Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مولایی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پیش بینی می‌شود در سطح ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان ۱۲۰ هزار تن شلیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه باغداران استان امسال در چین اول شلیل را کیلویی ۲۳ هزار تومان بفروش رسانده اند، افزود: قیمت این محصول در چین دوم و سوم به ۱۸ هزار تومان کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن مولایی با بیان اینکه شلیل در مازندران در سه رقم زودرس، میان رس و دیررس کشت می‌شود، گفت: برداشت شلیل از نوع رقم سایکینگ در استان از هفته گذشته آغاز شده است و تا تیرماه ادامه دارد.   مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: برداشت شلیل‌های سیبی میان رس و دیررس نیز از تیرماه آغاز می‌شود و تا مردادماه ادامه دارد.   وی با بیان اینکه سطح باغ‌های هلو در استان ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود از این میزان مساحت ۱۰۰ هزار تن هلو برداشت شود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۸۰ هزار تن بوده است ۲۵ درصد افزایش تولید نشان می‌دهد.   مولایی افزود: برداشت هلو ارقام پیش رس یا همان ۶۰ روزه یا داوودی که از اواخر اردیبهشت امسال آغاز شده است هم اکنون پایان یافته است.   مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت هلو دیررس مثل آلبرتا و رقم میان رس مثل رتاب از اواخر تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد.   وی با بیان اینکه شهر‌ستان‌های نکا، میاندورود، ساری و بهشهر بیشترین تولید هلو پیش رس را در مازندران دارند، افزود: هلو ۶۰ روزه، داوودی و اسپرین کرست یا خردادی از ارقام هلو پیش رس کشت شده در مازندران هستند.   وی گفت: ۲۷ هزار هکتار از باغ‌های مازندران امسال به کشت گونه‌های سردسیری از جمله میوه‌های هسته دار، مانند شلیل و هلو اختصاص یافت.

انتهای پیام/آ  
برداشت شلیل آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تعیین تکلیف یک هزار و ۵۴۴ چاه بدون پروانه پیش از سال ۱۳۸۵ و قریب به ۵۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم عمق در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۶۷ چاه کشاورزی پارسال در استان برق‌دار و ۲۰۵ چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و ساماندهی بهره‌برداری از چاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران است، افزود: به منظور بهره‌برداری مناسب و ضابطه‌مند از چاه‌های کشاورزی در استان ۱۶۲ کنتور حجمی در چاه‌ها نصب شد.   او ادامه داد: یک‌هزار و ۲۳۷ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱ هزار و ۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی پارسال توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد.    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره‌برداری ضابطه‌مند و بهینه کشاورزان از چاه‌ها، گفت: صدور مجوز برای چاه‌ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه نیست به همین منظور نیز پارسال به استناد آمار‌های ثبت شده با ۹۴ مشترک چاه مجاز برقدار بدمصرف و پرمصرف برخورد قانونی انجام شد.   موسوی افزود: جلوگیری از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی پارسال در ۲۳۹ چاه انجام شد که به برداشت ۷۰۰ هزار متر مکعب آب پایان داد   او گفت: با توجه به اهمیت دشت هراز در تولید برنج کشور یکی از اولویت‌های ما تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی واقع در حوضه آبریز هراز بود که بیش از یک‌هزار پرونده طی کمتر از ۲ هفته با لحاظ ضوابط قانونی تعیین تکلیف شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن باقلا در ایلام
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان