Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:54:54 GMT

بررسی بهتر بیماریها با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۰۶۶

بررسی بهتر بیماریها با هوش مصنوعی

دانشمندان اخیراً اعلام کرده‌اند که می‌توان از فناوری هوش مصنوعی و میکروسکوپی برای درک و بررسی بهتر و عمقی بیماری‌ها استفاده نمود.

پژوهشگران "دانشگاه کارنگی ملون"(Carnegie Mellon University) و "دانشگاه ویرجینیا میسون"(Virginia Mason) ایالات متحده آمریکا در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند استفاده از فناوری هوش مصنوعی و میکروسکوپی می‌تواند به آنها کمک بزرگی در درک بهتر بیماری‌ها کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان می‌توانند با مطالعه تصاویر دو بعدی اطلاعات خوبی درباره سلول‌ها به دست آورند اما "فناوری میکروسکوپ ۳ بعدی"(۳D microscope technology) می‌تواند داده‌های فراوانی که ممکن است مدتها طول بکشد تا کشف کنند را در اختیارشان بگذارد.

محققان این مطالعه در این باره گفتند: این روش ما را قادر می‌سازد تا داخل سلول‌ها را به دقت بررسی کنیم.

ریزنگاری یا میکروسکوپی(Microscopy) رشته فنی مربوط به استفاده از میکروسکوپ برای دیدن اشیایی است که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند.

آنها طی این مطالعه واقعیت مجازی را با "میکروسکوپ انبساطی"(expansion microscopy) که نمونه‌ها را صد برابر بزرگ‌تر می‌کند برای بررسی داده‌های سلولی، ترکیب کردند. هنگامی که سلول‌ها تصویر برداری شد دانشمندان آنها را برچسب گذاری کردند و آنها را به داده تبدیل کردند. این یک روش متداول برای تبدیل اطلاعات ۲ بعدی به محیط‌های ۳ بعدی است.

این روش می‌تواند روشی تأثیرگذار در علم پزشکی باشد. این ابزار "ExMicroVR" نام دارد و پژوهشگران امیدوارند بتوانند از آن برای درک بهتر بیماری‌ها و یافتن روش‌های درمانی مناسب‌تر استفاده کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از ماهچراغ

جوانانی که در پی یک فرصت اند تا دنیایی بهتر برای خود و اطرافیان بسازند، ماهچراغ داستان شش جوان است که برای رسیدن به دنیایی بهتر دل به دل هم می دهند و مدیریت یک کافه را به دست می گیرند تا هر بار و با آمدن هر مهمان و مشتری زندگی بیاموزند.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • کشف گاز متان در سیاره مریخ
  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • یادی از ماهچراغ
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است