Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نروژی فرانت‌لاین که پنجشنبه گذشته نفتکش آن با نام «فرانت‌آلتایر» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرانی‌ها به خوبی از خدمه نفتکش مراقبت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شرکت نروژی فرانت‌لاین که نفتکش آن با نام «فرانت‌آلتایر» روز پنجشنبه گذشته در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام ۲۳ خدمه این نفتکش با ملیت‌های روسی، فیلیپینی و گرجستانی از ایران به دبی منتقل شدند و مادامی که در بندر جاسک اقامت داشتند به خوبی از آن‌ها مراقبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رابرت هاوید مک لئود» مدیرعامل شرکت فرانت‌لاین با اشاره به اینکه خدمه این نفتکش در شرایط دشوار، بسیار حرفه‌ای عمل کرده‌اند، گفت: کاپیتان تصمیم گرفت نفتکش را به سرعت تخلیه کند. با کمک نیروی دریایی ایران، خدمه به بندر جاسک منتقل شدند.

این مقام اظهار داشت: تا زمانی که خدمه در بندر جاسک [ایران] اقامت داشتند به خوبی از آن‌ها مراقبت شده است.

پس از خروج خدمه، نفتکش فرانت آلتایر در خلیج عمان باقی می‌ماند. پیش از این یک مقام آمریکایی مدعی شده بود قایق‌های ایرانی مانع از آن شده‌اند که قایق‌های یدک‌کش این نفتکش آسیب‌دیده را نجات دهند. اما پت آدامسون، سخنگوی فرانت‌لاین به خبرنگار سی ان ان گفت از زمان حمله به نفتکش هیچ ممانعتی برای نزدیک شدن به آن مشاهده نشده است.

این مقام افزود: یک تیم تخصصی قرار است ارزیابی کاملی از میزان آسیب و خسارات وارده به این نفتکش ارائه دهد.

صبح پنجشنبه گذشته ۱۳ ژوئن [۲۳ خردادماه]، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در آب‌های دریای عمان که ناشی از هدف قرار گرفته‌شدن دو نفتکش غول‌پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام بودند، خبر دادند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام روز جمعه با انتشار فیلم بی‌کیفیتی که زمان و مکان آن مشخص نیست مدعی شد این فیلم یک قایق سپاه پاسداران را نشان می‌دهد که در حال جدا کردن یک مین عمل‌نکرده از بدنه یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده است. با این حال، این روایت (حمله با مین) به سرعت از سوی مالک نفتکش ژاپنیِ حادثه‌دیده رد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انفجار نفتکش ها دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی

به نقل از رسانه‌های عمانی، این خسارت پس از آن انجام می‌شود که مردم عمان کالاها و خدمات حامی رژیم صهیونیستی از جمله پپسی کولا را تحریم کردند.

به گزارش ایرنا، در چند ماه گذشته و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، درخواست ها برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سراسر جهان افزایش یافت.

دولت مالزی نیز در ماه های نخست جنگ در غزه اعلام کرد که در راستای حمایت از فلسطین و در بحبوحه جنگ غزه، شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و یا شرکت‌هایی که وعده پشتیبانی از این رژیم را داده‌ بودند، تحریم می‌کند.

در میان شرکت هایی که قرار بود تحریم شود، نام شرکت های مواد غذایی که حق امتیاز شرکت های آمریکایی را دارند نیز مشاهده می شد.

شرکت های غذایی مک دونالد و برگر کینگ از جمله شرکت هایی بودند که قرار بود هدف تحریم قرار گیرند.

براساس گزارش روز ۱۷ اکتبر ( ۲۵ مهر) گذشته و تنها ۱۰ روز از عملیات طوفان الاقصی، شرکت مک دونالد در سرزمین های اشغالی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که هزاران غذا را مجانی برای نظامیان رژیم اسرائیل فراهم می کند.

شرکت برگر کینگ نیز روز ۲۳ اکتبر (اول آبان) برای نظامیان رژیم اسرائیل غذا فراهم کرد. همزمان شرکت مک دونالد مالزی در بیانیه ای اعلام کرد با شرکت "اسرائیلی" مک دونالد قطع رابطه می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی