Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-19@06:27:56 GMT

برقراری جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۵۰۷

برقراری جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

به گزارش وانانیوز، 

احد وظیفه اظهار کرد: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ خرداد ماه) در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز غربی و شرقی، برخی مناطق سواحل دریای خزر، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: از روز سه شنبه تا جمعه (۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه) عمدتاً در برخی مناطق شمال غرب کشور در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه از امروز تا آخر هفته (۲۶ تا ۳۱ خرداد ماه) در منطقه زابل استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید رخ می‌دهد و خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در بعد ازظهر دوشنبه و سه‌شنبه (۲۷ و ۲۸ خرداد ماه) بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ خرداد ماه) صاف در بعد ازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و در شب نیمه ابری به‌تدریج همراه با کاهش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان پایتخت پس فردا (۲۸ خرداد ماه) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آسمان صاف جو پایدار خیزش گرد و خاک رگبار و رعد و برق وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی

محمدحسن نامی در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور واگذار نکردن کار به شرکت‌های خصوصی است.

او با بیان اینکه رودخانه‌های کشور باید لایروبی شود، اضافه کرد: توجه به حفظ خاک و منابع آبی باید به‌صورت ویژه در اولویت قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد و حجم بالایی از این مقدار معادل بیشتر از ۶ هزار کیلومتر از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با تأکید بر بررسی اصلاح مسیر رودخانه‌های کشور یادآور شد: منابع آبی امکان ورود به کشور را دارد، اما جایگزین‌کردن خاک امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی ارتفاعات زاگرس و البرز در کشور، بیان کرد: شخم‌زدن عمودی خاک را از بین می‌برد و بالای تراز ۲۰۰ باید درخت کاشته شود تا پوشش گیاهی حفظ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه کشور‌های پیرامون ما در حال افزودن به فضای سبز هستند، تاکید کرد: توجه به فضای سبز باید در سطح کشور پیگیری شود.

نامی با بیان اینکه ایران هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، گفت: ۴۰۲.۵ کیلومتر از این مقدار رودخانه است، اما سهم رانش ایران از عراق بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: هشت هزار هکتار زمین در صورت اصلاح مسیر رودخانه‌های هم‌مرز با کشور‌های همسایه به کشور باز می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران+جزئیات
  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • جو آرام و پایدار برای آسمان لرستان
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • استقرار جوی پایدار در البرز/ روند افزایش دما پیش بینی می‌شود