Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مؤسسه رازی، دکتر مجتبی محرمی در خصوص فعالیت‌های شورای تحقیقات دامپزشکی مؤسسه رازی با بیان اینکه این مؤسسه متولی تحقیقات دامپزشکی کشور است، افزود: تعیین اولویت‌های تحقیقات دامپزشکی از مهمترین اقداماتی بود که سال گذشته با برگزاری ۳۰ جلسه مشورتی با اعضای شورای تحقیقات دامپرشکی، مشخص و تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این جلسات از مدیران دفاتر دام، طیور و آبزیان سازمان دامپزشکی برای حضور در جلسات شورا و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی سازمان نیز دعوت شد تا اولویت‌ها به طور دقیق تعیین و به عنوان طرح تحقیقاتی تصویب شوند.

محرمی، شاخص‌های تعیین اولویت‌های بیماری‌ها را ۱۰ مورد برشمرد و گفت: دارا بودن محصول تولیدی در موسسه (واکسن، آنتی ژن، سرم و …)، امکان دست یابی (تولید) به دانش فنی یا فناوری جدید در موسسه با توجه به نیاز بازار، دارا بودن آزمایشگاه مرجع و تخصصی، تفاهم نامه مشترک با مجامع بین المللی، دارا بودن برنامه کنترلی توسط سازمان دامپزشکی، قرار داشتن در لیست اخطار کردنی OIE، اهمیت از چهار منظر اقتصادی، بهداشت عمومی (زئونوز و …)، پدافند غیرعامل و دفاع زیستی و محیط زیست (حیات وحش) از مواردی است که مبنای اولویت بندی طرح‌های تحقیقاتی در موسسه رازی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین شاخص‌ها و امتیاز تعیین اولویت بیماری‌ها و موضوعات بر مبنای جامعه هدف و بیماری خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی همچنین درباره موضوعات تحقیقاتی با بیان اینکه این موضوعات در سه دسته مطالعات اپیدمیولوژیک و تشخیصی، مطالعات پایه واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک و مطالعات میدانی و اقتصادی بررسی می‌شوند، ادامه داد: هر کدام از این دسته بندی ها به طور موجز بخش بندی شده‌اند و مطالعات کاملی بر روی هر یک انجام خواهد شد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال ۱۳۰۳ تا کنون در منطقه حصارک کرج فعالیت می‌کند.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی

مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی از ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی پس از دریافت مکتوب گزارش فعالیت‌های جهادی دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، از خدمات جهاد دامپزشکی به عنوان خدمت مؤثر سازمان دامپزشکی کشور به بهره‌برداران مناطق روستایی و عشایری صعب‌العبور تقدیر و تشکر کرده است.

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی در این خصوصی با ابراز خشنودی از این تقدیر دلگرم کننده وزیر جهاد کشاورزی خطاب به جهادگران دامپزشک اظهار کرد: این رضایتمندی عزم همکاران جهاد دامپزشکی جهت گستردگی بیشتر خدمات جهاد دامپزشکی در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نیز مزین شده است را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور در زمینه‌هایی همچون واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده است و در رزمایش‌های جهاد دامپزشکی از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی، برای تسریع خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ از آنجا که کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است، سازمان دامپزشکی کشور در سالی که مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، با توسعه کمی و کیفی خدمت جهاد دامپزشکی به تولیدکنندگان می‌تواند در اجرای سیاست‌های این سازمان برای کشف استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی و خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به تولیدکنندگان مناطق روستایی و عشایری کشور استفاده بهینه کند.

کد خبر 747162

دیگر خبرها

  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور