Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:58:42 GMT

۲ ملک موقوفه در سردشت رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۵۲۱

۲ ملک موقوفه در سردشت رفع تصرف شد

رحمان شمسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موقوفه ها شامل یک قطعه زمین کشاورزی به مساخت ۱۰ هزار مترمربع و ارزش ۱۰ میلیارد ریال در روستای میرشیخ حیدر و یک ساختمان مسکونی با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و ارزش ۲ میلیارد ریال در شهر سردشت بود که از موقوفه‌خواران بازپس گیری شد.
وی با تاکید بر جایگاه ارزشمند سنت حسنه وقف اضافه کرد: مردم خیرخواه این شهرستان موقوفه های زیادی را به جای گذاشته اند که این اداره بر خود لازم می‌داند که در جهت حفظ و صیانت از آنها تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از مردم این شهرستان خواست که با افراد سودجو که در تصرف اراضی موقوفه نقش دارند مقابله کرده و حامی موقوفات باشند.
در شهرستان مرزی سردشت ۴۲۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه وجود دارد؛ سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.
مردم مومن و نیکوکار سردشت برای فرایض دینی از جمله وقف اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/‌۲۰۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری