Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش سالانه یک موسسه آمریکایی، افغانستان به عنوان ناآرام‌ترین، خطرناک‌ترین و پرخشونت‌ترین کشور جهان شناخته شده است.

 بر اساس گزارش سالانه انستیتوی اقتصاد و صلح در آمریکا، با نزدیک شدن به نوزدهمین سالگرد جنگ آمریکا علیه افغانستان، این کشور اکنون به عنوان خطرناک‌ترین کشور در دنیا معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش تحت عنوان گزارش "شاخص صلح جهانی ۲۰۱۹" متعلق به انستیتوی اقتصاد و صلح، افغانستان ناآرام‌ترین کشور جهان تعیین شده و در این زمینه جای سوریه را که در گزارش سالانه قبلی به عنوان خطرناک ترین کشور جهان معرفی شده بود، گرفته است. محب اقبال، یک کارشناس این انستیتو در مصاحبه‌ای گفت: افغانستان اکنون به عنوان پرخشونت‌ترین کشور جهان و در بردارنده بالاترین میزان تلفات جنگی و تروریسم در جهان شناخته می‌شود.

استیو کیلِلیا، رئیس اجرایی این انستیتو به بیزینس اینسایدر گفت: با سقوط به اصطلاح خلافت گروه تروریستی داعش و از اشغال خارج شدن اراضی این گروه در عراق و سوریه دیگر نمی‌توان آن را یک نیروی جنگنده مؤثر همچون سابق تلقی کرد. این اتفاق باعث افول خشونت‌ها در سوریه شد. با این حال داعش اگرچه به میزان چشمگیری ضعیف شد اما هنوز کاملاً شکست نخورده و همچنان گروه‌های شبه‌نظامیانی را در سراسر منطقه و عده‌ای از پیروان و نیروهای حاضر به جنگ را در دیگر جاهای دنیا در اختیار دارد.

کیللیا اظهار کرد: اعضای این گروه اکنون به جاهای دیگر نظیر افغانستان رفته‌اند و در افغانستان تعداد هر چه بیشتری از حملات تروریستی به داعش نسبت داده می‌شود.

با این وجود این گزارش نتیجه گرفته که جهان در سال گذشته، کمی آرامش و صلح بیشتری پیدا کرده است. اما در مجموع میزان این صلح و آرامش در جهان نسبت به وضعیت یک دهه قبل یعنی سال ۲۰۰۸ پایین‌تر است.

طبق این گزارش جنگ در خاورمیانه محرک اصلی وخامت وضعیت صلح در جهان محسوب می‌شود.

کیللیا گفت: اگر نگاهی به افغانستان بیندازیم اکنون ۱۸ سال جنگ در این کشور سپری شده اما هنوز به دشواری می‌توان راه‌حل‌های سیاسی برای این کشور به جز البته توافق صلحی با طالبان متصور شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، «اسپوتنیک»، صبح امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد جنگنده‌های آمریکایی ساعت 1:49 بامداد به وقت محلی طی 10 حمله هوایی همزمان چند منطقه را در استان دیرالزور (شمال شرق سوریه) مورد حمله قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، در این حمله، خیابان «رئاسه الجامعه» در مرکز شهر دیرالزور و همچنین محله «التمو» در شهر المیادین و منطقه‌ «السویعه» و روستای «الصالحیه» و خیابان «الهجانه» در شهر بوکمال مورد حمله قرار گرفته‌اند.

نیروهای امدادی سوریه بلافاصله بعد از دریافت گزارش حمله به محل انفجار اعزام شدند.

خبرنگار «اسپوتنیک» همچنین خبر داد سامانه‌های پدافند هوایی با این حمله مقابله کرده‌اند.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در پی این حمله تعدادی شهید و مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • اینفوگرافیک: ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشور‌ها زندگی می‌کنند؟
  • توزیع بسته معیشتی بین مهاجرین افغانستانی + فیلم
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • راه کار موسسه خودکفایی صنعتی کشور با استفاده از ظرفیت و تفکر نخبگان بومی است