاحبه که بخشی از آن بامداد یکشنبه منتشر شد، با تکرار ادعاهای بی‌اساس اروپایی‌ها مبنی بر تلاش ایران برای اقدامات تروریستی، گفت: «امیدواریم رژیم ایران، رویکرد ستیزه‌جویانه را متوقف کند».

بن سلمان بدون ارائه شاهدی برای مدعای خود، ایران را متهم به حمله به دو نفتکش در دریای عمان کرد و گفت،‌ حمله به نفتکش‌ها در خلیج (فارس) و هدف گرفتن تأسیسات نفتی و فرودگاه أبها در عربستان سعودی، بر خواست ریاض از جامعه بین الملل تأکید می‌کند تا موضعی قاطع علیه ایران اتخاذ شود. 

بن سلمان سپس به تأسی از خط‌دهندگان غربی خود، بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد: «رژیم ایران به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران احترام نگذاشته و زمانی که او آنجا بود، با حمله به دو نفتکش که یکی ژاپنی بود، جواب اقدامات او را دادند».

ولی‌عهد سعودی که این روزها شاهد حضور ارتش یمن در مناطق جنوبی عربستان سعودی است، مدعی شد که ریاض از تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن حمایت کرده اما «حوثی‌ها هستند که برنامه‌های ایران را بر منافع یمن ترجیح داده» و حل سیاسی را قبول نکرده‌اند. این سخن ولی‌عهد سعودی یک روز بعد از آن اعلام شد که محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد، صنعاء آماده مذاکره برای صلح عادلانه است. 

ولی‌عهد سعودی، که کشورش بیشتر از چهار سال است مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد، مدعی شد:‌«رژیم ایران حامی تروریسم و گسترش ویرانی در منطقه است».

ولی‌عهد سعودی مدعی شد، جنگ کشورش علیه یمن فقط برای «آزادی یمن از شبه‌نظامیان ایران نیست» بلکه برای «تحقق رفاه و ثبات و شکوفایی برای همه مردم یمن» است. این سخن وزیر دفاع سعودی در حالی است که تابستان گذشته روزنامه واشنگتن‌پست (سوم آگوست-12 مرداد 97) فاش کرد که تعداد قربانیان جنگ یمن از پنجاه هزار نفر فراتر رفته است.

این مقام سعودی، «روابط سعودی آمریکایی»‌ را «عامل اساسی در تحقق امنیت در منطقه و ثبات آن» دانست و گفت که این روابط متأثر از «تبلیغات رسانه‌ای یا مواضع این و آن» نمی‌شود. 

بن سلمان به پرونده قتل جمال خاشقچی هم پرداخت و خواستار «توقف بهره‌برداری سیاسی» از آن شد هر چند که آن را «جنایتی خیلی دردناک» توصیف کرد و مدعی شد کشورش برای اجرای عدالت و بازخواست کامل [مرتکبان آن] تلاش می‌کند.

در بخش اقتصادی مصاحبه، ولی‌عهد سعودی از تعهدش و ادامه تلاشش برای «طرح اولیه سهام شرکت آرامکو طبق شرایط و زمان مناسب» خبر داد و گفت «مشخص کردن مکان طرح آن هنوز زود است». او مدعی شد که «طرح 2030 از مرحله برنامه‌ریزی و طراحی، در همه حوزه‌ها، وارد مرحله اجرا شده است». بن سلمان خود را رهبر مردم کشورش برای تغییر توصیف کرد و گفت به این امر افتخار می‌کند. 

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: روزنامه الشرق الاوسط بن سلمان مضحک سعودی جنگ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکسی‌های اینترنتی خودشان را تحت مدیریت هیچکس نمی‌بینند و طبیعتا برای مدیریت حمل نقل مشکل ایجاد می‌کند.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری در رابطه با مسئله ثبت‌نام رانندگان تاکسی‌های شهری در اپلیکیشن‌های تاکسی‌اینترنتی، عدم حضور آن‌ها در خط‌ها و به وجود آمدن مشکل کمبود تاکسی اظهار داشت: این از موضوعات مهم شهر تهران است، من احساس می‌کنم رفته به رفته و هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود.

وی افزود: به شکلی می‌توان گفت که هرج و مرج حمل و نقلی صورت می‌گیرد. چراکه تاکسی‌های اینترنتی خودشان را تحت مدیریت هیچکس نمی‌بینند و هر قیمتی می‌خواهند می‌گذارند و هر رفتاری را که می‌خواهند انجام می‌دهند که طبیعتا برای مدیریت حمل نقل مشکل ایجاد می‌کند.

سروری بیان داشت: به همین دلیل تلاش‌های زیادی صورت گرفت و وزارت کشور نیز در این رابطه که ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی با شهرداری‌ها است موضع گیری خوبی را انجام داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما قطعا در شورای شهر تلاش خواهیم کرد که این نقطه نظری را که وزارت کشور اعلام کرده است با نشست‌ها و جلسات کارشناسی عملی کنیم و حوزه تاکسی‌های اینترنتی را در مدار ساماندهی کل فضای حمل و نقل تاکسی قرار دهیم.

وی پیرامون ورود شورای شهر به این موضوع در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: ما بار‌ها تذکر داده‌ایم و با ورودی که وزارت کشور کرد فکر می‌کنم زمینه حل این مشکل فراهم شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگرانی کشاورزان انگوت از خسارات وارد شده بر اثر آفت شته روسی در مزارع گندم
  • چرا چین به دنبال ساخت مسکن در تهران است! / پکن همچنان تامین یک سویه منافعش در ایران را جستجو می کند؟
  • هیچگاه از توطئه‌های دشمنان غافل نیستیم
  • مسقف نبودن پل هوایی عابر پیاده و مشکل ساز شدن آن هنگام بارندگی‌ها + فیلم
  • سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به معلولین فعال است+فیلم
  • تعقیب و گریز پلیس در تهران به دنبال خلافکار / بزرگراه را بر عکس می‌رود ( فیلم )
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان