Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:54:14 GMT

طرح سنجش سلامت نوآموزان از دوم تیر آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۰۶۱

طرح سنجش سلامت نوآموزان از دوم تیر آغاز می شود

جعفر پاشایی روز یکشنبه در جلسه ستاد سنجش سلامت جسمی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سالتحصیلی ۹۸-۹۹ در سال اجلاس تالار معلم تبریز گفت: اطلاع رسانی جامع نقش اساسی در تحقق اهداف سنجش سلامت دارد.

وی گفت: برنامه ریزی، اجرا، هماهنگی بین بخشی و نظارت در راستای اجرای هر چه بهتر طرح سنجش ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی با میزان رضایتمندی اولیا ارتباط مستقیم دارد، افزود: زمان دقیق سنجش سلامت، تعداد پایگاه‌ها و محل پایگاه‌های سنجش سلامت به دقت در اختیار اولیا قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی رضایتمندی عمومی را سرلوحه کار دانست و افزود: در این راستا نیازمند توجیه عوامل اجرایی و نظارتی در طرح سنجش سلامت دانش آموزی هستیم.

پاشایی " دقت انجام کار، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین در پایگاه‌ها" برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان و دانش آموزان را خواستار شد.

۶۵ هزار نو آموز در آذربایجان شرقی سنجش سلامت می‌شوند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال بیش از ۶۵ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و نو آموز پیش دبستانی استان سنجش سلامت خواهند شد که از این تعداد بیش از ۳۳ هزار دانش آموز پایه اولی و ۳۲ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی هستند.

مریم خوشبخت گفت: ۴۶ پایگاه سنجش سلامت در نواحی و مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی جهت اجرای این طرح مهیا شده است که تبریز با ۱۳ پایگاه، مراغه و مرند هر کدام با دو پایگاه دارای بیشترین تعداد پایگاه سنجش سلامت هستند.

وی اعلام کرد: هزینه سنجش برای هر نوآموز ۳۰ هزار تومان است که باید به صورت غیر نقدی و توسط دستگاه پوز پرداخت شود.

خوشبخت گفت: سنجش سلامت شامل ارزیابی شنوایی، گفتاری، بینایی، دید و رنگ، قد و وزن، تعیین بی ام آی و معاینات بالینی و پزشکی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان خاطر نشان کرد: اگر در پایگاه‌های اولیه در سنجش نواموزان مورد مشکوکی تشخیص داده شود نوآموز جهت ارزیابی دقیق به پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شود و اگر متخصصین پایگاه‌های تخصصی، نوآموز را مشکل دار تشخیص دهند، جهت دریافت خدمات آموزشی ویژه، نوآموز را به مدارس و یا مراکز ویژه معرفی می‌کنند.

۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمدرضا حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در این پایگاه غذا‌های بدون افزودنی و سالم طبخ و توزیع می‌شود.
حسینی افزود: در مدارس دیگر از کلمه بوفه استفاده نمی‌شود.
به گفته حسینی، برای ایجاد هر پایگاه در مدارس استان ۱۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مناسبت هفته سلامت زنگ سلامت در دبستان دخترانه برکت شهرک شهید بهشتی شاهرود هم نواخته شد.
مهدی میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: امسال برنامه‌های هفته سلامت با شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت برگزار می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان