Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:53:35 GMT

رفع مشکلات کارخانه صابون‌سازی خرمشهر ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۱۰۷

رفع مشکلات کارخانه صابون‌سازی خرمشهر ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش مودت در جلسه گروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: یکی از موانع برای سرمایه‌گذاری، بروکراسی اداری است و هدف از ایجاد این کمیسیون ایجاد پنجره مدیریت واحد است.

وی افزود: در جلسات این کمیسیون مشکلات سرمایه‌گذاری مطرح و در هر جلسه یک یا دو سرمایه‌گذار یا تولیدکننده در جلسه حاضر تا به‌صورت مستقیم نسبت به رفع مشکل آن واحد تولیدی تصمیم‌گیری شود

سرپرست فرمانداری خرمشهر با تأکید بر اینکه هدف اصلی گروه رفع موانع سرمایه‌گذاری خرمشهر فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات برای ایجاد شرایط مناسب سرمایه‌گذاری است، نظارت بر اجرایی شدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری را دیگر وظیفه این کمیسیون دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این گروه با لحاظ کردن حق سرمایه‌گذار، به امر سرمایه‌گذارانی که از تسهیلات استفاده کرده اما پس از گذشت زمان اقدام خاصی انجام نداده‌اند نیز رسیدگی خواهد شد.

مودت از نبود میدان تره‌بار و محل پرورش دام در خرمشهر به‌عنوان کمبودهای اساسی در این شهرستان یادکرد و افزود: تکمیل میدان میوه و تره‌بار توسط بخش خصوصی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد که باید درروند جذب سرمایه از طریق وام بانکی تلاش شود.

وی همچنین بر لزوم راه‌اندازی خط تولید روغن کلزا در خرمشهر نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش کشت کلزا در خرمشهر راه‌اندازی خط تولید روغن کلزا می‌تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه مؤثر واقع شود.

ضرورت راه‌اندازی کارخانه صابون‌سازی

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه به موضوع کارخانه صابون‌سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: پیش‌تر جاری شدن مواد شیمیایی ذخیره‌شده در این واحد صنعتی به سمت رودخانه پیش‌گیری شد و لازم است برای مواد شیمیایی که در این کارخانه وجود دارد فکر اساسی ارائه شود.

وی افزود: راه‌اندازی مجدد کارخانه صابون‌سازی خرمشهر ضروری است و این واحد صنعتی می‌تواند در رونق اقتصادی و اشتغال مردم خرمشهر تأثیر بسزایی داشته باشد.

مودت، پی گیری مسائل و مشکلات واحد صنعتی صابون‌سازی خرمشهر که به دلیل ایجاد آلودگی شیمیایی گرفتار مشکلات قضائی شده را از سوی دادگستری خرمشهر خواستار شد.

ورود اتباع عراقی

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه آماری از ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند از طریق مرز شلمچه ارائه کرد و گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری ۳۰۰ هزار نفر تبعه عراقی از مرز شلمچه تردد کردند و ورود این اتباع عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر می‌تواند در رونق اقتصادی و معیشت مردم این منطقه تأثیرگذار باشد.

وی افزود: در ایام عید فطر اتباع عراقی بیشترین خرید خود را از بازار شهرهای خرمشهر و آبادان داشته‌اند که باید تلاش کرد با ایجاد جذابیت بیشتر زمینه سفرهای بیشتر اتباع عراقی برای خرید و تجارت به این منطقه را فراهم کرد.

کد خبر 4641937

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر فرماندار خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو

گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌ در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد.

 این گردهمایی با حضور 70 تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد.

محمدعلی بخشی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت امیدبوم طی سخنانی در این مراسم، بانک‌ها را عهده‌دار مدیریت و هدایت عملیات مالی دانست و اظهار کرد: با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

مشکل "کارخانه نوآوری آزادی" حل می‌شود/ تجاری‌سازی مهم‌ترین برنامه ستاد نانو است

بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته وی، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو در ادامه، افزود: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 20 مرداد 1401 آغاز شد.

وی تأکید کرد: این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، حمایت از شکل‌گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین‌المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است