Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح یکشنبه در دیدار با ناصر حاج محمدی شهردار جدید رشت که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان انجام شد با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر موفق، اظهار کرد: بینش و فهم بالای مدیرینی از ملزومات موفقیت یک مدیر است.

وی در ادامه با اشاره به سابقه مدیریت شهردار جدید در حوزه‌های مختلف، افزود: چنین مدیری به دلیل تجربه و سابقه مدیریتی دیگر نیازمند داشتن نگاه عمیق به مسائل نبوده هر چند که باید موقعیت بومی و جغرافیای منطقه جدید را به دقت مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و بلند مدت برای توسعه و ایجاد تغییر و تحول در مدیریت شهری، گفت: وجود طرح و برنامه ریزی برای انجام امور بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و زمینه را برای کسب موفقیت فراهم می‌کند.

لزوم تشکیل اتاق اندیشه ورز در شهرداری رشت

وی وجود خلاقیت و نوآوری، داشتن اتاق اندیشه ورز و برنامه ریز و کسب مشاوره در امور در حوزه مدیریتی را لازم یک مدیریت موفق عنوان کرد.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری باید به مسائلی همانند ترافیک، وضعیت کوچه‌ها، پسماند، رودخانه‌های شهر و آب‌بندان‌های کوچک شهر مورد توجه بیشتری قرار گیرند، افزود: یکی از نیازهای مدیریت خوب در حوزه شهری شناخت اولویت‌های در حوزه شهری است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب، این دو رودخانه همچنین پسماند سراوان را مهم‌ترین معضلات زیست محیطی شهر رشت عنوان کرد و گفت: روند توسعه شهر رشت بعد از پیروزی انقلاب بسیار خوب بوده اما هنوز در برخی مناطق نیازمند توجه بیشتر هستیم.

آیت فلاحتی همچنین خواستار جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری شد و بیان کرد: برای رسیدن به عدف و ایجاد تحول و توسعه نیازمند همدلی و همکاری هستیم لذا در شهرداری رشت باید به این توجه بیشتری شود.

وی در ادامه با اشاره به تراکم نیروی کار در شهرداری رشت، تأکید کرد: پرنسل شهرداری مطالباتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

نظارت مردم بر عملکرد شهرداری سبب سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌ها می‌شود

شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های بنده در حوزه مدیریت شهری تعامل با همه مسئولان و دستگاه‌ها است، اظهار کرد: ائمه جمعه نیز باید در اجرای برنامه‌های شهرداری به این سازمان کمک کرده و به عنوان بازوی کمکی شهردار عمل کنند.

ناصر حاج‌محمدی با بیان اینکه مردم باید در اجرای برنامه‌های شهرداری نظارت کنند، افزود: وجود نظارت و مطالبه گری از سوی مردم سبب سرعت اجرای پروژه‌ها و توسعه شهری خواهد شد.

وی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار شهر رشت برای توسعه اشاره و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همدلی و همکاری همه مسئولان و دستگاه با مدیریت شهری رشت این شهر را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

کد خبر 4641914

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در گیلان ناصر حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند

محله‌های هوشمند به محله‌هایی اشاره دارد که از فناوری‌های مدرن استفاده می‌کند؛ این محله‌ها از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط حسگرها و دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده می‌کند تا خدمات را بهبود ببخشد، همچنین می‌تواند به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش امنیت و راحتی ساکنان کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برنامه‌ریزان شهری متوجه شده‌اند که برای هوشمندسازی شهرها لازم نیست حتماً از فناوری‌های بسیار پیشرفته استفاده کرد، بلکه حذف ماشین‌ها از خیابان‌های شهر یا تغییر ساختار یک محله برای سازگاری بیشتر با مشاغل کوچک محلی می‌تواند به همان اندازه نوآورانه باشد و تمام خیابان‌ها و مناطق شهری را با سنسورها و دوربین‌ها تجهیز کرد.

محله هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورها و روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند و این اطلاعات سپس برای مدیریت کارآمد دارایی‌ها، منابع و خدمات شهری استفاده خواهد شد، همچنین این فرایند شامل جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که برای پایش و مدیریت ترافیک خودروها و سیستم‌های حمل‌ونقل، نیروگاه‌های برق، تأسیسات شهری، شبکه‌های تأمین آب، مدیریت پسماند، کشف جُرم، سیستم‌های اطلاعاتی، مدارس، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی، آنالیز و پردازش می‌شود.

محله‌های هوشمند یک نوع توسعه، سازمان‌دهی و مدیریت شهری است که از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مدرن از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای بهبود مدیریت انرژی و منابع شهری استفاده می‌کند، همچنین این محله‌ها با جدیدترین المان‌های فناوری جهان از جمله معابر شارژکننده‌ی خودروهای الکتریکی، درخت‌های مصنوعی مکنده‌ی آلودگی، ربات‌های هوشمند تحویل کالا و دیگر موارد، طراحی و ساخته می‌شود.

تقویت تعاملات اجتماعی و افزایش حس تعلق و وابستگی به مکان در واحدهای محله‌ای یکی از اهداف اجتماعی رشد هوشمند محله‌ای است، همچنین فناوری محله هوشمند به مسئولان یک شهر اجازه می‌دهد به‌صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت‌های شهری تعامل برقرار کنند و به نیازهای شهر و شهروندان پاسخ‌های فوری دهند.

اصفهان در مسیر هوشمندی

سیدامیر سامع، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: شهر هوشمندی از شهر اینترنت اشیا یا مکانیزه بالاتر است.

وی اضافه می‌کند: هوشمندی به این معنا است که روش درست برای تمام اقدامات تعریف شده باشد و به‌صورت صحیح به تمام مسائل پاسخ دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کند: شهر هوشمند نیازمند زیرساخت، برنامه‌ریزی، امکانات و فرایندهای خدمت‌رسان به شهروندان بوده، همچنین هوشمندی بالاتر از اتوماسیون است.

سامع می‌گوید: در راستای دستیابی به شهر هوشمند، باید فرایندهای مشخص داشته باشیم و راهکار درست برای مسائل تعریف کنم، همچنین خدمت‌رسانی در شهر هوشمند باید در کمترین زمان و با کمترین جابه‌جایی به صورت غیر حضوری انجام شود.

وی ادامه می‌دهد: دریافت پروانه ساخت‌وساز به‌صورت غیر حضوری و تحویل پسماند توسط اصپاک یک نوع هوشمندی در اصفهان است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان می‌کند: شبکه انرژی خونه‌ها و اینترنت پر سرعت در محله هوشمند باید برای منازل تعریف شده باشد.

تجدید حیات شهری و ارتقای پایداری با رویکرد هوشمندسازی فضاهای شهری

فریاد پرهیز، رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: با توجه به روند رو به رشد شهرنشینی و به‌دنبال آن تشدید مشکلات شهرها، برنامه‌ریزان شهری تلاش در حل این مشکل و ارائه راه‌حل هستند تا اثرات نامطلوب محیط شهری را به حداقل برسانند و سبب ارتقا کیفیت زندگی شهروندان شوند.

وی اضافه می‌کند: یکی از راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکل، شهر هوشمند بوده و این موضوع در طول سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: با توجه به مشکلات روزافزون شهرنشینی و گسترش جمعیت و معضلاتی که به همراه داشته، توجه مدیران شهری در سال‌های اخیر به شاخص‌های شهر هوشمند معطوف شده است.

پرهیز می‌گوید: توسعه محلات شهر هوشمند به ارتقای سطح زندگی، کسب و کار، تأمین بهتر خدمات، دسترسی به اطلاعات، افزایش درآمدها، صرفه‌جویی در هزینه و وقت و ارتقا سطح فرهنگ شهروندی از طریق آموزش شهروندان، توسعه روش‌های خلاق برای بهبود زندگی و کار را موجب می‌شود، همچنین با هوشمندسازی فضاهای شهری علاوه بر ارتقای پایداری می‌توان سبب تجدید حیات شهری نیز شد.

وی ادامه می‌دهد: یافتن راه‌حل‌های مناسب برای مدیریت پیامدهای منفی شهرنشینی جهانی و کیفیت بالاتر زندگی برای جمعیت شهری هدف از مدل شهر هوشمند است.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان می‌کند: هدف نهایی شهر هوشمند ارائه خدمات هوشمند در تمام عملکردهای حیاتی شهر از جمله استفاده مؤثر از انرژی، کیفیت بالای محیط زندگی ساکنان، توسعه فضاهای سبز در داخل شهر، توسعه زیرساخت‌های هوشمند و پیشرفته و دستیابی هم زمان به رشد اقتصادی و کیفیت زندگی است.

تعیین اولویت‌ها برای هر شهر با توجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های آن

پرهیز می‌گوید: شهر هوشمند دارای ابعاد متفاوتی است، اما مهمترین ابعاد آن مواردی از جمله حکمرانی هوشمند، انرژی هوشمند، ساخت و ساز هوشمند، جابه‌جایی هوشمند، زیرساخت هوشمند، تکنولوژی هوشمند، مراقبت‌های بهداشتی و شهروند هوشمند را شامل می‌شود و تمام این عوامل بر توسعه پایدار تأثیر بسزایی دارد.

وی اضافه می‌کند: یکی از مهمترین تصمیمات در مسیر هوشمندسازی محلات شهر، تعیین اولویت‌ها برای هر شهر با توجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های آن شهر است.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: در بعضی از شهرها همچون آمستردام یا وین، اولویت به حمل‌ونقل و مباحث مربوط به انرژی اختصاص پیدا کرده و در این زمینه پیشرفت‌های محسوسی در این دو شهر رخ داده است.

پرهیز می‌گوید: در والنسیا و بارسلون موضوع برنامه‌ریزی عمومی و در دبی وجود ساختمان‌های هوشمند در اولویت قرار گرفته و منابع و مطالعات در این زمینه‌ها متمرکز شده است، همچنین سرویس‌های ارتباطی و توسعه آن‌ها در شهرهایی همچون دبی و استکهلم در درجه نخست اهمیت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی محلات مراحل مختلفی را شامل می‌شود، اضافه می‌کند: مرحله نخست؛ اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان و ایجاد تصویری جدید از محلات شهر بوده و مرحله دوم نیز اجرای پروژه‌های پایلوت در حوزه هوشمندسازی است، همچنین مرحله سوم و مرحله چهارم شامل حرکت تمام دستگاه‌های دخیل در مدیریت شهر به صورت افقی و هم زمان و ایجاد پلتفرم یکپارچه‌ای در مدیریت برنامه‌ها، مدیرت زیرساخت‌ها و سامانه‌ها می‌شود.

به گزارش ایمنا، محله‌های پایدار هوشمند باید منطبق با نیازهای نسل‌های فعلی و آینده در جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی باشد، همچنین هرچند که محله هوشمند موجب بهبود زندگی شهروندان می‌شود، اما چالش‌هایی نیز از جمله حفظ حریم خصوصی، امنیت داده‌ها و دسترسی یکسان به فناوری وجود دارد.

کد خبر 739351

دیگر خبرها

  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • پل حافظ در تهران ماندنی شد