Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@17:09:56 GMT

شهرداری محل سرویس دهی به صاحب‌منصبان نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۶۲۶

شهرداری محل سرویس دهی به صاحب‌منصبان نیست

گیلان- نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه قانونگذار نقش نظارتی را برای دولت در فرآیند انتخاب شهردار مشخص کرده است، گفت: دخالت در اموری که قانونا مربوط به مسوولیت‌ افراد نیست حتی اگر از باب دلسوزی باشد، قطعا موجب بهبود وضعیت نخواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛  مصطفی سالاری  در آیین معارفه شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهر رشت در شرایط فعلی نیازمند حمایت همه جانبه در جهت بهبود وضعیت شهری است، افزود: انتظار مردم از دست اندرکاران مدیریت شهری این است که عملکرد بهتری برای آن ها رقم بزنند و این مهم بدون تشریک مساعی همه ذی‌نفعان و افراد ذی‌ربط میسر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معتقد به رعایت قانون و انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر بودیم، اظهار داشت: اگرچه همواره بر تسریع در روند انتخاب شهردار تاکید داشتم اما مجموعه استانداری در فرآیند انتخاب ذره‌ای دخالت نکرد.

وی با بیان اینکه قانونگذار نقش نظارتی را برای دولت در فرآیند انتخاب شهردار مشخص کرده است، گفت: دخالت در اموری که قانونا مربوط به مسوولیت‌ افراد نیست حتی اگر از باب دلسوزی باشد، قطعا موجب بهبود وضعیت نخواهد شد.

استاندار گیلان خطاب به شهردار رشت گفت: هیچ کس نباید در خصوص جذب افراد یا انتصاب مدیران، دخالت و سفارش کند و گفت: حتی اگر احدی از همکاران ما در استانداری در این حوزه ورود کند، قطعا تعرفه او رفتاری اشتباه و نظر سیستم نیست.

سالاری افزود: از هر امری که در راستای کارکرد اصلی شهرداری یعنی خدمت به مردم نباشد، باید پرهیز کنید زیرا دستگاه‌های اجرایی و شهرداری محل سرویس دهی شخصی به افراد و صاحب‌منصبان نیست.

استاندار گیلان حاکمیت قانون و نظارت مردم را معیار اصلی برای خدمت دانست و گفت: صندلی خدمت امانتی است که از طرف مردم به ما رسیده و هدف باید خدمت به مردم باشد نه سرویس دادن به برخی صاحب منصبان.

 سالاری شهر رشت را دارای استعدادهای بالا عنوان کرد و اظهار داشت: دو رودخانه زرجوب و گوهررود روزگاری محل آسایش مردم بود اما اکنون مشکلاتی را برایشان ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از برخی وعده‌های غیرکارشناسی در خصوص وضعیت رودخانه‌های رشت گفت: سی سال است که می‌شنویم گفته می‌شود 6 ماهه مشکل رودخانه ها را حل می‌کنیم در حالی که با واقع‌نگری و کار علمی می‌توان با با انتخاب بخشی از دو رودخانه با اولویت جمع آوری فاضلاب و زیباسازی پیرامونی در کوتاه مدت الگویی برای بخش های دیگر ایجاد کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار گیلان دکتر سالاری استاندار گیلان شهرداری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران

احمد علوی با بیان اینکه به دلیل گستردگی و حجم فعالیت‌ها انتظار است که نهاد‌های مختلف به سازمان بهزیستی یاری دهند، گفت: مدیریت شهری در ادوار مختلف و به ویژه در دوره جدید تلاش کرده که به وظایف خود در موضوع معلولین عمل کند و اعتبار مدیریت شهری جدید در موضوع سرویس‌های مدارس استثنائی در روز‌های نخست فعالیت خود حدود هفت میلیارد تومان بود؛ اما امروز در بودجه ۱۴۰۳، به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ شهر تهران، ۱۰ میلیارد تومان برای اتوبوس مدارس استثنایی در نظر گرفته شده است، افزود: در مورد سرویس‌های جانبازان و معلولان سال گذشته ۲۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل آنان اضافه شده و امسال نیز ۱۸۰ میلیارد تومان برای خرید ون‌های جدید در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در طراحی‌های شهری باید حتما فضا‌های فراغتی را برای همه شهروندان اعم از معلولان و افراد نیازمند و سالم فراهم آوریم، از نشستی با موضوع مناسبت سازی در ستاد سمن‌های شهر تهران خبر داد و گفت: نسبت به بسیاری از این مناسب سازی‌ها در شهر تهران انتقاد وجود دارد که شاید سازمان بهزیستی به عنوان متولی این امر بهتر می‌توانست ایرادات و اشکالات را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خوشدلی صاحب‌منصبان گذشته به کدخدای خود، عامل گستاخی صهیون شد
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • حل و فصل مشکلات در جلسات ملاقات مردمی
  • تغییر زمان شبانه‌روز از ۲۴ به ۲۶ ساعت در این شهر
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • شورای شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران